مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
معرفی آبشار ویسادار گیلان

معرفی آبشار ویسادار گیلان / نگینی زیبا در دل جنگل

آبشار زیبا و منحصر به فرد ویسادار در فاصله ۱۶ کیلومتری پره سر از توابع شهر رضوانشهر گیلان واقع شده است. آبشار ویسادار از مناطق بکر، زیبا و یکی از جاذبه‌ های گردشگری و طبیعی استان گیلان است. این آبشار زیبای طبیعی، در شهر پره سر رضوانشهر واقع شده و در طول چهار فصل سال جلوه‌ای خیره‌کننده را از خود به‌نمایش می‌گذارد.

همراهان همیشگیمجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی آبشار ویسادار گیلان اختصاص دارد.

آبشار ویسادار

استان گیلان یکی از شهرهای زیبای خطه شمال و قطب گردشگری ایران است. این استان به سبب جاذبه‌های گردشگری و طبیعی بسیاری که دارد، گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

photo 2016 06 08 17 21 47 compressed

آبشار زیبا و منحصر به فرد ویسادار در فاصله ۱۶ کیلومتری پره سر از توابع شهر رضوانشهر گیلان واقع شده است.

آبشار زیبای ویسادار از مناطق بکر، زیبا و یکی از جاذبه‌ های گردشگری و طبیعی استان گیلان است. این آبشار زیبای طبیعی، در شهر پره سر رضوانشهر واقع شده و در طول چهار فصل سال جلوه‌ای خیره‌کننده را از خود به‌ نمایش می‌گذارد.

این آبشار ساختاری سنگی دارد که شکل نیم‌دایره را به خود گرفته‌ و به صورت لایه لایه در کنار هم قرار گرفته‌اند. آب آبشار از ارتفاع ۱۵ متری به درون حوضچه‌ای سنگی ریخته می‌شود. آب از روی تخته سنگ‌های بلند سرازیر می‌شود و به حوضچه زیرین آن می‌ریزد. رو به‌ روی آبشار ویسادار، پلی فلزی تعبیه شده است، که چشم‌اندازی زیبا از محیط اطراف و آبشار دارد.

visadar 780x405 1

اطراف ویسادار پوشیده از درختان تنومند و سرسبز است و در فاصله چند متری آن، ریشه‌های کهنه و قدیمی این درختان به شکل خاصی در هم تنیده و روی زمین پهن شده است و علاوه بر زیبایی‌های منحصر به فرد مناظر اطراف، تصویری نو و بکر از طبیعت را ترسیم کرده است.

1396052613020727811673934

آبشار زیبای ویسادار در دل جنگل‌های پیلمبرا قرار دارد. پیمودن  مسیر جنگلی برای رسیدن به این پدیده طبیعی زیبا خود می‌تواند به اندازه بازدید از آبشار خاطره‌انگیز و لذت‌بخش باشد. این آبشار در میان راه رودخانه لمیر قرار گرفته است.

این جنگل ها در نزدیکی کوه های تالش با پوشش گیاهی انبوه و طبیعتی زیبا، آب و هوایی مطبوع در اطراف آبشار دل انگیز ویسادار ایجاد کرده‌اند.

معرفی آبشار ویسادار گیلان

ویسادار به معنی سایه درخت بید است. این آبشار از ابهت و زیبایی ویژه ای نسبت به سایر آبشارهای ایران برخوردار است.

 رودخانه لمیر از کوه‌های تالش سرچشمه گرفته و پس از رد شدن از منطقه زیبای پره سر به دریای خرز منتهی می‌شود.

آبشار ویسادار تنها آبشار این رودخانه نیست. آبشار دیگری با نام آبشار اوویار در پایین‌تر از آبشار ویسادار واقع شده و یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی این منطقه به حساب می‌آید.

جاده‌ای که به آبشار شگفت انگیز ویسادار ختم می‌شود، از جمله جاده‌های زیبای ایران است. هر دو طرف این جاده را درخت‌های بلندی تشکیل داده‌اند. حضور در این جاده می تواند روحتان را تلطیف کند و انرژی های منفی را از آن دور کند.

در گذشته این آبشار منحصر به فرد کمتر شناخته شده بود؛ اما امروزه از پر طرفدارترین جاذبه‌های طبیعی در گیلان است. گردشگران زیادی برای آب تنی در حوضچه بکر آبشار ویسادار در فصل‌های گرم سال به این منطقه می‌روند. از دید گردشگران خارجی، بازدید از ویسادار دومین کاری است که باید در سفر به رشت انجام داد.

IMG 4736 1024x768 1

 آب خنک آبشار و آب تنی در حوضچه زیر آبشار زیبای ویسادار در گرمای تابستان برای بسیاری از گردشگران خواستنی است. همان طور که در تابستان‌ محیط اطراف ویسادار در جنگل بسیار خنک‌تر از سایر نقاط استان است، زمستان‌ها نیز سرما بیشتر از سایر مناطق است.

در پاییز مناظر جنگل اطراف ویسادار بی‌نظیر می‌شوند. تماشای آبشار و جنگل ویسادار در زمستان هم خالی از لطف نیست، ضمن این‌که سرمای زمستان در این محدوده قابل‌تحمل است. اما اگر در فصل‌های پاییز و زمستان به این منطقه سفر کنید امکان آب تنی را نخواهید داشت.

معرفی آبشار ویسادار گیلان

از لحاظ جغرافیایی رضوانشهر با رشت ۶۲ کیلومتر فاصله دارد و ویسادار در این شهرستان و ۱۶ کیلومتری شهر پره سر قرار گرفته است.  همچنین رضوانشهر دارای مناطق دیدنی و تاریخی بسیاری است که می تواند سفر خوشی را برایتان به ارمغان بیاورد.

آدرس آبشار ویسادار

استان گیلان، شهرستان رضوانشهر، ۱۶ کیلومتری پره سر، دهستان ارده، روستای اوویار، آبشار ویسادار «مشاهده روی نقشه»

 

امیدواریم از مطالعه معرفی آبشار ویسادار لذت برده باشید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x