مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

آشنایی با مراحل انتخاب رنگ

این مقاله می تواند با معرفی و نمایش تاثیر رنگ ها بر یکدیگر، حس بازآفرینی شما را تقویت و اجرای علایق و تمایلات شخصی تان را آسان تر کند. اما قبل از همه بدانید که بدست آوردن یک ترکیب رنگ مناسب، که درست با منظور شما منطبق باشد، خود به تنهایی نوعی "خلق" است.

این مقاله می تواند با معرفی و نمایش تاثیر رنگ ها بر یکدیگر، حس بازآفرینی شما را تقویت و اجرای علایق و تمایلات شخصی تان را آسان تر کند. اما قبل از همه بدانید که به دست آوردن یک ترکیب رنگ مناسب که درست با منظور شما منطبق باشد، خود به تنهایی نوعی خلق است. برای این منظور برداشتن گام های اولیه زیر جهت انتخاب رنگ ضروری است:

گام اول انتخاب رنگ

آن موضوعی که با زبان رنگ می خواهید به بیننده بگویید در فکر خود آماده داشته باشید.

گام دوم

یک رنگ اصلی که سخنگوی پر قدرتی برای بیان آن موضوع باشد را پیدا کنید.

گام سوم

رنگ های دیگری که در اطراف این سخنگو می پیچند، باید با سخنگوی شما همزبان باشد.

گام چهارم

آن گاه به عنوان یک رهبر طرح وارد شوید و اینجا و آن جا سلیقه هنری خود را در چیدن این ابزارهای فنی دخالت دهید.

color

نکته در انتخاب رنگ: هر رنگی در چرخه رنگ با دو رنگ سمت راست و دو رنگ سمت چپ خود مشابه خوانده می شود، با این تفاوت که نخستین رنگ چسبیده به رنگ اصلی را مشابه نزدیک و دومین را مشابه دور می نامند.

هر رنگ که ۳ پرش لازم را برای نزدیکی به رنگ بعد انجام دهد، بالاخره به رنگ اصلی بعد یعنی متضاد خود می رسد و از آن جا که اولین مشابه این متضاد نیز بسیار به آن نزدیک است، پس هر رنگی با ردیف چهارم و پنجم پس از خود متضاد خوانده می شود. در این جا نیز ردیف چهارم را متضاد نزدیک و ردیف پنجم را متضاد دور می گوییم.

ستون مقابل هر رنگ که با آن رنگ هم قطر قرار می گیرد، در چرخه رنگ مکمل آن رنگ نامیده می شود.

انتخاب رنگ

امیدواریم آشنایی با مراحل انتخاب رنگ برای شما مفید بوده باشد. در مقاله های بعدی خواهید خواند که تنها موجودات نیستند که چهره دارند، بلکه رنگ هم چهره های متفاوت و شگفت انگیزی دارد که ما را در انتخاب رنگ بیشتر و آسان تر راهنمایی می کند.

با تحلیلک همراه باشید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x