مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 8 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
سرعت خودرو و سریع ترین خودروها

سریع ترین خودرو های دنیا را بشناسید

معرفی خودرو

صنعت خودرو امروزه بسیار گسترده شده است و هر برندی سعی می کند برترین باشد. ابعاد زیادی برای سنجیدن خودرو ها وجود دارد؛ اما این سرعت است که همه به آن اهمیت می دهند. این خودرو ها سریع ترین های این سیاره هستند.

۱- Hennessey Venom F5

۴۸۶.۱ کیلومتر در ساعت

Hennessey Venom F5 10

هنسی برندی آمریکایی است که حرف های زیادی در این میدان برای گفتن دارد. این برند با معرفی F5 در نمایشگاه SEMA 2017 ثابت کرد که ۳۰۰ مایل در ساعت عددی دست نیافتنی نیست. این خودرو ۱۳۳۸ کیلوگرم وزن دارد و موتور توین توربوی ۸ سیلندر این خودرو با ۷.۴ لیتر حجم ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. ۰ تا ۴۰۰ این خودرو زیر ۳۰ ثانیه است و نسبت وزن به قدرت موتور این خودور عددی کمتر از یک است!

این خودرو ۱.۶ میلیون دلار قیمت خورده است و ۲۴ نمونه از آن تولید می شود. هنسی هنوز اقدامی برای ثبت رکورد گینس نکرده است. پس فعلا کوئنیگزگ آگرا آر اس سریع ترین خودروی گینس باقی می ماند.

۲- Koenigsegg Agera RS 

۴۴۶.۹ کیلومتر در ساعت

Koenigsegg Koenigsegg Agera RS side view 1197670

برند سوئدی کوئنیگزگ از مدعیان قدیمی و رکوردار فعلی گینس در زمینه ی سرعت است. در سال ۲۰۱۷ این خودرو رکورد بوگاتی ویرون سوپر اسپورت را شکست. اکثر خودرو های این برند بالای ۴۰۰ کیلومتر سرعت دارند. این خودروی ۱۲۹۵ کیلوگرمی، موتور ۵ لیتری ۸ سیلندر با دو توربو دارد که ۱۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. آگرا آر اس علاوه بر شکستن رکورد سرعت بوگاتی ویرون سوپراسپورت، رکورد ۰ تا ۴۰۰ تا ۰ بوگاتی شیرون را شکست. مدت زمانی که این خودرو در این تست ثبت کرده است ۳۶.۴۴ ثانیه است.

این خودرو ۲.۵ میلیون دلار قیمت دارد و تنها ۲۵ نمونه ی دست ساز از آن ساخته می شود.

۳- Hennessey Venom GT

۴۳۴.۳۱ کیلومتر در ساعت

26 hennessey venom gt nasa 1

نماینده ای دیگر از هنسی. ونوم جی تی در مرکز فضایی کِنِدی این رکورد را ثبت کرد اما مورد قبول گینس واقع نشد. برای ثبت رکورد خودرو باید یک مسیر رفت و برگشتی را طی کند. سپس میانگین نهایت سرعتی که خودرو در دو مسیر ثبت کرده است به عنوان رکورد لحاظ می شود. هنسی مسیر برگشتی را طی نکرد به همین دلیل رکورد این خودرو مردود اعلام شد.

این خودروی ۱۲۴۴ کیلویی که پلتفرم یکسانی با Lotus Exige دارد، از موتور ۷ لیتری ۸ سیلندر با دو توربو استفاده می کند که ۱۲۴۴ اسب بخار قدرت دارد. ونوم جی تی ۱.۴ میلیون دلار قیمت دارد و نسخه های مختلفی از آن در تعداد محدود عرضه شده است.

۴. Bugatti Veyron Super Sport  

۴۳۱.۰۷ کیلومتر در ساعت

BUGATTI

برند بوگاتی که هم اکنون تحت مالکیت وولکس واگن قرار دارد بار ها رکورد سرعت را شکسته است. در سال ۲۰۰۵ بوگاتی با خودروی ویرون EB 16.4 با ثبت سرعت ۴۰۸ کیلومتر در ساعت رکورد سرعت را شکست. دو سال بعد خودروی SCC Ultimate Aero TT با سرعت ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت رکورد سرعت را بهبود داد اما در سال ۲۰۱۰ نسخه ی سوپر اسپورت ویرون با ثبت سرعت ۴۳۱.۰۷ کیلومتر در ساعت جایگاه خود را پس گرفت. این رکورد تا سال ۲۰۱۷ شکسته نشد.

بوگاتی ویرون سوپر اسپورت ۱۸۳۸ کیلوگرم وزن دارد وموتور ۱۶ سیلندر ۸ لیتری آن با کمک ۴ توربو ۱۲۰۰ اسب بخار قدر تولید می کند. از این نسخه ی ۲.۵ میلیون دلاری ویرون تنها ۳۰ دستگاه تولید شد.

۵. Bugatti Chiron 

۴۲۰ کیلومتر در ساعت

NEW BUGATTI CHIRON 2 FULL HD 2016

بوگاتی شیرون خودروی جدید بوگاتی است که از نسخه ی تقویت شده ی موتور ویرون استفاده می کند. موتور شیرون همانند ویرون ۸ لیتر است،۱۶ سیلندر و ۴ توربو دارد اما قدرت تولیدی آن ۱۴۷۹ اسب بخار است. شیرون از ویرن سنگین تر است اما دلیل کم تر بودن سرعت آن از ویرون محدودیت الکترونیکی است که به دلیل رعایت نکات ایمنی روی خودرو لحاظ شده است. به دلیل وزن سنگین خودرو، لاستیک های ماشین توان تاب آوردن در سرعت های بالا را ندارند.پس تا وقتی که لاستیک جدید و مقاوم تری ساخته نشود و یا شیرون وزنش را کمتر نکند خبری از رکورد نیست.

بوگاتی ۵۰۰ نسخه از شیرون را تولید می کند که همه ی آنها پیش خرید شده اند.این خودرو قیمتی ۲.۷ میلیون دلاری دارد. بوگاتی نسخه ی سوپراسپورت شیرون را امسال معرفی کرد که تنها فرق آن با نسخه ی عادی کاهش وزن ۱۸ کیلوگرمی آن است.

آن زمان که بنز ویلو سرعتی معادل ۲۰ کیلومتر در ساعت را داشت کسی فکرش نمی کرد که روزی سرعت این ارابه های آهنی به بیش از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. همه ی این رکورد ها به زودی شکسته خواهند شد. فقط منتظر باشید…

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x