مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

عکس عاشقانه حیوانات

در این مطلب عکس عاشقانه حیوانات را برای شما آورده ایم. بله، حیوانات هم عاشق می‌شوند اما نه مانند انسان‌ها آن‌ها. نه تنها عاشق همدیگر می‌شوند، بلکه عاشق پدیده‌ها و حتی انسان‌ها هم می‌شوند.

عکس عاشقانه حیوانات

عکس عاشقانه حیوانات

عکس عاشقانه حیوانات
عکس عاشقانه حیوانات

jpg37ما انسان‌ها فکر می کنیم فقط خودمان حس داریم، عاشق می شویم، بچه‌هامان را دوست داریم. در صورتی که حیوانات هم حس دارند، حسی به مراتب ساده‌تر و پاک‌تر از ما انسان‌ها…

آن‌ها هم عاشق می‌شوند و زندگی بسیار عاشقانه‌ای را پشت سر می‌گذارند. همراه ما باشید تا مطالبی به همراه عکس عاشقانه حیوانات ببینیم.

آیا حیوانات هم عشق را تجربه می کنند؟

محققان پاسخ به این سوال را محتاطانه می‌دهند، چرا که از نظر آن‌ها مغز انسان و حیوان با وجود اینکه بسیار به هم شبیه است اما با هم تفاوت‌هایی هم دارد، در گذشته بر این باور بودند که حیوانات فقط غریزه‌اند و این انسان است که هم غریزه و هم احساسات دارد.

jpg33

چارلز داروین اولین نفری بود که این سوال در ذهنش پدید آمد و سعی کرد برایش جوابی پیدا کند. بعد از او زیست‌شناسان دیگری مانند ‏نوربرت زاکسر تلاش کردند که پاسخ را کشف کنند. پس از مطالعات فراوان و اسکن‌هایی که از مغز حیوانات گرفته شد محققان به این نتیجه رسیدند که:

بله، حیوانات هم عاشق می‌شوند اما نه مانند انسان‌ها

آن‌ها نه تنها عاشق همدیگر می‌شوند، بلکه عاشق پدیده‌ها و حتی انسان‌ها هم، می‌شوند. فقط جنس این علاقه فرق می‌کند!

jpg34
عکس عاشقانه حیوانات
jpg63
عکس عاشقانه حیوانات

در مقاله ای با عنوان “Can animals Love” نوشته شده است که مغز بسیاری از پستانداران به طور شگفت انگیزی شبیه به مغز انسان‌ها هستند. به عنوان مثال مغز یک گربه حدود ۹۰ درصد شبیه به مغز ما انسان‌هاست. این نشان می‌دهد که آن‌ها در واقع قادر به تجربه عشق رمانتیک هستند.

تفاوت عشق حیوانات و عشق انسان‌ها

jpg12
عکس عاشقانه حیوانات
jpg35
عکس عاشقانه حیوانات

بیشتر ببینیم: عکس سگ سرابی

انسان‌ها همه چیزشان پیچیده است حتی حسشان. تفاوت اصلی بین احساسات حیوان و انسان این است که حیوانات احساسات آمیخته مانند آنچه در انسان وجود دارد ندارند. احساسشان ساده است و ساده نشانش می‌دهند.

آیا عشق حیوانات حقیقی تر است؟

jpg18
عکس عاشقانه حیوانات

حیوانات در احساسشان دمدمی نیستند. آن‌ها با یکدیگر (یا با انسان‌ها) روابط همزمان عشق و نفرت ندارند. مثل ما انسان‌ها نیستند که می‌توانیم عاشق کسی شویم و بعد از گذشت مدتی از او متنفر شویم. یعنی ما می توانیم دو حس را در خودمان جمع کنیم مثل عشق و نفرت. اما حیوانات یا از چیزی خوششان نمی‌آید و یا می‌آید، حد وسطی ندارند.

وقتی یک حیوان عاشق می‌شود

jpg62
عکس عاشقانه حیوانات

وقتی حیوانی عاشق شما می‌شود به این فکر نمی‌کند که حساب بانکی شما چه اندازه پول دارد و یا اینکه خوش‌تیپ هستید یا نه؟ اگر حیوانی شما را دوست دارد، مهم نیست چرا، ولی واقعا شما را دوست دارد. به همین دلیل است که انسان‌ها هم وقتی حیوانات را دوست دارند، یک فداکاری و صداقت خاصی پشت این حس ایستاده است.

پر از احساس پر از عشق
jpg42
عکس عاشقانه حیوانات

البته ما نمونه‌های زیادی از حیوانات پر از احساس داریم. شامپانزه‌ها وقتی جفتشان را از دست می‌دهند برایش سوگواری می‌کنند، تا مدت‌ها از کنار جسد حتی تکان نمی‌خورند و به کسی هم اجازه نزدیک شدن به آن را نمی‌دهند.

خوکچه نر زمانی که از جفت ماده خود دور می‌شود استرس می‌گیرد و تا زمانی که به عزیز دلش نرسد سطح کورتیزول بدنش همچنان بالاست.

