مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
چای سبز

فواید چای سبز و چای سفید یا پشمکی و بررسی مضرات آنها

در این مطلب به بررسی فواید و مضرات چای سبز و سفید یا پشمکی پرداخته ایم.

بررسی فواید و مضرات چای سبز و چای سفید یا پشمکی

 

فواید و مضرات چای سبز

طبیعت چای سبز گرم و خشک است. قابض بوده و مصرف بیش از حد آن سبب یبوست مزاج می گردد. گیاه چای سبز و چای سیاه یکی هستند و تفاوت در روش فرآوری آن ها است به طوری که چای سبز بدون فرآیند تخمیر تولید می شود که این امر موجب حفظ محتوای ترکیبات آنتی اکسیدان آن تا شش برابر چای سیاه است.

ترکیبات آنتی اکسیدانی چای سبز باعث کاهش خطرات ابتلا به انواع سرطان، بیماری های قلبی و عروقی، کاهش چربی خون، چربی سوزی، جلوگیری از سکته های مغزی، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش جوش و آکنه، رفع خستگی، دفع سموم بدن، جلوگیری از پوسیدگی دندان ها و …. می شود.

 

بیشتر بخوانید: خواص چای سبز و تاثیر آن در سلامتی

 

توصیه می شود زنان باردار و شیرده، افراد مبتلا به زخم معده، مشکلات قلبی و فشار خون، مشکلات کلیوی و پرکاری تیروئید، کودکان و نوجوانان و افراد کم خون در نوشیدن آن احتیاط کنند. زیرا مصرف بیش از حد چای سبز موجب بروز عصبانیت، بی خوابی، بی قراری، تنگی نفس های اضطرابی، کم خونی، تپش قلب و … می گردد.

بررسی فواید و مضرات چای سبز و چای سفید
چای پشمکی

 

فواید و مضرات چای سفید یا چای پشمکی

مزاج چای سفید گرم و خشک است و از محبوب ترین و گران ترین چای ها در جهان است. این چای از جوان ترین و ظریف ترین برگ های تازه و دست چین شده گیاه چای تهیه می شود. رنگی نقره ای و برفی داشته و دم کرده آن رنگ زرد کم رنگ با طعم و عطری مطبوع و ملایم دارد.

چای سفید به دلیل نحوه عمل آوری فاقد ضرر بوده و از سالم ترین چای ها به شمار می رود، همچنین به جهت داشتن میزان بالای آنتی اکسیدان و کافئین بسیار کم خواص زیادی دارد.

 

از جمله خواص آن در طب سنتی می توان به بهبود هضم، رفع تشنگی، منضج (پاک کننده بدن) ملین، دفع عرق مضر و تلطیف کننده رطوبات بدن، مفرح و نشاط آور، ضد عفونت و باکتری، محافظ پست در برابر نور خورشید، کمک به حفظ سلامت استخوان ها و دهان و دندان، مفید برای بیماران مبتلا به دیابت، کاهنده فشار خون، مسکن سر درد و… اشاره کرد.

توصیه می شود چای سفید را با آب با دمای زیر نقطه جوش ( ۷۵ تا ۸۵ درجه سانتی گراد) دم کنید زیرا دمای بالا به میزان قابل توجه از خواص آن می کاهد.

 

با تشکر از دکتر علیرضا یارقلی

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x