مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 21 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
شکایت اسکارلت جوهانسون از یک مدل هوش مصنوعی

شکایت اسکارلت جوهانسون از یک مدل هوش مصنوعی

اسکارلت جوهانسون علیه یک اپلیکیشن هوش مصنوعی که از نام و چهره او در یک تبلیغات آنلاین بدون اجازه استفاده کرده بود، شکایت کرد.

اسکارلت جوهانسون علیه یک اپلیکیشن هوش مصنوعی که از نام و چهره او در یک تبلیغات آنلاین بدون اجازه استفاده کرده بود، شکایت کرد.

این شکایت اشاره به حضور جوهانسون در یک تبلیغ ۲۲ ثانیه ای در X/Twitter توسط یک اپلیکیشن تولید تصویر هوش مصنوعی به نام Lisa AI: 90s Yearbook & Avatar است.

البته در انتهای این تبلیغ، Convert Software که توسعه‌دهنده برنامه هوش مصنوعی است، از متنی استفاده کرده که در آن گفته‌شده «تصاویر توسط هو‌ش مصنو‌عی Lisa AI ساخته شده و هیچ ارتباطی با بازیگر ندارند». با این حال، نمایندگان جوهانسون استدلال کرده‌اند که او هرگز سخنگوی این برنامه نبوده است و «کوین یورن»، وکیل او این وضعیت را به‌طور قانونی مدیریت خواهد کرد.

یورن در بیانیه‌ای گفت:

«ما این چیزها را ساده نمی‌گیریم. طبق روش معمول خود در این شرایط، با تمام راه‌حل‌های قانونی که در اختیار خواهیم داشت، با آن برخورد خواهیم کرد.»

این تبلیغ در ۲۸ اکتبر مشاهده شد و به نظر می رسد از آن زمان از اینترنت ناپدید شده است.

این تبلیغ با یک کلیپ قدیمی از جوهانسون در پشت صحنه «بیوه سیاه» مارول آغاز می شود. جوهانسون می‌گوید: «بچه‌ها چه خبر؟ این اسکارلت است و می‌خواهم با من بیایی…». صدای جعلی که از جوهانسون تقلید می کند، سپس به صحبت کردن ادامه می دهد و برنامه هوش مصنوعی را تبلیغ می کند و می گوید: «این فقط به آواتارها محدود نمی شود. همچنین می‌توانید با متون و حتی ویدیوهای هوش مصنوعی خود تصاویر ایجاد کنید. من فکر می کنم نباید آن را از دست بدهید».

جوهانسون تنها بازیگری نیست که نام و شباهت او به سرقت رفته و با هدف تبلیغات دستکاری شده است. ماه گذشته، تام هنکس در شبکه های اجتماعی به طرفدارانش در مورد یک ویدیوی تبلیغاتی برای طرح دندانپزشکی که دارای نسخه هوش مصنوعی این بازیگر است هشدار داد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x