مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
کتاب ماساژ کودک آلن هیث و نیکی بین

معرفی کتاب «ماساژ کودک» نوشته آلن هیث و نیکی بین بریچ

ماساژ کودک می‌تواند در مواردی مانند گریه کردن، خوابیدن، تغذیه و رفتاردرمانی مؤثر باشد. ماساژ می‌تواند عضلات و مفاصل کودکتان را محکم کند.

معرفی کتاب «ماساژ کودک»

کتاب ماساژ کودک: تأثیر شگفت و آرام بخش ماساژ

اثر: آلن هیث و نیکی بین بریچ

مترجم: ناهید آزاد منش

 

درباره کتاب «ماساژ کودک»

تماس والدین با نوزادشان برای هر دو طرف بسیار لذت‌بخش است. از طرفی کودک از طریق ماساژ احساس امنیت می‌کند و از سوی دیگر پدر و مادر نسبت به او مهربان‌تر و با عاطفه تر می‌شوند.

ماساژ کودک می‌تواند در مواردی مانند گریه کردن، خوابیدن، تغذیه و رفتاردرمانی مؤثر باشد. ماساژ می‌تواند عضلات و مفاصل کودکتان را محکم کند. همچنین باعث از بین بردن نشانه های بعضی بیماری‌هایی می‌شود که در سال های اول زندگی، معمول و رایج است.

مهم ترین منفعت ماساژ این است که به شما اجازه می‌دهد که عشق و محبت خود را با لمس کردن و تماس با کودکتان به او ابراز کنید و کمکتان می‌کند در ابتدای زندگی او، با وی نوعی ارتباط برقرار کنید.

 کتاب ماساژ کودک شامل چهار بخش است:

اولین بخش روش ها و تکنیک های کلیدی ماساژ است.

ماساژ کودکتان کاری بسیار فوق‌العاده و جالب است. در این بخش روش ها و طرح‌های اساسی برای برنامه ریزی ماساژ کودکتان، از سر تا نوک پای او ارایه شده است. جدا از چند مورد لازم، هیچ راه درست یا غلطی برای ماساژ کودکتان وجود ندارد. مسئله مهم در ماساژ، همراه شدن شما با کودکتان و تماس عاطفی و جسمی بین هر دوی شماست.

بخش بعدی مراقبت روزانه نام دارد.

قرار دادن ماساژ در برنامه روزانه کودکتان، به نحوی که به صورت کاری روزمره درآید، بسیار ساده است. راه های بی‌شماری وجود دارد که از طریق آن ها می‌توانید ماساژ یا تماس‌های محبت آمیز کودکتان را تبدیل به بخش اصلی از زندگی روزمره‌ی او کنید.

بخش بعدی درباره‌ی این مسئله است که چگونه ماساژ برای کودکانی که نیاز به مراقبت های ویژه دارند می‌تواند سودمند باشد.

همچنان که کودکتان بزرگ می‌شود، نیازهایش نیز بیشتر می‌شود. او چه یک بچه نارس باشد، چه یک نوپای قوی و پر جنب و جوش، ماساژ، حساسیت شما را نسبت به او افزایش می‌دهد و قادرتان می‌سازد که نیازهای او را تشخیص دهید و تصمیم بگیرید که چگونه برای روش هایی که برای ماساژ انتخاب می‌کنید، نهایت تلاش را بکنید.

در بخش نهایی، روش هایی برای رفع مشکلات معمول و رایج کودک مثل التیام قولنج، باد، یبوست، دندان در آوردن و خشکی پوست ارایه می‌شود.

به احتمال زیاد کودک شما دوره‌ی نوزادی و ابتدای کودکی را همراه با بعضی از بیماری های جزیی یا دیگر مشکلاتی که منبع درد و اضطراب هستند و معمول این گروه های سنی است، طی می‌کند. ماساژ کودک می‌تواند به شما کمک کند تا دردها و ناراحتی هایی را که به وسیله‌ی بعضی از این مشکلات ایجاد می‌شود، کم کنید.

اهمیت لمس و تماس در رشد عاطفی، اجتماعی و جسمانی کودک اثبات شده است. تماس توأم با محبتی که شما همراه ماساژ نثار کودکتان می‌کنید، در حقیقت شما را در عشق و علاقه با او سهیم می‌کند و به ارتباط بیشتر و نزدیک تر شما با او می‌افزاید.

 

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x