مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 7 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
طولانی ترین پل جهان The Danyang-Kunshan Grand Bridge

طولانی ترین پل جهان کجاست؟

در این مقاله سعی شده تا طولانی ترین پل جهان را معرفی کنیم اما خالی از لطف نیست که نگاهی به 10 تا از طولانی ترین پل های جهان بیندازیم. پس با تحلیلک همراه باشید.

طولانی ترین پل جهان کجاست؟

در این مقاله سعی شده تا طولانی ترین پل جهان را معرفی کنیم اما خالی از لطف نیست که نگاهی به ۱۰ تا از طولانی ترین پل های جهان بیندازیم. پس با تحلیلک همراه باشید.

طولانی ترین پل های جهان

شماره ۱۰: پل Manchac Swamp Bridge در امریکا

این پل، یک پل دو قلابی بتونی در ایالت لوئیزیانای ایالات متحده است. این پل به طور کلی ۳۶.۶۹ کیلومتر طول دارد و یکی از طولانی ترین پل های جهان بر روی آب است. پل Manchac Swamp Bridge طولانی ترین پل سیستم بزرگراه بین ایالتی است. برخی ادعا می‌کنند این پل طولانی ترین پل جاده‌ای بدون عوارض در جهان است.

طولانی ترین پل جهان Manchac Swamp Bridge

شماره ۹: Wuhan Metro Bridge, China در چین

خط ۱ مترو ووهان، یک خط مترو مرتفع است. به همین دلیل ما آن را جزو طولانی ترین پل های جهان به شمار می‌آوریم. این پل طولانی ترین مسیر هوابرد مترو در جهان است. خط ۱ مترو در ۲۸ ژانویه ۲۰۰۴ افتتاح شد و ووهان چین را به پنجمین شهر چین تبدیل کرد که بعد از پکن، تیانجین، شانگهای و گوانگژو دارای سیستم مترو است. طول این پل ۳۸ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: پل خواجو اصفهان نماد معماری زیبای اصفهان

طولانی ترین پل جهان Wuhan Metro Bridge

طولانی ترین پل جهان در کشور چین واقع شده است!

شماره ۸: Lake Pontchartrain Causeway امریکا

این بزرگراه متشکل از دو پل موازی است که از دریاچه Pontchartrain در جنوب لوئیزیانا در ایالات متحده عبور می‌کند. طول این پل ۳۸.۳۵ کیلومتر است. پل‌ها توسط ۹۵۰۰ ستون بتونی پشتیبانی می‌شوند. پل‌های روی آب به دو دسته پیوسته و گسسته تقسیم می‌شوند. پل Pontchartrain طولانی ترین پل جهان روی آب است که در دسته پیوسته قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: پل معلق مشگین شهر اردبیل / بزرگترین پل کابلی خاورمیانه

طولانی ترین پل جهان Pontchartrain Causeway

شماره ۷: Beijing Grand Bridge چین

این پل بزرگ پکن، یک گذرگاه ریلی به طول ۴۸.۱۵ کیلومتری است. این پل در مسیر راه آهن سریع السیر پکن – شانگهای واقع شده است.

طولانی ترین پل جهانBeijing Grand Bridge

شماره ۶: Bang Na Expressway تایلند

این بزرگراه یک شاهراه بلند مرتبه ۵۵ کیلومتری است. این پل دستاورد Sukavich Rangsitpol معاون نخست وزیر کابینه Chuan Leekpai است که توسط لوئی بزرگ طراحی شده است.

طولانی ترین پل جهان Bang Na Expressway

شماره ۵: Weinan Weihe Grand Bridge چین

این پل بزرگ بخشی از راه آهن سریع‌السیر Zhengzhou–Xi’an است که Zhengzhou و Xi’an را به هم متصل می‌کند. طول این پل ۷۹.۷۳۲ کیلومتر است و دو بار از رود Wei عبور می‌کند. این پل پس از اتمام، طولانی ترین پل جهان محسوب می‌شد. برای ساخت این پل حداقل ۱۰ هزار کارگر، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب بتن و ۴۵ هزار تن فولاد استفاده شده است.

طولانی ترین پل جهان Weinan Weihe Grand Bridge

شماره ۴: Tianjin Grand Bridge چین

پل بزرگ تیانجین یک پل بزرگراهی viaduct است که بین Langfang و Qingxian واقع شده است. این پل بخشی از راه آهن سریع‌السیر پکن – شانگهای است. این پل یکی از طولانی ترین پل های جهان است که طول کلی آن ۱۱۳.۷ کیلومتر است. در زمان افتتاح – سال ۲۰۱۱ – رکوردهای جهانی گینس آن را به عنوان دومین پل طولانی در جهان ثبت کرد.

طولانی ترین پل جهان Tianjin Grand Bridge

بزرگراه پکن – شانگهای علت به وجود آمدن طولانی ترین پل های جهان در کشور چین است.

شماره ۳: Cangde Grand Bridge چین

پل بزرگ Cangde در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید. این پل نیز بخشی از راه آهن سریع‌السیر پکن – شانگهای است. این پل با هدف تحمل زمین‌لرزه‌ طراحی شده است. طول کلی این پل فوق‌العاده بزرگ ۱۰۵.۸۱ کیلومتر است و در مجموع ۳۰۹۲ اسکله دارد.

طولانی ترین پل جهان Cangde Grand Bridge

شماره ۲: Changhua–Kaohsiung Viaduct تایوان

این پل به عنوان یک روگذر برای بخشی از خط راه آهن شبکه راه آهن سریع‌السیر تایوان عمل می‌کند. تا دسامبر ۲۰۱۲ بیش از ۲۰۰ میلیون مسافر از روی این پل عبور کرده‌اند. طول این پل ۱۵۷.۳۱۷ کیلومتر است.

طولانی ترین پل جهان Changhua–Kaohsiung Viaduct

طولانی ترین پل جهان

شماره ۱: The Danyang-Kunshan Grand Bridge چین

رسیدیم به معرفی طولانی ترین پل جهان. این پل در خط ریلی شانگهای – نانجینگ در استان جیانگ سو قرار دارد. این پل تقریبا به موازات رودخانه یانگ تسه است. ساخت این پل در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید و در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد. در ساخت این پل ۱۰ هزار نفر به کار گرفته شدند و ساخت و ساز آن ۴ سال به طول انجامید. هزینه ساخت این پل ۸.۵ میلیارد دلار برآورد شده است. در حال حاضر این پل رکورد جهانی گینس را برای طولانی ترین پل جهان در اختیار خود قرار داده است.

طولانی ترین پل جهان The Danyang-Kunshan Grand Bridge

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت کافی را برده باشید. خوشحال می‌شویم نظرات خود را در مورد این سری مقالات – معرفی برترین‌ها (TOP 10) – برای ما ارسال فرمایید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x