مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 8 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
طراحی دکوراسیون با آینه

طراحی دکوراسیون با آینه

اگر در فکر خرید یک آینه مناسب هستید، بهتر است از تاثیر آینه در دکوراسیون غافل نشوید. این مقاله را بخوانید و سپس برای نصب آینه دکوراتیو بهترین مکان را انتخاب کنید.

آیا می‌دانستید که آینه‌ها چندین نوع دارند و برای نصب آینه در هر بخش خانه باید به نکات بسیاری توجه کرد؟ آینه‌ها می‌توانند محیط را پرنور کنند و باعث شوند بیننده احساس کند در فضایی بزرگ و بی‌انتها قرار دارد. ما در این مقاله به همه نکات و قوانین نصب آینه اشاره کرده‌ایم. اگر در فکر خرید یک آینه مناسب هستید، بهتر است از تاثیر آینه در دکوراسیون غافل نشوید. این مقاله را بخوانید و سپس برای نصب آینه دکوراتیو بهترین مکان را انتخاب کنید.

اصول استفاده از آینه در دکوراسیون

از قدیم تا به امروز آینه نقشی بسیار مهم و حیاتی در دکوراسیون خانه یا محل کار داشته و شاید هر طراحی داخلی، بدون وجود آینه ناقص به نظر برسد. از فنگ شویی گرفته تا طراحی‌های مدرن و کلاسیک و آینه کاری دیوار، آینه یکی از ابزارهای مهم و کاربردی به حساب می‌آید که نقش بسیار پررنگی را ایفا می‌کند. از آینه در فنگ شویی به عنوان آسپرین یاد می‌کنند و معتقدند اگر در جایی درست نصب شود، می‌تواند انرژی را به طرز شگفت‌انگیزی در فضا پخش کند. به اعتقاد متخصصان فنگ شویی، آینه نه تنها باعث می‌شود انرژی مثبت جذب محیط شود؛ بلکه حتی اگر اشتباهی در طراحی داشته باشید، آن را نیز از بین می‌برد. البته قاعدتا چنین تاثیر شگفتی در صورت استفاده درست و اصولی از آن ممکن می‌شود و اگر آن را در جای نامطلوبی نصب کنید، تاثیر معکوسی خواهد داشت.

از طرف دیگر، آینه در طراحی داخلی هم باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر به نظر برسد و هم با انعکاس نور، محیط را چندبرابر روشن‌تر می‌کند. همین نقش آینه در دکوراسیون داخلی است که می‌تواند به زیبایی بصری طراحی داخلی کمک کرده و باعث شود سالن‌های کم‌نور و کوچک، بزرگ، زیبا و پر نور به نظر برسند.

اصول استفاده از آینه در دکوراسیون کلاسیک

سبک دکوراسیون منزل شما کلاسیک و سنتی است؟ پس یک آینه زیبا با قاب سنتی و کلاسیک می‌تواند علاوه بر اینکه فضا را بزرگ‌تر کند، تکمیل‌کننده حس این دکوراسیون باشد. می‌توانید آینه را در هر مکانی نصب کنید و به جلوه محیط بیفزایید. کنار میز غذاخوری یا دیوار پذیرایی می‌تواند بهترین جا برای نصب آینه باشد. بسته به تم محل مورد نظر نیز می‌توانید از قاب‌های مختلفی استفاده کنید؛ اما یک آینه بزرگ با قاب نقره‌ای بیشترین کاربرد را در تکمیل دکوراسیون کلاسیک دارد.

اغلب آینه‌های کلاسیک در اشکال هندسی منظم هستند که با یک قاب چوبی، نقره‌ای یا آلیاژهای دیگر تکمیل شده‌اند. آینه‌های دایره، مربع یا حتی بیضی می‌توانند با اشکال هندسی که در فرش یا طرح‌ مبلمان استفاده شده، هماهنگ شوند و رنگ‌های تم شما را منعکس کنند. به این ترتیب احساسی که قرار است با دکوراسیون شما به بیننده منتقل شود چند برابر می‌شود.

