مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
گوشت

بررسی خواص گوشت گوسفند و گوساله

انواع گوشت در بین مواد غذایی از ارزش غذایی بیشتری برخوردار است اما داشتن گوارش سالم و قوی در هضم آن لازم است. گوشت ها جزو بهترین غذاها هستند به شرط اینکه در مصرف آن جانب اعتدال رعایت شود و از انواع خوب آن (جوان و ارگانیک) استفاده گردد و مانده، کهنه یا یخ زده نباشد. در این مطلب به بررسی فواید و مضرات گوشت گوسفند و گوساله پرداخته ایم.

بررسی فواید و مضرات گوشت گوسفند و گوساله

انواع گوشت در بین مواد غذایی از ارزش غذایی بیشتری برخوردار است اما داشتن گوارش سالم و قوی در هضم آن لازم است. گوشت ها جزو بهترین غذاها هستند به شرط اینکه در مصرف آن جانب اعتدال رعایت شود و از انواع خوب آن (جوان و ارگانیک) استفاده گردد و مانده، کهنه یا یخ زده نباشد.

 

مصرف گوشت گوسفند و فواید آن

گوشت گوسفند با مزاجی گرم و تر جزو بهترین انواع گوشت بوده و برای انواع طبع در سنین مختلف مناسب است و مصرفش توصیه می شود، حتی زیاده روی در مصرف آن نیز مضر نیست البته اگر فرد هاضمه قوی داشته باشد.

در واقع گوشت گوسفند نری که در چراگاه های طبیعی تغذیه شده و کمتر از شش ماه سن دارد از نظر ارزش غذایی سالم و خواص بسیار پیشنهاد می شود.

بهتر است گوشت را تازه مصرف کرد (گوسفند تازه ذبح شده) چون گوشت یخ زده و فریزری قطعا بخشی از خواص خود را از دست می دهد. در قسمت های مختلف گوشت دست و سینه بهتر از بخش ران و پشت گوسفند است.

افرادی که طبعشان سوداوی شده و بیمار هستند می توانند از این گوشت استفاده کنند.

خواص گوشت گوسفند و گوساله
خواص گوشت گوسفند و گوساله

 

مصرف گوشت گوساله و فواید آن

گوشت گوساله از نظر ارزش غذایی و میزان ویتامین ها با گوشت گوسفند هم تراز است با این تفاوت که گوشت گوسفند سهل الهضم تر بوده و گرم تر است ولی در عوض میزان چربی و کلسترول گوشت گوساله پایین تر بوده و برای افراد با چربی خون بالا، ناراحتی های قلبی و دیابت مناسب تر است.

در صورت تعادل در مصرف گوشت گوساله باعث تقویت عضلات شده و ارزش غذایی بالایی دارد و بهترین نوع آن گوشت گوساله یک ساله است.

طبع این گوشت گرم و تر است و هضمش نسبت به گوشت گوسفند کمی سخت تر است بنابراین خوردن آن بیشتر برای افراد با معده های قوی و کسانی که فعالیت بدنی زیاد دارند توصیه می شود.

 

 

امیدواریم مطلب بررسی خواص گوشت گوسفند و گوساله برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

با تشکر از دکتر علیرضا یارقلی

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x