مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 25 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
سینمای هند

سینمای هند با این فیلم ها پر مخاطب شد

از شروع قرن بیستم بود که فیلم های هندی در کشورهای مختلف دنیا به نمایش گذاشته شد و در دهه 1940 میلادی به موفقیت های بزرگی دست پیدا کرد، به صورتی که در حال حاضر بالیوود به یکی از پر طرفدارترین صنایع فیلم سازی در سراسر دنیا تبدیل شده است.

از شروع قرن بیستم بود که فیلم های هندی در کشورهای مختلف دنیا به نمایش گذاشته شد و در دهه ۱۹۴۰ میلادی به موفقیت های بزرگی دست پیدا کرد، به صورتی که در حال حاضر بالیوود به یکی از پر طرفدارترین صنایع فیلم سازی در سراسر دنیا تبدیل شده است. این فیلم ها در ایران از جانب سایت های مختلفی مانند سایت همراه در اختیار دوستداران صنعت بالیوود قرار گرفته اند. شما عزیزان میتوانید با دانلود فیلم هندی از دیدن آن لذت ببرید.

فیلم پونیین سلوان : قسمت اول

فیلم پونیین سلوان

فیلم هندی پونیین سلوان: قسمت اول یا پونیین سلوان: بخش اول یا (Ponniyin Selvan: Part I) که با (PS 1) نیز شناخته می‌شود، یک فیلم به کارگردانی مانی رتنام (Mani Ratnam) است. این فیلم اکشن، درام، خانوادگی، فانتزی و تاریخی از جانب دو کمپانی‌ Lyca Productions و Madras Talkies تولید و منتشر شده است. فیلم ۱PS  محصول سال ۲۰۲۲ است. نگارش فیلمنامه این فیلم اثری از مانی رتنام، جایموهان و کوماراول میباشد که به صورت مشترک انجام شده است. از گروه بازیگران این فیلم هندی می‌توان به هنرمندانی مانند ویکرام، آیشواریا رای باچان، جایام راوی، کارتی، تریشا، جایارام، آیشواریا لکشمی، سوبیتا دولیپالا، پرابهو، آر. سارات کومار، ویکرام پرابهو، پراکاش راج، رحمان، آر. پارتیبان، لال و… اشاره کرد. فیلم پونیین سلوان: قسمت اول توانست فروشی بیش از ۴۵۰ کرور یعنی ۵۶ میلیون دلار آمریکا فروش داشته باشد و همچنین به پرفروش‌ترین فیلم تامیل سال ۲۰۲۲، چهارمین فیلم پرفروش تامیل تمام دوران و پانزدهمین فیلم پرفروش هند تبدیل شود. فیلم پونیین سلوان: قسمت اول نخستین بار در تاریخ ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۲۲ بود که از سوی دو کمپانی Red Giant Movies و IMAX در سینماهای آمریکا و هند منتشر و پس از آن توسط سرویس Amazon Prime Video در کشور هایی از جمله آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، برزیل، ایتالیا، فرانسه، آلمان، هندوستان و… از طریق اینترنت منتشر گردید. این فیلم در واقع براساس رمان پونیین سلوان نوشته کالکی کریشنامورتی که محصول سال ۱۹۵۵ است، ساخته شده است. این فیلم هندی پس از اکران خود برای کارگردانی، بازی بازیگران، موسیقی متن، جلوه‌های بصری مورد تحسین واقع شد. برای مشاهده ادامه داستان و همچنین دانلود فیلم میتوانید به سایت همراه مووی مراجعه کنید و علاوه بر دانلود این فیلم، به دانلود فیلم هندی جدید بپردازید. در داستان فیلم پونیین سلوان: قسمت اول مشاهده می کنید که وندیاثوان، برای رساندن پیامی از ولیعهد آدیتیا کاریکالان، قصد عبور از سرزمین چولا را دارد؛ در این میان کونداوای نیز تلاش می‌کند تا صلح سیاسی را در حالی که دست نشاندگان و رؤسای خرده پا بر علیه تاج و تخت توطئه می‌کنند، برقرار سازد…

فیلم موشک سازی : اثر نامبی

فیلم موشک سازی

فیلم موشک سازی: اثر نامبی یا (Rocketry: The Nambi Effect) فیلمی به کارگردانی آر. مدهاوان (R.Madhavan) میباشد که از سوی سه کمپانی با نام های Tricolour Productions و Varghese Moolan Pictures و Sarke Studio تولید شده است. این فیلم که در ژانر اکشن، بیوگرافی، درام و علمی تخیلی ساخته شده تولید کشور هندوستان است. این فیلم محصول سال ۲۰۲۲ میلادی می‌باشد. فیلمنامه این فیلم اثری از سریدوی کریشنان، آر. مدهاوان، آنانت مهادوان و انجلی نیر است. از هنرپیشگان فیلم میتوان به بازیگرانی مانند آر. مدهاوان، سیمران، راجیت کاپور، راوی راگاوندرا، میشا گوشال، شیام رنگاناتان، مورالیداران، کارتیک کومار، شاهرخ خان و… اشاره کرد. این فیلم هندی برای اولین بار در ۱۹ می سال ۲۰۲۲ توانست در جشنواره بین‌المللی فیلم کن Cannes Film Festival در فرانسه به نمایش گذاشته شود و پس از آن نیز در ۱ جولای بود که از جانب Viacom 18 Motion Pictures  در سینماهای کشور هندوستان و توسط Yash Raj Films در سینماهای کشور آمریکا منتشر شد و در نهایت نیز از طریق سرویس Amazon Prime Video در کشورهای آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، برزیل، هندوستان و… به صورتی اینترنتی در دسترس مخاطبان خود قرار گرفت. فیلم هندی موشک سازی: اثر نامبی با بازخوردهای مثبتی رو به رو شد و استقبال بی نظیری از جانب منتقدین و مخاطبان دریافت کرد. با دانلود فیلم دوبله فارسی هندی از سایت همراه مووی از دیدن آنها لذت ببرید. جالب است بدانید که فیلم موشک سازی: اثر نامبی براساس داستان واقعی زندگی نامبی نارایانان، دانشمند سازمان تحقیقات فضایی هند ساخته شده است.

فیلم موشک سازی

در واقع داستان فیلم موشک سازی: اثر نامبی داستان زندگی نامبی نارایانان، دانشمند سازمان تحقیقات فضایی هند را روایت می‌کند که در پرونده جاسوسی ISRO متهم و سپس تبرئه شد. فیلم موشک سازی: اثر نامبی Rocketry: The Nambi Effect 2022 بر اساس داستانی واقعی ساخته شده و در مورد دانشمند سازمان تحقیقات فضایی هند، نامبی نارایانان (با بازی آر. مدهاوان) است که به دلیل نبوغ و وسواس فکری خود، دشمنان بسیار زیادی دارد. او در سال ۱۹۹۴ میلادی به دروغ متهم به جاسوسی و سپس دستگیر شد اما…

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x