مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
صنایع با بیشترین رشد درآمد

صنایع با بیشترین رشد در سال ۲۰۲۰

کمپانی IBISWORLD بر اساس تجزیه و تحلیل کارشناسی و بانک اطلاعاتی حاصل از 750 شاخه مختلف صنعت یا بیش از آن در سال 2020 لیستی از صنایع با بیشترین رشد در کشورهای توسعه یافته ارائه کرده است.

یکی از نشانه‌های پیشرفت هر کشوری، پیشرفت صنعت آن است و با نگاه کردن به صنایع مختلف هر جامعه می‌توان به توسعه آن کشور پی برد. در ایران جوانان مستعد فراوانی وجود دارند که با وجود استعداد و دانش مناسب قادر به جذب در بازار کار نیستند. کارآفرینی و جدا شدن از فرهنگ کارمندی می‌تواند کشور ما را به کشوری با نرخ بیکاری کم تبدیل کند. در این مقاله سعی شده با نگاه به صنایع در حال رشد کشورهای توسعه یافته، دیدی مناسب از صنعت در آینده به کلیه جوانان توانای کشور داده شود تا با بینشی عمیق‌تر، انتخابی دقیق و آینده‌نگری بتوانند صنعت مناسب را جهت فعالیت خود انتخاب نمایند.

کمپانی IBISWORLD بر اساس تجزیه و تحلیل کارشناسی و بانک اطلاعاتی حاصل از ۷۵۰ شاخه مختلف صنعت یا بیش از آن در سال ۲۰۲۰ لیستی از صنایع با بیشترین رشد در کشورهای توسعه یافته ارائه کرده است.

طبق این گزارشات در کشور استرالیا سیستم خرید “اکنون بخرید و بعداً پرداخت کنید” با بیش از ۸/۶۵ درصد رشد درآمد در رتبه اول صنایع با بیشترین پیشرفت قرار گرفته است. پس از آن فروش مواد غذایی به صورت آنلاین و معاملات رمزنگاری شده در رتبه‌های بعد قرار دارند.

در کشور کانادا پزشکان مراقبت‌های اولیه، انتقال برق و کشاورزی سویا در لیست صنایع با بیشترین پیشرفت در این کشور قرار دارند.

در کشور چین تولید انرژی خورشیدی، خدمات اینترنتی و بازی‌های آنلاین بیشترین درصد رشد در آمد را داشته‌اند. اما در انگلیس، بیمه عمر با بیش از ۹۸ درصد رشد درآمد صنعت بیشترین رشد را رقم زده است. پس از آن فناوری‌های همه جانبه که ترکیبی از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و یا به عبارت دیگر ترکیبی از فناوری‌های فیزیکی و دیجیتالی است. و همچنین نرم افزارهای جامع مدیریت ارتباط در رتبه بعدی صنایع با بیشترین رشد در کشور انگلستان است.

در ایالات متحده آمریکا نیز خدمات چاپ سریع سه بعدی و نمونه سازی سریع، شکست هیدرولیکی و تولید ماشین‌های زیر آبی از مهمترین صنایع با بیشترین درصد رشد درآمد هستند.

در جدول زیر که بر اساس تجزیه و تحلیل کمپانی IBISWORLD بر اساس اطلاعات حاصل از ۷۰ صنعت مختلف جهانی و بیش از آن است، صنایع با بیشترین و کمترین درصد رشد در سال ۲۰۲۰ در کل جهان آمده است.

صنعت درصد رشد درآمد ۲۰۱۹-۲۰۲۰
تولید ونتیلاتور تنفسی ۸/۵۴
تولید قند و شکر ۸/۸
کشتی سازی و زیردریایی نظامی ۵/۸
آژانس‌های روابط عمومی ۳/۶
تولید قطعات و لوازم جانبی خودرو ۲/۶
تولید لوازم الکترونیکی مصرفی ۲/۶
تولید و پخش موسیقی ۲/۶
صندوق‌های بازنشستگی ۸/۵
عملیات فرودگاهی ۰/۵
خدمات مهندسی ۹/۴

 

صنعت درصد رشد درآمد ۲۰۱۹-۲۰۲۰
املاک و مستغلات ۴/۲۴-
فروش خودرو ۵/۱۴-
عملیات ترمینال دریایی و کانتینر ۹/۱۳-
ایرلاین ها ۸/۱۲-
کازینوها و قمارخانه‌های آنلاین ۷/۱۱-
تولید قطعات موتور ۱۱-
خدمات استخدام ۶/۱۰-
حمل و نقل دریایی ۸/۹-
هتل‌ها و استراحت گاه‌ها ۴/۸-
توریسم ۲/۷-

 

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x