مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 21 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
ارزهای دیجیتال

سرمایه‌گذاری اقتصادی روی ارزهای دیجیتال

آگاهی از بهترین ارزهای دیجیتال ارزان قیمت راه مناسبی برای سرمایه‌گذاری پیش روی شما بگذارد. با ما همراه باشید.

با گسترش طیف ارزهای دیجیتال ورودی به بازار رمزارز، تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری به ویژه برای تازه‌کارها کمی سخت شده است. سال ۲۰۲۳ یکی از سال‌های خبرساز و پرهیاهو برای دنیای کریپتو به شمار می‌آید و بازار گمانه‌زنی‌ها همچنان داغ است. شاید برای شروع، آگاهی از بهترین ارزهای دیجیتال ارزان قیمت راه مناسبی برای سرمایه‌گذاری پیش روی شما بگذارد. برای شناسایی این رمزارزها، عوامل مختلفی از جمله روند بازار، پتانسیل رشد قیمت ارز دیجیتال و فناوری پشت آن را باید بررسی کنیم. با این بررسی جامع در کنار شما هستیم.

چرا سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال ارزان قیمت خوب است؟

ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری با توجه به اقتصادی بودن قیمت ارز دیجیتال چند مزیت دارد که در نظر گرفتن مزایای ویژه و برخی از نکات درباره آن‌ها ضروری است. این موارد عبارتند از:

تنوع‌بخشی به سبد دارایی با توجه به قیمت ارز دیجیتال

داشتن ارزهای دیجیتال با قیمت اقتصادی تنوع سبد سرمایه‌گذاری شما را افزایش می‌دهد. ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین ارتباط نزدیکی با عملکرد سهام و اوراق قرضه ندارند. این عامل ضریب ریسک سبد دارایی شما را بالا می‌برد. بنابراین تنوع بخشی در سرمایه‌گذاری کار عاقلانه‌ای است.

کاهش هزینه تراکنش و کارمزد

یکی از مزایای قابل توجه ارزهای دیجیتال ارزان قیمت، هزینه کم کارمزد تراکنش آنهاست. به ویژه در مقایسه با خدمات مالی سنتی، مانند نقل و انتقال پول بین‌المللی یا کارمزد بانکی، تراکنش‌های ارز دیجیتال اغلب مقرون به صرفه‌تر هستند.

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال و تاثیر آن بر سرعت و کارایی

ارزهای دیجیتال ارزان، به ویژه ارزهای دارای زمان پردازش تراکنش سریع، انتقال پول را سریع‌تر و کارآمدتر می‌کنند. ماهیت غیرمتمرکز ارزهای رمزنگاری شده اغلب منجر به تایید سریع‌تر تراکنش در مقایسه با سیستم های بانکی سنتی می شود

بهترین ارزهای دیجیتال ارزان قیمت برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳

ارزهای دیجیتال

اصطلاح «ارزان» در دنیای کریپتو، معمولا به ارزهای رمزنگاری شده با قیمت کمتر به ازای هر کوین یا توکن اشاره دارد. وقتی نوبت به رده‌بندی بر اساس قیمت ارزهای دیجیتال می رسد، پارامترهای مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. تعدادی از این ارزهای دیجیتال با قیمت پایین عبارتند از:

ریپل  XRP ؛ اولین کوین ارزان در رده بندی بر اساس قیمت ارز دیجیتال

ریپل، یک گزینه مقرون به صرفه برای سرمایه‌گذاری اقتصادی به شمار می‌آید. این ارز در مقایسه با نقطه اوج‌های تاریخی‌ای که از سر گذرانده است، با قیمت بسیار پایینی معامله می‌شود. همین موضوع، آن را به گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال ارزهای دیجیتال ارزان هستند، تبدیل می‌کند. دلایلی که شما را به سمت خرید ریپل ترغیب می‌کنند عبارتند از:

کارمزد پایین تراکنش

ریپل به دلیل کارمزدهای بسیار پایین تراکنش شهرت دارد. هزینه انجام تراکنش در شبکه ریپل فقط ۰.۰۰۰۱ XRP است که با نرخ فعلی، کسری کوچکی محسوب می‌شود. برای معتادان به معاملات رمزارز و کسانی که قیمت لحظه ای ارز دیجیتال در نوسانات کوچک برایشان جذاب است، این ویژگی، بی‌نظیر است.

