مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

سفر هوشمندانه در تابستان؛ چشمه آب گرم سرعین یا ویلای استخردار در شمال

جاباما نام پلتفرمی است که در آن می توانید انواع اقامتگاه ها را در شهرهای مختلف ایران رزرو کنید. در واقع از این طریق امکان اجاره هر نوع اقامتگاه نظیر هتل، ویلا، سوئیت و... وجود دارد و شما می‌توانید پس از دیدن اطلاعات هر اقامتگاه، آن را رزرو کنید.

چشمه های آبگرم سرعین یا ویلاهای استخردار شمال، در تابستان هوشمندانه سفر کنید

فصل تابستان شده است و همه افراد به دنبال یک سفر چند روزه به یکی از مناطق زیبای ایران هستند. هنگامی که صحبت از سفر می‌شود، بسیاری از افراد برای سفر به شمال برنامه ریزی می کنند. چرا که در شمال جنگل ها و سواحل دریایی مختلفی وجود دارد و می‌تواند نظر هر کسی را به خود جلب کند. همه ما به خوبی می دانیم که تابستان فصل مناسبی برای سفر به شمال نیست! چرا که آب و هوای آن بسیار گرم است و می‌تواند باعث شود که آن سفر برای شما خوشایند نباشد. در چنین شرایطی، بهتر نیست که به مناطق دیگری از ایران سفر کنید؟ با اجاره ویلا در سرعین جاباما می توانید به جای شمال به سرعین سفر کنید و از آب و هوای عالی آن لذت ببرید.

برای سفر شمال را انتخاب کنیم یا سرعین؟

اگر تصمیم گرفته اید که در فصل تابستان به سفر بروید، حتماً این سوال برای شما پیش می آید که کدام مقصد بهتر است! شاید شمال مقصدی مناسبی باشد اما در فصل تابستان آب و هوای گرم و شرجی آن کمی اذیت کننده است. به خصوص که اگر از مناطق خوش آب و هوا و سردسیر به شمال سفر می‌کنید. در این صورت ممکن است طاقت نیاورید و از شهرهای شمالی ایران فرار کنید. اما آیا واقعاً سفر به شمال در فصل تابستان می تواند گزینه مناسبی باشد؟ اگر با گرم بودن و رطوبت آب و هوا مشکلی نداشته باشید، سفر به شمال می‌تواند یک گزینه عالی محسوب شود. حال اگر با گرمای هوا مشکل داشته باشید چطور؟ در این صورت باید مقصدهای دیگری از ایران را برای سفر انتخاب کنید. البته با اجاره ویلای استخردار می‌توانید تا حدودی این مشکل را پوشش دهید. در حال حاضر در جاباما امکان اجاره ویلا استخردار از ۸۵۰۰۰۰ تومان وجود دارد.

1

البته اگر به دنبال مقصد دیگری هستید که آب و هوای خنک داشته باشد، سرعین گزینه بسیار مناسبی است. سرعین یکی از شهرهایی است که با چشمه های آب گرم شناخته می‌شود و اگر به چشمه های آب گرم علاقه دارید، می‌توانید به این منطقه سفر کنید. در سرعین هم اقامتگاه های مختلفی وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر به سرعین، حتماً یکی از این اقامتگاه ها را رزرو کنید تا هنگام رسیدن به آن جا، دیگر دغدغه اجاره اقامتگاه را نداشته باشید و با خیالی آسوده سفر خود به سرعین را شروع کنید. اما مزایای سفر به شمال و سفر به سرعین چیست؟ در بخش بعدی به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

اجاره ویلا استخردار در شمال

شمال شهرهای زیادی دارد و این موضوع که به کدام شهر سفر کنید، کاملاً بستگی به خودتان دارد. شما می‌توانید یکی از شهرهای جنگلی شمال را انتخاب کنید یا یکی از شهرهای ساحلی. در واقع این مسئله به شما بستگی دارد که به جنگل علاقه داشته باشید یا به ساحل. پس از آن که شهر موردنظر خود را انتخاب کردید، باید به فکر اقامتگاه باشید. یکی از بهترین اقامتگاه هایی که می‌تواند گرمای هوا را تا حد زیادی جبران کند، اجاره ویلا استخردار در شمال است. در این صورت می‌توانید در ساعت های گرم روز به داخل استخر بروید و آب تنی کنید. در این صورت کمتر متوجه گرمای هوا می شوید و هنگامی که هوا خنک شد، به سراغ تفریحات دیگر خواهید رفت.

