مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
کنترل علائم یائسگی

کنترل علایم یائسگی با طب سنتی در کنار توصیه های پزشکی

با افزایش سن حدود 40 تا 60 سالگی تغییرات هورمونی یعنی کاهش هورمون های زنانه و افزایش FSH  و LH  در بدن زنان اتفاق می افتد.

استفاده از طب سنتی برای کنترل علایم یائسگی

 

با افزایش سن حدود ۴۰ تا ۶۰ سالگی تغییرات هورمونی یعنی کاهش هورمون های زنانه و افزایش FSH  و LH  در بدن زنان اتفاق می افتد که با تغییرات مزاج و اخلاط بدن همراه شده و سبب بروز اختلالات قاعدگی و نهایتا قطع عادت ماهیانه و افزایش خشکی و سردی آن ها می گردد.

 

عواقب یائسگی در زنان

می توان از مهم ترین عواقب این خشکی به بسته شدن منافذ پوست اشاره کرد که موجب کاهش تبادل حرارت و رطوبت درونی بدن با محیط اطراف گشته و به دنبال آن حالت گر گرفتگی، بی قراری، اضافه وزن و … بروز پیدا می کند.

کنترل علایم یائسگی

تدابیر طب سنتی برای کنترل علایم یائسگی

از پیشنهادات طب سنتی برای کنترل علایم یائسگی می توان به مواردی چون: کمک به باز شدن منافذ پوستی و تسهیل تبادل حرارت و رطوبت بدن با محیط از طریق روغن مالی در حمام (استفاده از روغن های مناسب مثل روغن بادام شیرین)، داشتن رژیم غذایی متناسب با مزاج افراد، ورزش و فعالیت بدنی روزانه اشاره کرد.

همچنین داشتن خواب کافی و با کیفیت، رفع یبوست مزاج و تنظیم استفراغات و دفعیات بدن (با انجام کارهایی مانند بادکش، حجامت، فصد خون و …) با نظر پزشک، مصرف بعضی داروهای گیاهی مثل رازیانه، بومادران، پنچ انگشت و … و برخی دم نوش های آرام بخش مثل دمنوش اسطوخودوس، دمنوش گل گاو زبان و … تحت نظر پزشک متخصص طب سنتی از دیگر پیشنهادات طب سنتی است.

امیدوارم خانم های عزیز این دوران را به سلامت طی کنند و با انجام نکات مفید تحت نظز پزشک متخصص زنان و طب سنتی از عواقب آن به دور باشند و بدنی شاداب و زندگی سرشار از شادی داشته باشند.

توصیه دیگر اینکه حتما بانوان گرامی در شروع این دوران به پزشک متخصص زنان مراجعه کرده و به توصیه ها آن ها عمل کنند تا دچار مشکل نشوند.

 

 

امیداریم مطلب آموزشی کنترل علایم یائسگی با طب سنتی برای شما سودمند بوده باشد.

 

با تشکر از دکتر علیرضا یارقلی

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x