مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
ماشین پرنده رویایی که به واقعیت پیوست ایرکار اولین ماشین پرنده

ماشین پرنده رویایی که به واقعیت پیوست / ایرکار اولین ماشین پرنده ۲۰۲۱

بله درست است. بالاخره ماشین پرنده هم از رویا پا به واقعیت گذاشت. نام این ماشین ایرکار (Aircar) است. آزمایش این ماشین در کشور اسلواکی با موفقیت انجام شد. ایرکار توانست فاصله بین دو شهر نیترا و براتیسلاوا را در مدت زمان 35 دقیقه پرواز کند.

ماشین پرنده رویایی که به واقعیت پیوست / ایرکار اولین ماشین پرنده

بله درست است. بالاخره ماشین پرنده هم از رویا پا به واقعیت گذاشت. نام این ماشین ایرکار (Aircar) است. آزمایش این ماشین در کشور اسلواکی با موفقیت انجام شد. ایرکار توانست فاصله بین دو شهر نیترا و براتیسلاوا را در مدت زمان ۳۵ دقیقه پرواز کند.

ماشین پرنده ایرکار

استفان کلین سازنده ماشین پرنده ایرکارسرعت ایرکار زیاد نیست و تنها گنجایش دو نفر را دارد.

سازنده این ماشین – استفان کلین – بیان کرده که ایرکار می‌تواند یک مسیر هزار کیلومتری را طی کند و تا ۲۵۰۰ متر ارتفاع بگیرد. حداکثر سرعت ایرکار در آسمان ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است.

فعلا فضای ایرکار تنها گنجایش دو نفر را دارد. مدت زمانی که طول می‌کشد بال های این ماشین پرنده باز و از ماشین تبدیل به یک هواپیما شود تنها دو دقیقه و ۱۵ ثانیه است.

 

بیشتر بخوانید: ماشین ۴ دست و پای هیوندای / هزار راه رفته!

نیاز به باند پرواز بزرگترین ایراد ماشین پرنده ایرکار

شاید بزرگترین ایراد ایرکار در مقایسه با سایر ماشین‌های پرنده‌ای که در حال ساخت هستند، نیاز به باند پرواز برای پرواز و فرود باشد. این ماشین نمی‌تواند مانند هلیکوپتر بصورت افقی از زمین بلند یا به زمین فرود آید.

طبق گفته اقای کلین ساخت ماشین پرنده دیگر یک آرزو و رویا نیست و این ایده علمی تخیلی به واقعیت تبدیل شده است. کلین در حال ساخت نمونه‌ی دیگری است که موتور قدرتمندتری دارد و سرعتی در حدود ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دارد.

باند پرواز ماشین پرنده ایرکار

رقابت برای ساخت ماشین پرنده در بین خودروسازان پیشرو

در سال‌های اخیر ساختن ماشین‌های پرنده با استقبال زیادی روبرو شده است. به طوری که جنرال موتور که بزرگترین خودروساز آمریکا است در سال گذشته کانسپتی از یک ماشین پرنده به نمایش گذاشته است. نام این خودو مارک کادیلاک است. از دیگر رقبای موجود در بازار که دست به طراحی و ساخت این نوع خودرو زده است هیوندای است. این شرکت خودروساز کره‌ای ادعا کرده در سال ۲۰۲۵ اولین تاکسی پرنده‌اش را به بازار عرضه خواهد کرد.

تخمین زده می‌شود که بازار ماشین‌های پرنده تا سال ۲۰۴۰ در حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارزش داشته باشند. پس معطل چی هستین؟ شروع کنین به ساخت رویاهاتون…

 

منبع: بی بی سی

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x