شبکه تبادل همه کاره

شبکه ریپل نه تنها تراکنش‌ها را با استفاده از XRP پردازش می‌کند، بلکه می‌تواند برای سایر ارزهای فیات، ارزهای دیجیتال و کالاها نیز استفاده شود. این تطبیق پذیری آن را به یک پلتفرم ارزشمند برای تراکنش‌های مالی مختلف فراتر از یک ارز دیجیتال تبدیل می‌کند.

دوج کوین Dogecoin

دوج کوین یکی دیگر از ارزهای دیجیتال است که به عنوان یک گزینه ارزان می‌تواند برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود.دلایل محبوبیت این رمز ارز بی ارتباط با قیمت ارز دیجیتال دوج کوین نیست. سایر دلایل عبارتند از:

رقابتی بودن قیمت ارز دیجیتال دوج کوین  

این رمز ارز معمولا به عنوان راهی مقرون به صرفه برای تنوع بخشیدن به سبد ارزهای دیجیتال شما پیشنهاد می‌شود. قیمت آن به‌صورت چشمگیری پایین‌تر از ارزهای لیدر بازار مانند بیت کوین است. همین ویژگی امکان ورود به بازار ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذارانی که بودجه کمتری دارند را فراهم می‌کند.

پتانسیل رشد بالا در مقابل قیمت ارز دیجیتال اقتصادی

طبق تحیلی برخی از تحلیل‌گران، Dogecoin پتانسیل رشد بالایی دارد. این ویژگی به این خاطر است که دوج کوین به عنوان یک میم کوین، محبوبیت پیدا کرده است. پس از آن دوج توانست خود را به عنوان یک ارز دیجیتال قانونی تثبیت کند. رشد جامعه کاربری و حمایت آن‌ها می‌تواند ارزش آن را بالاتر ببرد.

جانب احتیاط را در مورد دوج کوین نگه دارید!

منتقدان ارز دیجیتال دوج کوین استدلال می‌کنند که این رمزارز برخلاف استیبل‌کوین‌ها، ارزش خود را از هیچ دارایی اساسی به‌دست نمی‌آورد. ارزش آن عمدتا ناشی از حدس و گمان و هیجانات طرفدارانش است.

نوسانات باورنکردنی

مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال، قیمت لحظه ای ارز دیجیتال دوج کوین بسیار پرنوسان است. تاریخ به یاد دارد که قیمت آن به صورت لحظه‌ای نوسانات عجیبی را پشت سر گذاشت. این ویژگی اگرچه از دید برخی بسیار خطرناک به شمار می‌آید، اما برخی دیگر آن را بهترین فرصت سودسازی قلمداد می‌کنند.

CRO (کوین Crypto.com)

CRO به عنوان یک ارز دیجیتال ارزان قیمت شناخته می‌شود. این رمز ارز را می‌توان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال ارزان برای خرید به منظور سودهای بلندمدت در نظر گرفت. دلایلی که این رمز ارز را کاندید مناسبی برای سرمایه گذاری می‌کند، عبارتند از:

  1. CRO ارز رمزنگاری شده بومی پلتفرم com است.
  2. قیمت فعلی آن تقریبا ۰.۰۵۰۱۸ دلار آمریکا است، با حجم معاملات ۲۴ ساعته در حدود ۳.۹ میلیون دلار. در طول هفته اول مهرماه، کاهش -۴.۱۸٪ در قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال را مواجه بوده است.
  3. این رمزارز در حال حاضر، ۹۴.۸۱٪ کمتر از بالاترین رکورد خود از لحاظ قیمتی که ۰.۹۷ دلار بود، قرار دارد.
  4. عرضه محدودی دارد. عرضه فعلی CRO در گردش تقریبا ۲۵,۲۶۳,۰۱۳,۶۹۲ است.
  5. امکان معامله آن در پلتفرم‌هایی نظیر com و CoinMarketCap وجود دارد که در زمان واقعی قیمت CRO را به USD ارائه می دهند.

جمع‌بندی

بهترین قیمت ارز دیجیتال به لحاظ اقتصادی بسته به استراتژی سرمایه‌گذاری و تحمل ریسک شما تعیین می‌شود. ریپل، دوج کوین و CRO به عنوان گزینه‌های مقرون به صرفه می‌توانند نقطه شروعی برای ورود شما به دنیای ارز دیجیتال باشند. سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ارزان می تواند مزایایی مانند تنوع‌بخشی به سبد دارایی، کاهش هزینه تراکنش و سرعت آن را داشته باشد. اما انجام تحقیقات کامل و مشورت با کارشناسان مالی قبل از تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری همیشه اولین پیشنهاد است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x