مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 7 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
چیکن استراگانف

طرز تهیه چیکن استراگانف غذای خوشمزه و عالی با دستور پخت آسان

چیکن استروگانف یا چیکن استراگانف یکی از غذاهای معروف و پر طرفدار کشور روسیه است که به دلیل طعم خوبی که دارد، در سراسر جهان فراگیر شده است. این غذا شباهت زیادی به بیف استراگانف غذای معروف روسی دارد.

طرز تهیه چیکن استراگانف غذای خوشمزه و عالی با دستور پخت آسان

چیکن استروگانف یا چیکن استراگانف یکی از غذاهای معروف و پر طرفدار کشور روسیه است که به دلیل طعم خوبی که دارد، در سراسر جهان فراگیر شده است. این غذا شباهت زیادی به بیف استراگانف غذای معروف روسی دارد. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است، می توانید برای ۴ نفر چیکن استراگانف تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری چیکن استراگانف تهیه کنید، کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

چیکن استراگانف 1

مواد لازم برای تهیه چیکن استراگانف (۴ نفر)

  • سینه مرغ کامل ۱ عدد
  • قارچ ۷۵۰ گرم
  • خامه ۱۵۰ گرم
  • شیر ۲ لیتر
  • کره ۵۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • کره و روغن به مقدار کافی
  • آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه و ادویه کاری به مقدار لازم

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه

طرز تهیه چیکن استراگانف

برای تهیه یک چیکن استراگانف خوشمزه، ابتدا سینه های مرغ را به صورت نازک خرد نمایید. پیازها را هم پوست بگیرید و نگینی و یا خلالی خرد کنید. پیازها را با مقداری روغن درون ماهیتابه تفت دهید. بعد از این که کمی طلایی شدند، مرغ را اضافه کنید.

برای ادویه چیکن استراگانف؛ نمک و فلفل، ادویه کاری و یا هر ادویه دلخواهی بریزید و با هم مخلوط کنید و تفت دهید تا رنگ مرغ ها تغییر کند.

سپس قارچ ها را خرد نموده و در ماهیتابه ای مجزا سرخ کنید تا آب آنها کشیده شود. قارچ ها را به مرغ ها اضافه کنید و مجددا کمی تفت دهید.

قابلمه دیگری را روی حرارت بگذارید و در آن شیر را گرم کنید. در قابلمه ای دیگر کره را بریزید و روی حرارت بگذارید تا کره ذوب شود. سپس کم کم آرد را به کره اضافه کنید و خوب هم بزنید تا گلوله نشود.

وقتی آرد به طور کامل در کره حل شد، شیر گرم را به آرامی به آن اضافه کنید و هم بزنید. شیر گرم باعث می شود آرد گلوله نشود. مخلوط شیر و آرد را به مرغ ها اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: سکنجبین یک نوشیدنی خاص / طرز تهیه سکنجبین خانگی

به مدت ۵ دقیقه اجازه دهید تمام مواد با هم بجوشند. خامه را هم بزنید تا یک دست شود و به مرغ ها اضافه کنید و مرغ ها را از روی حرارت بردارید چون حرارت باعث می شود خامه ببرد.

چیکن استروگانوف را در ظرف بکشید و به همراه نان سرو نمایید. البته چیکن استراگانف با پاستا و همچنین سیب زمینی سرخ شده نیز سرو می شود.

چیکن استراگانف
چیکن استراگانف

چند نکته برای تهیه چیکن استراگانف

برای تزیین چیکن استراگانف می توانید از گوجه فرنگی، سیب زمینی خلالی و یا سبزی معطر استفاده کنید.

در تهیه چیکن استراگانف بدون خامه می توانید صرفا از نیم پیمانه شیر بیشتر استفاده کنید، اما برخی این غذا را با سس مایونز تهیه می کنند، یعنی در این روش به همان میزان خامه از سس مایونز استفاده می شود.

همچنین برای تهیه چیکن استروگانف بدون شیر هم می توان خامه بیشتری جایگزین نمود.

در این غذا در صورت تمایل می توانید از یک حبه سیر نیز استفاده کنید و آن را همراه با پیازها تفت دهید.

برخی در تهیه چیکن استروگانف از عصاره مرغ استفاده می کنند که در این صورت چون خود عصاره مرغ نمک دارد، شما باید نمک کمتری به غذا اضافه کنید و حتما کمی از غذا را بچشید تا مطابق میلتان نمک غذا را تنظیم کنید.

می توانید داخل چیکن استروگانف از فلفل دلمه رنگی استفاده کنید، برای این کار فلفل ها را خلالی خرد کنید و به قارچ اضافه کنید و تفت بدید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کرپ مرغ رولتی یک غذای خوشمزه و آسان

امیدواریم آموزش طرز تهیه چیکن استراگانف در خانه برای شما مفید باشد.

برای مشاهده قسمت های مختلف آموزش آشپزی (غذاهای ایرانی، کیک و شیرینی، فست فود و فینگرفود، دسر و سالاد، نوشیدنی، سوپ و آش، مربا و غذای فرنگی) روی لینک روبرو کلیک کنید:  بخش آشپزی مجله اینترنتی تحلیلک

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x