مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
«سرگیجه» هیچکاک دوباره ساخته می‌ شود

«سرگیجه» هیچکاک دوباره ساخته می‌ شود

در حالی که پارامونت تصمیم گرفته تا «سرگیجه» هیچکاک را دوباره بسازد، انتظار می‌رود رابرت داونی جونیور برای نقش اصلی جلوی دوربین برود.

«سرگیجه» هیچکاک دوباره ساخته می‌ شود

به نقل از یاهونیوز، پارامونت پیکچرز بازسازی فیلم مهیج روان‌شناختی کلاسیک آلفرد هیچکاک یعنی «سرگیجه» محصول ۱۹۵۸ را در برنامه دارد و احتمال حضور رابرت داونی جونیور برای نقش اصلی فیلم می‌رود. وی قرار است تهیه کننده این فیلم باشد.

در عین حال که به تازگی اعلام شد استیون نایت خالق سریال «پیکی بلایندرز» قرار است فیلمنامه فیلمی بدون عنوان برای «جنگ ستارگان» را برای لوکاس فیلم بنویسد، حالا گفته شده وی نویسنده فیلمنامه این فیلم جدید هم خواهد بود.

داونی جونیور از زمان اکران «انتقام‌جویان: پایان بازی» در سال ۲۰۱۹ که یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های همه تاریخ بوده و «دولیتل» در سال ۲۰۲۰ که پرفروش نبوده، به عنوان بازیگر حضور دیگری نداشته و در این مدت مستندی درباره پدرش تهیه کرده و البته قرار است تابستان امسال با فیلم تاریخی کریستوفر نولان «اوپنهایمر» در کنار کیلیان مورفی دیده شود.

در فیلم اصلی «سرگیحه» جیمز استوارت در نقش جانی «اسکاتی» فرگوسن بازی کرده بود. او کارآگاه پلیس سانفرانسیسکو بود که به دلیل ترس فلج کننده از ارتفاع بازنشسته و استخدام می‌شود تا به عنوان یک کارآگاه خصوصی همسر یکی از آشنایانش را تعقیب کند؛ اما ترس از ارتفاع اینجا هم مانع کار او می‌شود.

اولین بار که «سرگیجه» راهی سینماها شد با موفقیت چشمگیری روبه‌رو نشد و منتقدان نظرات متفاوتی درباره آن دادند اما در دهه ۱۹۸۰ به عنوان یک شاهکار شناخته شد و در سال ۱۹۸۲ سایت‌اند ساوت در نظرسنجی خود که هر ۱۰ سال یک‌بار انجام می‌شود آن را در بین ۱۰ فیلم برتر قرار داد و در نهایت در نظرسنجی ۲۰۱۲ به جایگاه اول رسید.

این فیلم با الهام از رمان فرانسوی «زنده‌ها و مرده‌ها» نوشته بوالو نارسژاک (نام مستعار دو نویسنده آن پی‌یر بوالو و پی‌یر آیراد) ساخته شده که داستانش در اوج جنگ جهانی دوم در پاریس رخ می‌دهد و پایان بندی بسیار متفاوتی دارد.

تعداد انگشت‌شماری از فیلم‌های هیچکاک در طول زمان بازسازی شده‌اند که معروف‌ترین آنها بازسازی شات به شات فیلم «روانی» محصول ۱۹۶۰ در سال ۱۹۹۸ توسط گاس ون‌سنت بود. هیچکاک خودش در سال ۱۹۵۶ تریلر «مردی که زیاد می‌دانست» سال ۱۹۳۴ را دوباره با بازی استوارت و دوریس دی بازسازی کرده بود. فیلمسازانی چون برایان دی‌پالما با «وسواس» و «بدن دوگانه»، دیوید لینچ با «جاده مالهالند» و مل بروکس با «اضطراب بالا» با الهام از «سرگیجه» فیلم‌هایی ساخته‌اند، اما هیچ استودیوی آمریکایی تاکنون اقدام به بازسازی خود فیلم نکرده است.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x