مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

سلاطین جهنم سبز، رکورد های نوربرگرینگ

معرفی پیست نوربرگرینگ

نوربرگرینگ یا جهنم سبز از معروف ترین پیست های مسابقات اتومبیل رالی است. این پیست به دلیل جاده های نسبتا تنگ و پرپیچ جهنم سبز نام گرفته است و جزو پیست های خطرناک به نوربرگرینگ شمار می آید. نوربرگرینگ در طول تاریخ جولانگاه کمپانی های معروف جهت ثبت رکورد بوده است.

 

نوربرگرینگ پیستی در شهر نوربرگ آلمان است و ظرفیتی معادل ۱۵۰۰۰۰ نفر دارد. از مسابقات مهمی که در آن برگزار می شود می توان به مسابقات فرمول یک و مسابقه ی ۲۴ ساعته ی نوربرگرینگ اشاره کرد. این پیست ۴ مسیر مختلف دارد که رکورد های آن متعلق به مسیر Nordschleife می باشند. طول مسیر Nordschleife طی تغییراتی که در سال ۱۹۸۴ ایجاد شد از ۲۲.۸۱۰ کیلومتر به ۲۰.۸۳۲ کیلومتر کاهش پیدا کرد. در سال ۱۹۸۴ نیز مسیر GP Strecke با طول ۵.۲۰۰ کیلومتر افتتاح شد.

 

512px Circuit Nürburgring 2002 vs 1927.svg
مسیر کامل نوربرگرینگ(خط های خاکستری متعلق به پیست قدیمی می باشند)

 

512px Circuit Nürburgring 1985 GP
مسیر GP Strecke
512px Circuit Nürburgring 1967 Nordschleife
مسیر Nordschleife

 

 رکورد های نوربرگرینگ


  1. Lamborghini Aventador LP 770-4 Superveloce Jota 2018

b4mp0z5t64jp

این خودرو از موتور ۱۲ سیلندری استفاده می کند که ۷۵۹ اسب خبار قدرت دارد و گشتاور آن معادل ۷۲۰ نیوتن متر است. با توجه به اینکه این خودرو هنوز عرضه ی رسمی نشده است اطلاعات بیشتری از آن در دسترس نیست. جوتا با رانندگی Marco Mapelli زمان ۶:۴۴.۹۷ ثبت کرد.


  1. Porsche 911 GT2 RS

2018 porsche 911 gt2 rs photos and info news car and driver photo 684648 s original

۹۱۱ از یک موتور ۷۰۰ اسب بخاری ۶ سیلندر تغذیه می کند. گشتاور این خودرو ۷۵۰ نیوتن متر است. ۰ تا ۱۰۰ آن ۲.۸ ثانیه و حداکثر سرعتش ۳۴۰ کیلومتر در ساعت است. Lars Kern توانست با پورشه ۹۱۱ زمان ۶:۴۷.۳۰ را ثبت کند.


  1. Radical SR8LM

Radical SR8LM 03

اس آر ۸ ال ام نسخه ی تقویت شده ی اس آر ۸ و خودرویی مسابقه ای ساخته ی شرکت بریتانیایی Radical Sportscar است. رادیکال از موتور ۸ سیلندر ۴۴۹ اسب بخاری استفاده می کند و تنها ۶۵۰ کیلو وزن دارد. Michael Vergers توانست با این خودرو زمان ۶:۴۸.۰۰ را ثبت کند.


  1. Lamborghini Huracán Performante

llfjo9r9e17j

پرفورمانته نسحه ی تقویت شده ی لامبورگینی هوراکان است که توانست با استفاده از موتور ۱۰ سیلندر ۶۳۱ اسب بخاری با رانندگی Marco Mapelli زمان ۶:۵۲.۰۱ را به ثبت برساند. این خودرو ۱۵۲۶ کیلوگرم وزن دارد و گشتاور آن ۶۰۰ نیتون متر است.


  1. Radical SR8

2012 Radical SR8 RX Wallpaper

اس آر ۸ در مقایسه با نسخه ی ال ام اندکی ضعیف تر است و از موتور ۸ سیلندر ۳۵۸ اسب بخاری با گشتاور ۲۷۱ نیوتن متری  استفاده می کند. وزن اس آر ۸ ۶۵۰ کیلوگرم است. اس آر ۸ با رانندگی Michael Vergers توانست زمان ۶:۵۵.۰۰ را ثبت کند.


  1. Porsche 911 GT3 RS

Porsche 991 GT3 RS

GT3 1430 کیلوگرم وزن دارد و از موتور ۶ سیلندر تخت ۵۱۳ اسب بخاری استفاده می کند که گشتاوری معادل ۴۶۹ نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می دهد.

Kevin Estre با ۹۱۱ توانست مدت زمان ۶:۵۶.۴۰ را به ثبت برساند.


  1. Porsche 918 Spyder Weissach Package

porsche 918 spyder with weissach package 100446258 h

۹۱۸ هایپرکار هیبرید پورشه است که با رانندگی Marc Lieb توانست به مدت زمان ۶:۵۷.۰۰ ثانیه دست پیدا کند. این خودروی ۱۶۴۰ کیلوگرمی از موتور ۸ سیلندر ۸۸۷ اسب بخاری استفاده می کند که گشتاوری معادل ۱۲۸۰ نیوتن متر تولید می کند.


  1. Subaru WRX STI Type RA Nurburgring Edition

subaru wrx sti type ra at the nurburgring

این خودرو نسخه ی تقویت شده ی WRX Type RA است که به جای موتور ۲.۶ لیتری ۳۲۰ اسب بخاری از موتور ۴ سیلندر توربوی ۲ لیتری ۶۰۰ اسب بخاری استفاده می کند. سوبارو با این خودرو رکورد خودروهای سدان را در پیست نوربرگرینگ شکست.

Richie Stanaway با راندن این سوبارو توانست زمانی معادل ۶:۵۷.۵۰ ثانیه را ثبت کند که تنها نیم ثانیه از هایپرکار پورشه کندتر است.


  1. Lamborghini Aventador LP750-4 Superveloce

aventador sv

بعد از ثبت این رکورد ابتدا تصور می شد که راننده ی این خودرو Marco Mapelli باشد. اما در یک پست اینستاگرامی گفت که راننده ی این خودرو او نبوده است و رکورد توسط یک راننده ی ناشناس ثبت شده است. Superveloce 1525 کیلوگرم وزن دارد و از موتور ۱۲ سیلندر  ۷۴۰ اسب بخاری با گشتاور ۶۹۰ نیوتن متری استفاده می کند. رکورد این خودرو زمان ۶:۵۹.۷۳ است.


  1. Dodge Viper ACR Mk V

2016 Dodge Viper ACR front three quarter in motion 07

وایپر از یک موتور ۱۰ سیلندر ۸.۴ لیتری استفاده می کند که قدرتی معادله ۶۴۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۸۱۳ نیوتن متر در اختیار راننده قرار می دهد. این خودروی ۱۵۲۷ کیلوگرمی با رانندگی Lance Arnold توانست زمان ۷:۰۱.۳۰ را به ثبت برساند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آیدین محبی
5 سال قبل

خیلی خوب بود. خیلی حال کردم، دمت گرم

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x