مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
ایده طلایی استارتاپ

استارتاپ – فاکتورهای مورد نیاز جهت انتخاب ایده طلایی

فاکتورهای انتخاب ایده طلایی جهت راه اندازی استارتاپ

از آنجا که ایده طلایی مهم ترین قدم ابتدایی برای راه اندازی یک استارتاپ موفق به شمار می رود، بنابراین باید توجه ویژه ای را به این امر اختصاص داد زیرا اشتباه در انتخاب ایده، استارتاپ را به مسیر انحراف و شکست خواهد کشاند. اما اغلب افراد در انتخاب ایده مناسب دچار سردرگمی می شوند و این در حالیست که گاهی حتی ساده ترین و پیش پا افتاده ترین موضوعات می تواند با اندکی پر و بال دادن به طلایی ترین ایده تبدیل گردند. لذا لازم است فاکتورهایی که می توانند زمینه ساز انتخاب ایده استارتاپ ها گردند را مورد توجه قرار گیرد.

فاکتورهای انتخاب ایده طلایی

  • علایق: قطعاً یکی از مهم ترین فاکتورهای انتخاب ایده طلایی، در نظر گرفتن علایق خود است. موضوعات مورد علاقه، خود می توانند به نوعی شتاب دهنده و تسهیل کننده در جهت پیشرفت و پیاده سازی ایده باشند. البته هر موضوع مورد علاقه قابلیت پیاده سازی در هر شرایط و جامعه ای را ندارد و باید سایر فاکتورها نیز مورد توجه قرار گیرند.

رایان رابینسون (کارآفرین و نویسنده): بهترین ایده‌های کسب و کار از موارد مورد علاقه‌ی شما گرفته می‌شوند.

  • مشکلات شخصی و روزمره شما: بسیاری از کارآفرینان معتقدند که انتخاب ایده جهت رفع مشکلات شخصی و روزمره خود که موضوعی متداول در جامعه نیز می باشد، می تواند فاکتور مناسبی جهت انتخاب ایده باشد. الته نباید فراموش کرد که این موضوع باید به قدری مهم باشد که بتواند انگیزه لازم را جهت ادامه کار در شما ایجاد کند.

  • داشتن مهارت و یا تخصص: هر فرد درطول زندگی خود مهارت ها و تخصص های متنوعی را کسب می کند. خود را دست کم نگیرید!!! تخصص و مهارت لزوماً به منزله داشتن مدارک و گذراندن دوره های خاص نیست. مهارت گاهی به توانایی های کلامی، قدرت بیان و روابط قوی اجتماعی نیز اطلاق می شود. پس در خود جستجو کرده تا مهارت های بدست آمده در طول زندگیتان را پیدا کنید.

                 ” خودت را دست کم نگیر!!! “

  • نوآوری: به دنبال ایده هایی باشید که طرح جدیدی را در جامعه ارائه دهد و یا طرح موجودی را به شکل دیگر و پیشرفته تر عرضه کند. مردم همیشه از کسب و کارهایی که طرحی نو را ارائه می دهند استقبال می کنند.

  • استفاده از سایر استارتاپ ها: یکی از مواردی که در بین جامعه رواج زیادی دارد تکرار فعالیت های اقتصادی و سایر استارتاپ ها به دلیل موفق بودن آنها است. اشتباه نکنید!!! استفاده از ایده سایر استارتاپ ها شما را با دو مشکل عمده مواجه خواهد کرد. نخست تکراری بودن آن است و دیگری داشتن رقیبی با سابقه و موفق. اما تسلیم نشوید. در صورتی که به دنبال یافتن ایده از این طریق هستید، استارتاپ های مورد نظر خود را به دقت بررسی کنید. هیچ استارتاپی بدون نقص نیست. پس به دنبال این باشید که ایده خود را به گونه ای بسازید که در استارتاپ شما نه تنها نقاط ضعف و کمبودهای طرف مقابلتان برطرف شود بلکه به دنبال تقویت سایر بخش های آن نیز باشید.

” هیچ استارتاپی بدون نقص نیست “

  • وجود یک شکاف در جامعه: وجود مشکلات اجتماعی که حتی شما با آن مواجه نیستید نیز می تواند موضوع انتخاب ایده مناسب شما باشد. هرچند باید منابع و شرایط و سایر اموری که در حیطه توانایی شما وجود دارد نیز مورد بررسی قرار گیرد.

  • درآمدزایی: هرچند این موضوع یک فاکتور بسیار مهم در انتخاب ایده مناسب می باشد، اما مراقب باشید نگاه شما به این موضوع نباید به عنوان اصلی ترین فاکتور باشد، زیرا قطعاً یک ایده درآمدزا نیازمند داشتن سایر فاکتورها در حد کافی است.

  • تکنولوژی: امروزه عصر، عصر اطلاعات و فناوری است. بهره گیری از تکنولوژی می تواند از فاکتورهای انتخاب ایده طلایی جهت راه اندازی یک کسب و کار باشد. ساده سازی و تسهیل امور، سرعت بخشیدن به انجام کارها، انجام امور به صورت خودکار و توسط ابزارهایی که تکنولوژی در اختیار ما قرار می دهد و … همه و همه مواردی هستند که به شدت مورد استقبال مردم قرار خواهند گرفت.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x