مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
شفاف سازی گام اول در هدف گذاری

شفاف سازی گام اول در هدف گذاری

اولین و مهم ترین گام در هدف گذاری شفاف سازی است. منظور از شفاف سازی این است که شما باید بدانید دقیقاً این هدف چیست و چه زمانی به آن می‌ رسید. خیلی از افراد هدف دارند ولی دقیقاً نمی‌ دانند هدف اصلی‌ شان چیست و اگر از آن سؤال بکنید هدف خود را توضیح دهید هر بار یک چیز متفاوت می ‌گویند. پس لازم است که برای هذف گذاری قبل از هرچیزی اهداف خود را برای خودتان مشخص کنید.

«شفاف سازی گام اول در هدف گذاری»

هدف گذاری یکی از مهم ترین مبانی موفقیت است.

همه ما خواسته ها و آرزوهایی داریم و با تمام وجود می خواهیم به آنها دست یابیم اما باید بدانیم داشتن یک آرزو و رویا به تنهایی نمی تواند تضمینی برای تحقق آن رویا باشد و می توان گفت اگر هدف گذاری و برنامه مناسبی نداشته باشیم، نمی توانیم به موفقیت در زندگی دست یابیم.

البته باید قبل از هر چیزی با تکنیک های هدف گذاری آشنا شویم تا بتوانبم اهداف خود در زندگی را مشخص کنیم و گام به گام برای دستیابی به آن ها حرکت کنیم.

در ادامه ۱۲ تکنیک هدف گذاری برای رسیدن به موفقیت را به تفصیل برای شما شرح خواهیم داد تا با دانستن آن ها به سمت موفقیت قدم بردارید.

با ما باشید؛ شفاف سازی گام اول در هدف گذاری

شفاف سازی اولین گام در هدف گذاری

شفاف سازی گام اول در هدف گذاری

در گام اول نیاز است تا تصمیم بگیرید که دقیقاً در هر قسمت از زندگیتان چه می خواهید؟

یکی از بهترین روش‌ های هدف گذاری شفاف کردن هدفی است که قرار است به آن برسید.

منظور از شفاف سازی این است که شما باید بدانید دقیقاً این هدف چیست و چه زمانی به آن می‌ رسید. خیلی از افراد هدف دارند ولی دقیقاً نمی‌ دانند هدف اصلی‌ شان چیست و اگر از آن ها سؤال کنید هدف خود را توضیح دهید هر بار یک چیز متفاوت می ‌گویند.

توجه داشته باشید که این کار بلافاصله شما را از ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم جدا می کند.

افراد موفق در مورد چیزی که می خواهند خیلی شفاف و روشن هستند. طی تجربه و تحقیقات، ثابت شده است که هر چه شفافیت و روشنی بیشتر داشته باشید سریعتر هدف مطلوب وارد زندگیتان می شود و منابع لازم برای به دست آوردنش را خواهید یافت.

برای شفاف سازی و تعیین این که دقیقاً چه می خواهید، روشی وجود دارد که “ایده آل سازی” نامیده می شود.

شما ابتدا باید در ذهن خود زندگی دلخواهتان را ایده آل و کامل و بی نقص فرض کنید. زندگیتان را در چهار زمینه اصلی کاملاً ایده آل فرض کنید.

  • درآمد
  • خانواده
  • سلامتی
  • سرمایه خالص

شفاف سازی گام اول در هدف گذاری

باید ابتدا ترس ها و محدودیت هایی را که در ذهن خود ایجاد کرده اید را کنار بگذارید.

یک تکنیک برای مشخص کردن اهداف واقعی و شناسایی خواسته قلبی شما وجود دارد که تکنیکی بسیار دقیق و معتبر است.

این تکنیک به این صورت است که باید سه هدفی را که از صمیم قلب می خواهید به آن دست یابید را در کمتر از ۳۰ ثانیه بنویسید، بدون اینکه فکر کنید.

چرا این کار لازم است در کمتر از ۳۰ ثانیه انجام شود؟

زیرا در صورتی که به ذهن فرصت داده شود، به اهداف و خواسته های قلبی ما برچسب های مختلفی می زند مانند: خواسته و هدف منطقی، غیرمنطقی، دست یافتنی، دست نیافتی، ممکن، غیرممکن، ارزشمند، ناچیز، بزرگ، کوچک و یا صدها برچسب دیگر.

در واقع این برچسب ها ناشی از همان باورهای محدود کننده ذهن ما است و اگر در تله این باورهای محدود کننده گرفتار شویم، در همان گام اول هدف گذاری متوقف می شویم و یا اهدافی را برای خود مشخص می کنیم که خواسته های قلبی و رویاهای واقعی ما برچسب هایی مانند غیرممکن، بی ارزش و…. زده باشد و در نتیجه ما را از انتخاب آن خواسته های قلبی به عنوان اهداف اصلی مان منصرف می کند.

 

امیدواریم مطلب شفاف سازی گام اول در هدف گذاری برای شما مفید بوده باشد.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x