مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
شیوانا مسئولیت پذیر باش

مسئولیت پذیر باش (مجموعه داستان های شیوانا)

مسئولیت پذیر باش / مجموعه داستان های شیوانا ... دوست من! معرفت شناسی شیوه ای عالی برای داشتن یک زندگی ایده آل است ولی نه در شرایطی که کار خودت را نیمه کاره رها کنی.

شیوانا مسئولیت پذیر باش

یک روز شیوانا در کلاس درس مشغول صحبت بود که ناگهان مردی وارد کلاس شد و با غرور خاصی گفت: من یکی از مامورین عالی رتبه امپراطور هستم. مدتی است در این منطقه مشغول ماموریتم و امروز آمده ام تا در کلاس شما حضور داشته باشم و از مجموعه درس های معرفت بهره مند شوم.

شیوانا با لبخند گفت: جناب امپراطور چه مسئولیتی در این منطقه به شما سپرده اند؟

مرد گفت: ماموریت من ساخت جاده و بازسازی راه های اصلی و فرعی این منطقه است. ناگهان لبخند شیوانا محو شد و با عصبانیت به آن مرد گفت: شما از سوی امپراطور مامور شده ای که جاده های این منطقه را بازسازی کنید ولی در حین انجام مسئولیت آمده اید تا درس معرفت یاد بگیرید؟! آیا واقعاً فکر می کنید کار درستی انجام داده اید؟ آیا می دانید به دلیل وجود چاله های این جاده و معابر چه مشکلاتی برای مردم پیش آمده است؟

تو خودت این مسئولیت را پذیرفته ای ولی بدون توجه به تعهد شغلی ات در زمانی نامناسب به کلاس درس من آمده ای تا درس معرفت یاد بگیری؟

دوست من! معرفت شناسی شیوه ای عالی برای داشتن یک زندگی ایده آل است ولی نه در شرایطی که کار خودت را نیمه کاره رها کنی! اکنون برگرد و تمام کارهایت را به نحو احسن انجام بده و پس از آن به کلاس درس من بیا تا برایت از خالق کائنات و راه های رسیدن به معرفت بگویم.

مامور امپراطور که در مقابل حرف های منطقی شیوانا دیگر حرفی نداشت از شیوانا خداحافظی کرد و قول داد پس از اتمام کارش در جاده برای حضور در کلاس درس شیوانا به دیدار او بیاید.

 

 

پایدار بمانید تا داستانی دیگر از شیوانا …

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x