پنگوئن‌ها وقتی از جفتشان جدا می‌شوند بسیار ناراحت می‌شوند تا حدی که شاید افسردگی بگیرند.

عکس عاشقانه حیوانات

jpg57
عکس عاشقانه حیوانات
jpg39
عکس عاشقانه حیوانات

بیشتر ببینیم: عکس اسب زیبا

jpg45دانشمندان با وجود اینکه از حیوانات این رفتارهای احساسی را می‌بینند باز هم در پاسخ قطعی دادن به عشق حیوانات هنوز هم شک دارند. دلیل این احتیاط این است که زیست‌‌شناسان می‌‌خواهند از پذیرش نظریه‌‌هایی که پایه علمی ندارند و فقط بر حدس و گمان استوار هستند، فاصله بگیرند.

jpg47

رسیدن به نظریه‌ای علمی و قابل اعتماد باید بر پایه آزمایش و پژوهش‌های متعددی باشد که در جریان آن‌ها یک نتیجه مشخص و قابل اندازه‌‌گیری همواره تکرار می‌‌شود و به طور دقیق رسیدن به چنین نتیجه‌ای در مورد شناسایی احساسات حیوانات کار بسیار سختی است. چون نسبت دادن اعمال انسانی به حیوانات از دیدی که انسان بررسی می کند ممکن است نتیجه درستی نداشته باشد.

مزیت عشق ساده

jpg41
عکس عاشقانه حیوانات

jpg16

گفتیم که حیوانات حسشان ساده است، این ساده بودن احساسات حیوانات برایشان سودمند است. می‌پرسید چرا؟ انسان ها را دیده‌اید؟ وقتی عاشق شوند تمام ذهنشان مشغول می‌شود و اگر هم در این عشق اختلالی به وجود بیاید از فعالیت‌های روزانه و کار و زندگی‌اش دست می‌کشد. مثلا تا به حال شیری را دیده‌اید که برای اینکه معشوقه‌اش ترکش کرده گوشه جنگل کز کند و به شکار نرود؟ یا تا به حال شیر عاشقی را دیده‌اید که بعد از شکست عشقی، لب به گوشت نزند تا افسردگیش را به دیگران نشان دهد؟

jpg20

یا هرگز فیلی دیده نشده که رژیم بگیرد تا برای طرف مقابلش خوش‌تیپ ترین فیل دنیا باشد.

اگر حیوانات هم مثل انسان‌ها بودند، آن وقت باید خرس‌ها زمستان‌ها نمی‌خوابیدند و (همه شب نخوابیده ام تا تو از کوی ما گذر کنی) را زمزمه می‌کردند تا شاید دلبرشان را ببینند.

با هم ببینیم: عکس حیوانات زیبا

شما هم مثل من متوجه این قضیه شدید؟

اینکه اگر حیوانات هم مثل انسان‌ها عاشق می‌شدند نظم طبیعت بهم می خورد.

jpg37
عکس عاشقانه حیوانات
jpg64
عکس عاشقانه حیوانات
jpg40
عکس عاشقانه حیوانات

یک داستان واقعی از عشق دو سگ

jpg7این یک داستان واقعی از عشق دو سگ نسبت به هم که در سایت psychologytoday و در همان مقاله “Can animals Love” آورده شده است.

این عشق متعلق به دو سگ بود، سگ نر kobuk (کوبک) و سگ ماده tika (تیکا). کوبک و تیکا عاشق هم بودند، با اینکه کوبک یک پسر قلدر بود، از غذای تیکا می‌خورد و گاهی وقت‌ها وسایل تیکا را چند متر دورتر پرت می‌کرد، اما تیکا در کنار کوبک احساس خوشبختی می‌کرد تا اینکه متوجه شدند تیکا، یک غده سرطانی دارد و این آغاز تغییر رفتارهای کوبک بود.

از آن روز به بعد، کوبک روی زمین می‌خوابید تا تیکا روی رختخواب بخوابد، سر و صورت تیکا را تمیز می‌کرد، برایش غذا می‌آورد و از کنار او تکان نمی‌خورد و از او مواظبت می کرد.

jpg8

یک شب، صاحب‌خانه با صدای واق‌ واق کردن کوبک از خواب بیدار شد، بله تیکا حالش بد شده بود و کوبک با این کار جان تیکا را نجات داد. تیکا را فورا به بیمارستان رساندند و دکترها مجبور شدند که پای تیکا را قطع کنند. تحمل این موضوع برای تیکا اصلا کار آسانی نبود.

کوبک در تمام دوران نقاهت کنار تیکای بود و به او کمک کرد که راه رفتن روی سه پا را یاد بگیرد. وقتی که کاملا حال تیکا، چه از لحاظ روحی و چه از لحاظ جسمی، خوب شد، کوبک تبدیل شد به همان کوبک قلدر قدیمی.

بیشتر ببینیم: عکس خنده حیوانات

مجله اینترنتی تحلیلک

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x