مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 8 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
فواید میوه های خشک

بررسی فواید میوه های خشک

خشک کردن میوه ها راه مناسب برای نگهداری طولانی مدت و لذت بردن از آن ها در تمام فصول سال است. انواع میوه های خشک مانند برگه سیب، آلو، زردآلو، کشمش، انجیر، انبه، آلو و... است. میوه های بدون آب هستند که تا حدی مواد مغذی و ویتامین های میوه های تازه را در خود دارند و میان وعده مناسب برای کودکان زنان باردار شیرده سالخوردگان و غیره به شما می روند.

فواید میوه های خشک

خشک کردن میوه ها راه مناسب برای نگهداری طولانی مدت و لذت بردن از آن ها در تمام فصول سال است.

فواید میوه های خشک

انواع میوه های خشک مانند برگه سیب، آلو، زردآلو، کشمش، انجیر، انبه، آلو و… است. میوه های بدون آب هستند که تا حدی مواد مغذی و ویتامین های میوه های تازه را در خود دارند و میان وعده مناسب برای کودکان زنان باردار شیرده سالخوردگان و غیره به شما می روند.

مصرف این خشکبارهای دلبر گرچه ویتامین‌ها و مواد مغذی را در اثر خشک کردن تا حدودی کاهش یافته اما جهت ایجاد تنوع در ذائقه و به عنوان جایگزین مناسب و سالم برای انواع تنقلات چرب و شیرین خالی از لطف نیست.

همچنین برخی از این خشکبارها مانند آلو، برگه زردآلو، انجیر و… خاصیت لینت مزاج، رطوبت رسانی و… داشته و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشند.

میوه های خشک
فواید میوه های خشک

در مصرف میوه های خشک زیاده روی نکنید

علیرغم تمام خواص ذکر شده باید توجه داشت که مصرف بیش از اندازه میوه های خشک به دلیل داشتن قند و فیبر فراوان سبب افزایش قند خون، چاقی، پوسیدگی دندان ها، اختلالات گوارشی مثل نفخ، یبوست یا اسهال و… می شود.

برای سلامتی خود و خانواده تان در این روزها از تغذیه مناسب و درست استفاده کنید و کودکان را به خوردن تنقلات و خوراکی های سالم به جای تنقلاب مضر در میان وعده تشویق کنید.

شرط سلامت برای استفاده از هر نوع مواد غذایی اعتدال در مصرف آن است و زیاده روی در مصرف مواد غذایی هر چند مفید باعث بروز مشکلات برای افراد می شود.

 

با تشکر از دکتر علیرضا یارقلی

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x