مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

معرفی دشت کالپوش در شهرستان میامی استان سمنان

کالپوش ییلاقی بی نظیر است در شمال شهر میامی، منطقه‌ای بکر و محسور کننده که در فصل بهار پوشیده از گل های شقایق و در تابستان پوشیده از گل های آفتابگردان است. این دشت زمستان های پوشیده از برف دارد.

معرفی دشت کالپوش

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی دشت کالپوش واقع در استان سمنان اختصاص دارد.

کالپوش ییلاقی بی نظیر است در شمال شهر میامی، منطقه‌ای بکر و مسحور کننده که در فصل بهار پوشیده از گل های شقایق و در تابستان پوشیده از گل های آفتابگردان است. این دشت زمستان های پوشیده از برف دارد. کالپوش یکی از جاذبه های طبیعی سمنان است که با سفر به آنجا شما در زیبایی های این منطقه غرق خواهید شد.

معرفی دشت کالپوش

معرفی دشت کالپوش در استان سمنان

استان سمنان از شمال با خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب با خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق با خراسان رضوی و از غرب با تهران و قم همسایه است و به همین دلیل جاذبه های طبیعی سمنان، به سادگی می‌تواند مقصد گردشگری طیف وسیعی از افراد باشد. همچنین به دلیل قرارگیری در جاده ارتباطی حرم تا حرم دسترسی به آن بسیار آسان است.

معرفی دشت کالپوش

دشت کالپوش در روستای حسین آباد استان سمنان قرار دارد. این منطقه سرسبز و جنگلی دارای اراضی بسیار مستعد برای کشاورزی و جنگل کاری است. دشت کالپوش در مجاورت پارک ملی گلستان قرار دارد و جزو این پارک محسوب می شود. این منطقه به لحاظ اقلیمی هوایی نیمه خشک تا نیمه مرطوب دارد اما اقلیم بخش کالپوش کاملا معتدل است.

فصل بهار این منطقه بسیار جذاب و دیدنی است. مردم این منطقه در بهار، کاشت گل آفتابگردان به صورت دیمی و آبی را شروع می کنند. گل ها در فصل تابستان به اوج زیبایی خود می رسند. چیزی که این دشت را از دیگر مزارع آفتابگردان متمایز کرده است، دشت های ناهموار و تپه های آبشارگونه است که باعث ایجاد تمایز رنگی بی نظیری می شود.

kalpoush plain 2 1280x720 1

همچنین از ماه شهریور دشت کالپوش به رنگ زرد در می آید.

بازدید از آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجموعه تاریخی بسطام و آرامگاه سلطان العارفین بایزید بسطامی می تواند از برنامه های سفر شما در بازگشت از منطقۀ کالپوش باشد و طبیعت گردی شما را رنگ و بویی عرفانی بخشد.

جاجیم بافی، لاک تراشی، سوزن دوزی و دیگر دستبافته ها از جمله صنایع دستی منطقۀ کالپوش محسوب می شوند که در کنار فرآورده های لبنی و تخمۀ آفتابگردان سوغاتی است که می توان از کالپوش به ارمغان بُرد.

مسیر دسترسی:

بعد از گذراندن ۴۶۰ کیلومتر از مسیر تهران به مشهد به شهرستان میامی خواهید رسید. بعد از رسیدن به شهر میامی به سمت شمال تغییر مسیر دهید، به سوی دشت کالپوش مسیر را ادامه دهید. دشت شقایق های کالپوش در حدود ۱۶۰ کیلومتری شمال شهر میامی واقع شده است.

امیدواریم از مطالعه معرفی دشت کالپوش استان سمنان لذت برده باشید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x