اصول استفاده از آینه در دکوراسیون مدرن

طراحی دکوراسیون با آینه

در دکوراسیون مدرن دیگر خبری از قاب نقره یا آینه با اشکال منظم هندسی نیست؛ بلکه بیشتر از آینه‌هایی استفاده می‌شود که اشکالی غیرمنظم داشته باشند. این آینه‌ها به اصطلاح آینه دکوراتیو نام دارند. آینه‌های چند تکه، آینه‌های برش خورده، یا حتی آینه‌های موسوم به خورشیدی بیشترین کاربرد را در این تم دارند. از طرفی می‌توانید آن‌ها را در هر قسمتی که تمایل داشتید، نصب کنید. می‌توانید مقابل آینه از اکسسوری‌های مدرن مانند شمعدان یا شمع‌های جذاب استفاده کرده و با این کار، به نور محیط نیز بیفزایید.

انواع آینه در دکوراسیون داخلی

آینه‌ها تنوع بسیار فراوانی دارند. به همین دلیل می‌توانید از هر نوع و مدلی که تمایل داشتید و بیشتر با تم دکوراسیون شما هماهنگ بود، استفاده کنید. آنچه در ادامه می‌خوانید معروف‌ترین انواع آینه است که می‌تواند به شما در طراحی داخلی منزل یا محل کارتان کمک کند.

آینه سنتی

آینه‌های سنتی در واقع همان نمونه‌هایی هستند که قاب‌هایی بسیار زیبا دارند. قاب آن‌ها اغلب با هنرهای زیبای دستی ساخته شده است. برای مثال، منبت‌کاری یکی از نمونه‌های اصیل آن محسوب می‌شود. این نوع آینه‌ها برای تم‌های کلاسیک و مکان‌هایی مناسب است که هنرِ دست، حرف اول را می‌زند و افراد ارزش این هنر را می‌دانند.

آینه پتینه

این نوع آینه‌ها که به «آینه کهنه‌کاری‌شده» نیز معروف هستند، از نظر ظاهر به آینه‌هایی شباهت دارند که دچار زنگ زدگی شده‌اند؛ هرچند نحوه تولید آن‌ها با علت زنگ زدن آینه عادی تفاوت دارد. روی سطح آینه پتینه نوعی لکه یا زنگار قرار می‌گیرد و بیشتر برای مکان‌هایی مناسب است که سبک سنتی دارند. این آینه‌ها بیشتر جنبه تزیینی دارند و نه تنها نمی‌توانند نور را بازتاب دهند؛ بلکه تصویر را نیز به خوبی نشان نمی‌دهند.

آینه دکوراتیو

طراحی دکوراسیون با آینه

آینه دکوراتیو که در سال‌های اخیر طرفداران خاص خود را پیدا کرده‌، دیگر در اشکالی مانند دایره یا بیضی تولید نمی‌شود؛ بلکه آن‌ها را در طرح‌های مختلفی تولید می‌کنند که می‌تواند علاوه بر تصویر، مفهوم خاصی را هم برساند. آینه‌های سه تکه، آینه‌های چند ضلعی، برش خورده، خورشیدی یا هر نوع آینه دیگری که حتی ممکن است قاب ساده‌ای هم نداشته باشد و جنبه زیبایی‌شناختی آن بیشتر از انعکاس تصویر باشد، در این دسته جای می‌گیرد. برای دکورهای شلوغ و سلطنتی نیز معمولا از آینه دکوراتیو طرح کلاسیک استفاده می‌کنند.