2

چند مورد از ویژگی های سفر به شمال عبارتند از:

● آب و هوای گرم

اولین ویژگی شهرهای شمالی آب و هوای گرم آن در فصل تابستان است. در واقع اکثر شهرهای شمالی با توجه به این که در نزدیکی دریا قرار دارند، آب و هوای گرم و شرجی دارند. البته اگر می‌خواهید در شمال شهرهای خنک پیدا کنید، باید به سراغ ییلاق های شمالی بروید. به عنوان مثال، ماسال یکی از شهرهایی است که روی ارتفاعات قرار دارد و آب و هوای آن بسیار خنک و دلنشین است. شما می‌توانید در این مناطق هم انواع اقامتگاه ها را رزرو کنید و از سفر خود لذت ببرید.

● تفریحات آبی مختلف

در شمال تفریحات آبی مختلفی وجود دارد که ساده ترین آن، شنا کردن در آب دریا است. همچنین تفریحات بسیار متنوع دیگری هم وجود دارد که شما می‌توانید از آن ها استفاده کنید. مثلاً شما می‌توانید یک جت اسکی اجاره کنید و از آن لذت ببرید.

● امکان سفر به شهرهای اطراف

شهرهای شمالی بسیار نزدیک به هم هستند و همین مسئله باعث می شود تا اگر به یک شهر سفر کردید و نتوانستید از آن لذت ببرید، امکان سفر به شهرهای اطراف وجود داشته باشد. در واقع با طی کردن چند کیلومتر می توانید به شهرهای اطراف بروید و از اقامت در آن لذت ببرید.

سفر به سرعین و چشمه های آب گرم

اگر از افرادی هستید که به مناطق خنک علاقه دارید و نمی‌توانید به مناطق گرم و شرجی سفر کنید، سرعین گزینه مناسبی است. با توجه به این که سرعین روی ارتفاعات قرار گرفته است، شما می توانید آب و هوای بسیار خنکی را در این منطقه تجربه کنید. یکی از دیگر از موضوعات که باعث شده تا مسافران زیادی به سرعین سفر کنند، چشمه های آب گرم است. در سرعین چشمه های آب گرم زیادی وجود دارد که خواص درمانی بسیار خوبی دارد. بنابراین اگر شما به چشمه های آب گرم علاقه دارید و می‌خواهید برای درمان دردهای مفصلی خود از آن استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم به سرعین بروید و از چشمه های آب گرم آن لذت ببرید.

3

چند مورد از مهم ترین ویژگی های سفر به سرعین عبارتند از:

● آب و هوای خنک

اولین ویژگی سفر به سرعین خنک بودن آب و هوای آن است! با وجود آن که در اکثر شهرهای ایران، آب و هوای تابستان بسیار گرم است اما سرعین این گونه نیست. در واقع سرعین روی ارتفاعات قرار گرفته است و همین مسئله باعث شده تا آب و هوای آن نسبت به بسیاری از مناطق دیگر ایران خنک باشد. حتی گاهی اوقات ممکن است لازم باشد در وسط تابستان، لباس گرم بپوشید. بنابراین هنگام سفر به سرعین یادتان نرود که لباس گرم همراه خود ببرید تا با مشکل خاصی روبرو نشوید.

● استفاده از استخرهای آب گرم درمانی

یکی دیگر از ویژگی های سفر به سرعین وجود چشمه های آب گرم آن است. در سرعین چشمه های آب گرم مختلفی وجود دارد که برای هر کدام از آن ها استخرهای مجهزی ایجاد شده است. شما می توانید با ورود به استخرهای آب گرم، از آب گرم این منطقه لذت ببرید. به خصوص که اگر از افرادی هستید که بدن درد دارید، این استخرها کمک بسیار زیادی به شما می کند.

اجاره اقامتگاه از جاباما

جاباما نام پلتفرمی است که در آن می توانید انواع اقامتگاه ها را در شهرهای مختلف ایران رزرو کنید. در واقع از طریق https://www.jabama.com/ امکان اجاره هر نوع اقامتگاه نظیر هتل، ویلا، سوئیت و… وجود دارد و شما می‌توانید پس از دیدن اطلاعات هر اقامتگاه، آن را رزرو کنید. رزرو اقامتگاه در جاباما کاملاً آنلاین است و شما می توانید پیش از رزرو، نظر مسافران قبلی که از آن اقامتگاه استفاده کرده اند را هم بخوانید. اگر نظرشان مثبت بود، آن را رزرو کنید و سپس در زمان مشخص شده، به موقعیت اقامتگاه موردنظر بروید و آن را تحویل بگیرید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x