مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 29 اسفند / 1402
Search
Close this search box.
معرفی کتاب «هنر رهایی از دغدغه ها» نوشته مارک منسن

معرفی کتاب «هنر ظریف رهایی از دغدغه ها» نوشته مارک منسن

معرفی کتاب «هنر رهایی از دغدغه ها» نوشته مارک منسن...این کتاب در دسته کتاب‌های خودیاری و موفقیت قرار می‌گیرد. خیلی ساده می‌توان گفت مارک منسن در کتابش «بی‌خیالی» را آموزش می‌دهد. یک نوع احساس آزاد بودن که البته مسئولانه است و با آن «بی‌خیالی» مطلق تفاوت دارد.

معرفی کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها

درباره نویسنده

 

مارک منسن - مارک منسون

مارک منسن ۹ مارس ۱۹۸۴ در تگزاس متولد شد. منسن از دانشگاه بوستون فارغ‌ التحصیل شد.

کتاب «هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها» اثری بود که برای نویسنده‌اش یعنی مارک منسن شهرت به ارمغان آورد.

تا پیش از آن منسن مشغول کار برای وبلاگ خود بود. در حال حاضر او در منهتن نیویورک زندگی می‌کند.

 

درباره کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها

هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها با عنوان اصلی The Subtle Art of Not Giving a F* *k اثری پرفروش از مارک منسن، نویسنده آمریکایی است که در آن تلاش دارد روشی تازه برای خوب زندگی کردن به خوانندگان یاد دهد.

روشی که فشار کمتری روی شانه‌های خود احساس کنیم و بتوانیم با خیال راحت به ارزش لحظه‌ها پی ببریم.

این کتاب در دسته کتاب‌های خودیاری و موفقیت قرار می‌گیرد.

خیلی ساده می‌توان گفت مارک منسن در کتابش «بی‌خیالی» را آموزش می‌دهد. یک نوع احساس آزاد بودن که البته مسئولانه است و با آن «بی‌خیالی» مطلق تفاوت دارد.

قرار است که این کتاب رنج‌های ما را به ابزار، زخم‌هایمان را به قدرت و مشکلاتمان را به موانعی معمولی تبدیل کند.

نویسنده درباره هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها می‌گوید: این کتاب را به چشم راهنمایی برای رنج‌هایتان بنگرید؛ راهنمایی برای چگونگی رنج کشیدن آسان‌تر و معنی‌دارتر.

این کتابی است درباره برداشتن قدم‌های سبک‌تر با وجود بارهای سنگین روی دوشتان، درباره آرامش بیشتر در برابر بزرگترین ترس‌هایتان و خندیدن به اشک‌هایتان در همان حالی که از چشم‌هایتان سرازیر است.

در قسمتی از متن پشت جلد کتاب نیز چنین آمده است:

این کتاب به شما یاد نمی‌دهد چطور به‌دست بیاورید یا بیندوزید، بلکه یاد می‌دهد چطور ببازید و رها کنید.

به شما یاد می‌دهد چطور سیاهه‌ای از زندگی‌تان بسازید و همه‌چیز جز مهم‌ترین‌ها را خط بزنید. به شما یاد می‌دهد چشمان‌تان را ببندید و مطمئن باشید که می‌توانید خودتان را به پشت رها کنید و اگر زمین خوردید، اشکالی ندارد.

به شما می‌آموزد که دغدغه‌های کم‌تری داشته باشید.

برشی از کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها

مشکل واقعی این است: جامعهٔ امروز ما از طریق عجایب فرهنگ مصرف‌گرا و شبکه‌های اجتماعی و خودنمایی و هی ببین زندگی من خیلی از زندگی تو جذاب‌تر است و… نسلی را پرورش داده که عقیده دارد داشتن تجربیات منفی‌ای مانند اضطراب، ترس، گناه و… اصلاً خوب نیست.

منظورم این است که اگر به خبرمایه (فید) فیس‌بوکتان نگاه کنید، می‌بینید همهٔ کسانی که آنجا هستند، اوقات فوق‌العاده خوبی دارند.

هشت نفر این هفته ازدواج کرده‌اند، شانزده‌ ساله‌ای در تلویزیون ماشین فراری برای تولدش هدیه گرفت، یک بچهٔ دیگر با ابداع برنامه‌ای برای دستمال توالت و تجدید خودکار آن در صورت تمام شدن، دو میلیارد دلار پول به جیب زده است.

حالا این‌ طرف شما در خانهٔ خودتان مشغول تمیز کردن لای دندان گربه‌تان هستید و به این فکر می‌کنید که زندگی‌تان حتی بیشتر از آنچه فکر می‌کردید، ناراحت‌کننده است.

 

 

امیدواریم از مطالعه کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x