آینه رزینی

یکی از محصولاتی که چند صباحی است طرفداران زیادی پیدا کرده، رزین و محصولات رزینی است. زیورآلات، ساعت دیواری و مواردی از این دست که با رزین تولید می‌شوند، از جمله مواردی هستند که در خانه‌های مدرن و امروزی جایگاه ویژه‌ای دارند. در کنار این موارد آینه رزینی نیز بخشی از این صنعت است. منظور از آینه رزینی آینه‌هایی هستند که قاب آن‌ها از محصولات رزینی است و زیبایی خاصی دارد.

آینه ونیزی

آینه ونیزی از نمونه‌های دست‌سازی است که در آن برش‌های بسیار فراوانی به کار رفته است. تولید این آینه‌ها در انواع و اشکال مختلف رایج است و حتی گاه دیده شده که از جزئیاتی مانند گرد طلا نیز در آن استفاده می‌شود تا بتواند زیبایی بیشتری به آینه دهد. این آینه‌‌ها به دلیل اینکه اولین بار در ونیز تولید شده‌اند، به آینه ونیزی معروف هستند.

آینه قدی

یکی دیگر از انواع آینه‌هایی که در منازل مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد، آینه قدی است که بلندای آن اغلب به اندازه قد انسان است و می‌تواند قامت فرد را به طور کامل نشان دهد. این آینه‌ها علاوه بر کاربردی که دارند، می‌توانند محیط را بزرگتر نشان دهند و نور را بیشتر انعکاس می‌دهند.

آینه کنسول

آینه کنسول در واقع یک آینه است که از نظر قاب‌بندی و متریال استفاده‌شده، با میز کناری خود یا همان کنسول هماهنگی دارد و این روزها جایگاه بسیار مناسبی در دکوراسیون داخلی پیدا کرده است. این آینه‌ها کاربردهای فراوانی دارند و می‌توان اکسسوری‌های مختلفی مانند قاب عکس یا شمعدان را روی کنسول آن‌ها قرار داد تا جلوه زیباتری پیدا کند.

تاثیر آینه در دکوراسیون منزل

طراحی دکوراسیون با آینه

آینه‌ها می‌توانند نقش مهمی در دکوراسیون ایفا کنند و به شما کمک کنند تا به غیر از زیبایی‌شناختی، دستاوردهای دیگری هم داشته باشید. در ادامه، تاثیرات آینه در دکوراسیون منزل را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

بزرگتر نشان دادن محیط

یکی‌ از کارهای بسیار مهمی که آینه‌ها انجام می‌دهند، این است که می‌توانند باعث شوند فضای کوچک، بزرگ‌تر به نظر برسد. این امر در خانه‌های امروزی که از نظر فضا بسیار کوچک هستند، بسیار اهمیت دارد.

اگر آینه را در مقابل در ورودی نصب کرده یا حتی در سقف نیز از آن استفاده کنید، می‌توانید این احساس را در بیننده به وجود آورید که در اتاقی بزرگ قرار دارد. از طرف دیگر، چون آینه می‌تواند نور را نیز بازتاب دهد، در نتیجه این احساس چند برابر شده و فضا بزرگ‎‌تر از چیزی تصور می‌شود که وجود دارد.

پوشاندن نقص محیط

از جمله کارهای مهم دیگری که با کمک آینه می‌توانید انجام دهید، این است که برخی از نواقص فضا را از بین ببرید. اگر منزل شما کوچک است، می‌توانید از آینه در دکوراسیون استفاده کنید و باعث شوید محیط بزرگ‌تر به نظر برسد. همچنین اگر نور آشپزخانه کافی نیست، روی درب چند کابینت آینه بچسبانید تا با انعکاس نور از چند زاویه، این مشکل رفع شود. اگر در بخشی از خانه لازم است کمد استفاده کنید هم می‌توانید درب آن را با آینه تزیین کنید تا با یک تیر چند نشان بزنید.

