مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
آرامش کودک و راز کائنات از شیوانا

آرامش کودک و راز کائنات /مجموعه داستان های شیوانا

داستان آرامش کودک و راز کائنات از شیوانا   مردی سراسیمه نزد شیوانا آمد و گفت: استاد! چند روزی است که دست به هر کاری می زنم انگار از بدشانسی کارم گره می خورد. احساس می کنم کائنات لج کرده و دائم سنگ جلوی پایم می اندازد.

داستان آرامش کودک و راز کائنات از شیوانا

 

مردی سراسیمه نزد شیوانا آمد و گفت: استاد! چند روزی است که دست به هر کاری می زنم انگار از بدشانسی کارم گره می خورد. احساس می کنم کائنات لج کرده و دائم سنگ جلوی پایم می اندازد. می ترسم زندگی ام از هم بپاشد و آینده ای تلخ در انتظارم باشد.

شیوانا پرسید: آیا فرزند داری؟ مرد گفت: آری، دو دختر و یک پسر کوچک دارم.

شیوانا تبسمی کرد و گفت: چند روزی تمام کارهایت را رها کن و از کنار بچه هایت لحظه ای جدا نشو. روزها دستان فرزندانت را در دست بگیر و به جاهایی که آنها می خواهند برو و شب ها نیز در کنارشان سرت را بر روی ناز بالش کودکانت بگذار و بخواب. یقین داشته باش که کائنات، آرامش کودکانت را به وجود تو هم منتقل می کند.

یک هفته ای گذشت و از مرد خبری نشد. بعد از چند روز مرد به دیدن شیوانا آمد و گفت: استاد در این چند روز، آنقدر به کودکانم نزدیک شده بودم که احساس می کردم آرامش و شادی وجودشان در جان من نیز رسوخ کرده است. انگار کودکی شده بودم که فارغ از هر گونه دغدغه فقط دل به خوشی می بندد و کودکانه به دنیا می خندد.

شیوانا پاسخ داد: کائنات چتر حمایتی خود را حتی یک لحظه هم از سر کودکان بر نمی دارد. کائنات پناه کودکان می شود و تکیه گاه امن روزهای کودکی شان. تو نیز سهمی از آرامش از وجود آنان گرفته ای که تلخی ها را از یاد ببری. در این چند روز فرصتی به خود دادی که در پناه کودکانت مأوا بگیری و مصیبت های زندگی، بدون اینکه تو را پیدا کنند از کنارت گذشتند و رفتند.

کائنات بی آنکه خودت آگاه شوی، برای دور شدن دغدغه از لحظات زندگی ات، راهی باز کرده که به آغوش کودکان ختم می شود و اینگونه تیر سختی ها و بلایا به سمتی دیگر پرتاب می شود. وجود کودکان مرهمی است که زخم های زندگی را التیام می بخشد و چه بسیارند کسانی که از این برکت غافل اند و بی تفاوت از کنار کودکانشان می گذرند.

تو در کنار کودکانت توانستی آرام بگیری تا بهتر بیندیشی و بر مشکلاتت غلبه کنی، و قطعاً اندیشه ای که در آرامش به ذهن انسان خطور می کند، بسیار راه گشاتر از اندیشه ای است که در پریشانی به سراغ تو می آید.

بیشترین نابسامانی ها، نتیجه تصمیم گیری های اشتباه در موقعیت های نابسامان است و زیباترین اندیشه ها، در آرامش به جان و دل انسان می نشیند و بهترین لحظه ها را رقم می زند.

پس به یقین؛ اگر بزرگترها می دانستند که نیروی حمایتی کودکانشان تا چه اندازه قوی است، حتی برای یک لحظه از آنها دور نمی شدند.

 

پایدار بمانید تا داستانی دیگر از شیوانا …

 

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x