مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

معرفی آبشار گرمارود قزوین

آبشار گرمارود یکی از جلوه‌های منحصر به فرد منطقه گرمارود در نزدیکی قزوین است که با ارتفاع حدود 150 متر در فصل بهار جریان می‌یابد.

مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی آبشار گرمارود قزوین اختصاص دارد.

معرفی آبشار گرمارود

روستای گرمارود در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر معلم کلایه و ۱۳۰‌کیلومتری شهر قزوین قرار دارد. گرمارود یا گرماب رود تقریباً نقطه پایان الموت است.

منشأ این رود، کوه های بلند اواتر، ازاتر و دینه رود است که همچنان از عوامل رونق کشاورزی و سرچشمه اقتصاد گرمارود به حساب می آید.

غیر از شالیزارها و باغ های کشاورزی که در حاشیه این رودخانه وجود دارد، در آن ماهی نیز پرورش می دهند.

آبشار گرمارود یکی از جلوه‌های منحصر به فرد این منطقه است که با ارتفاع حدود ۱۵۰ متر در فصل بهار جریان می‌یابد. بخشی از این آبشار که به آن آبشار زنگلان نیز می‌گویند پله مانند بوده و خود آبشارهای دیگری را تشکیل می‌دهد. اطراف این آبشار را دو صخره سخت و بزرگ احاطه کرده است.

آبشار گرمارود

مسیر دسترسی به این آبشار که بسیار ناهموار و سنگلاخی است، در انتهای روستای گرمارود و در کنار دره عظیمی قرار دارد که می‌توان آن را از فاصله دور دید.

به گفته اهالی محل، زیبایی این آبشار در فصل زمستان دو چندان می‌شود و ستونی بلند از یخ بر روی صخره‌های آن جلوه‌گری می‌کند. از پیامدهای وجود این آبشار، تقسیم محله گرمارود به دو بخش «این دست محله» و «آن دست محله» است.

در انتهای روستای گرمارود و در کنار دره عظیم آن، جاده ای بسیار ناهموار و سنگلاخی شما را به نزدیک آبشار می رساند. در جنوب جاده، کوه طالقان به ارتفاع ۴۰۹۰ متر و در سمت شرق کوه های تخت سلیمان و قله عظیم علم کوه به ارتفاع ۴۸۵۰ متر قرار دارند.

آبشار گرمارود

بخش الموت شرقی یا رودبار الموت (نام سابق) در رشته‌کوه‌های البرز، واقع در شمال شرقی استان قزوین، جنوب مازندران و گیلان، شرق طالقان و غرب رودبار زیتون قرار دارد.

مرکز این منطقه معلم‌کلایه است و قلعه الموت (مقر حسن صباح در ۵۰۰ متری روستای گازرخان)، قلعه تاریخی عین‌السلطنه (در روستای زوارک)، روستای بالاروچ، روستای پیچ بن (مرتفع‌ترین منطقه رودبارالموت و برخوردار از جاذبه‌های گردشگری و کوهنوردی)، روستای ورک، روستای کلان در آن قرار دارد.

 

امیدواریم از مطالعه معرفی آبشار گرمارود لذت برده باشید و با سفر به این مکان زیبا لحظات خوبی را برای خود رقم بزنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x