آینه دکوراتیو را کجا بزنیم؟

استفاده از آینه‌های دکوراتیو تنها برای این نیست که بتوانید خود را در آن ببینید. همانطور که خواندید، این آینه‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی را نیز در دکوراسیون شما ایفا کنند. به همین دلیل باید بدانید این آینه‌ها در کدام قسمت منزل یا محل کار می‌توانند بیشترین تاثیر را داشته باشند. بیایید با هم این موارد را بررسی کنیم.

آینه در دکوراسیون پذیرایی

یکی از مکان‌هایی که می‌توانید آینه را در آن قرار دهید و از مزایای آن بهره‌مند شوید، هال و پذیرایی منزل است. این کار علاوه بر اینکه به میهمانان شما کمک می‌کند هر زمان نیاز بود خود را در آن ببینند، می‌تواند زیبایی را نیز به محیط بازگرداند. برای اینکه بدانید آینه دکوراتیو را در کجای پذیرایی بزنید، می‌توانید مکان‌های زیر را در نظر بگیرید:

  • بین دو پنجره
  • کنار میز غذاخوری
  • آینه کنسول در کنار یک دیوار یا فضای خالی
  • در کنار برخی قاب عکس‌ها
  • در داخل کتابخانه

آینه در دکوراسیون آشپزخانه

شاید در صورت استفاده از آینه در دکوراسیون آشپزخانه لازم باشد تا مدام آن را تمیز کنید؛ اما می‌تواند با انتشار نور باعث بزرگ و البته تمیزتر دیده شدن آشپزخانه شوند. از طرفی می‌تواند زیبایی محیط را نیز دو برابر کند. به نظر شما کدام یک از گزینه‌های زیر بهترین مکان برای استفاده از آینه در آشپزخانه است؟

  • بین ردیف کابینت‌های بالایی و پایینی
  • آینه کلاسیک برای تزیین بر روی یک دیوار
  • پشت سینک
  • روی درب کابینت

آینه در دکوراسیون اتاق خواب

طبق اصول آینه در فنگ شویی نمی‌توانید آن را در هر محلی از اتاق که تمایل داشتید، نصب کنید. زیرا می‌تواند احساس خواب و کسالت را منتقل و در محیط پخش کند. با این حال اتاق خواب بدون آینه غیرقابل‌تصور است. بنابراین بهتر است می‎آن را درون کمد نصب کنید یا اگر یک دیوار باریک در اتاق بود، آینه را در همان مکان قرار دهید. از نصب کردن آینه روبه‌روی تخت خواب پرهیز کنید.

آینه در راهرو

در قسمت ورودی راهرو یا روبه‌روی خروجی آن یک آینه نصب کنید تا کوچک بودن و باریکی راهرو را از بین ببرد و باعث شود که راهرو بزرگ‌تر و پرنورتر دیده شود.

لیا صنعت؛ اجرای انواع آینه های دکوراتیو کلاسیک و مدرن

آینه‌ها یکی از اجزای جدا نشدنی از هر دکوراسیونی محسوب می‌شوند. البته به شرط آنکه بدانید آن را در کجا نصب کنید، از تاثیر آینه در دکوراسیون مطلع‌ باشید و بدانید که هدف شما از نصب آینه در آن محیط چیست. برای این کار می‌توانید به مشاوره با صنایع شیشه لیا لیا اعتماد کنید. دانسته‌ها و تجربیات ما برای چیدمانی شیک‌تر، کاربردی‌تر و پرانرژی‌تر در اختیار شماست. همچنین برای سفارش خرید و نصب آینه دکوراتیو نیز می‌توانید از ما کمک بگیرید.

تنها کاری که شما باید انجام دهید، مراجعه به سایت www.liaindustrial.com و انتخاب سرویس مورد نظرتان است. پس از انتخاب، با شماره‌تلفن ۰۲۱۷۷۸۹۳۰۷۹ تماس بگیرید تا کارشناسان ما مراحل ایجاد شیشه و آینه مد نظرتان را آغاز کنند. منتظر شنیدن صدای گرم شما هستیم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x