مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
میگرن کودکان

میگرن در کودکان

میگرن شایع ترین تیپ سردرد متناوب در کودکان است. ده درصد کودکان پنج تا پانزده ساله میگرن دارند و میگرن عامل هفتاد و پنج درصد سردرد های کودکان است.

میگرن چیست؟

شایع ترین تیپ سردرد متناوب در کودکان است. ده درصد کودکان پنج تا پانزده ساله میگرن دارند. میگرن عامل هفتاد و پنج درصد سردرد های کودکان است.

میگرن اختلالی ارثی است و در نود درصد موارد یکی از پدر و مادر سابقه آن را دارند و در سنین بلوغ در دختران شایع تر از پسران است.

 با حملات متوسط تا شدید سردرد که ممکن است قسمتی از سر را درگیر کند، ماهیت ضربه‌ای داشته باشد، همراه با تهوع، استفراغ، حساسیت به نور و صدا باشد مشخص می‌شود.

میگرن کودکان در مقایسه با بزرگ‌سالان کوتاه مدت تر است و اغلب دوطرفه است. قبل از شروع ممکن است علائم چشمی مثل احساس جرقه در چشم داشته باشد. گاهی درد شکم های مکرر در کودکان علائمی از این نوع بیماری است.

 

فاکتورهای شعله‌ور کننده میگرن در کودکان

استرس، ورزش، ضربه سر، قاعدگی، تغییرات فشار هوا.

پایه علمی آلرژیک بودن میگرن اثبات نشده است اما توضیحات پدر و مادر و خود بیمار از تأثیر غذاهای خاص بر شروع میگرن را نادیده نمی‌گیریم.

 

انواع میگرن

میگرن انواع مختلف دارد. سرگیجه، استفراغ، درد شکم، گرفتگی گردن، فراموشی ناگهانی، فلج ناگهانی یک طرفه اندام و چشم و… ممکن است اشکال دیگری از میگرن باشند.

حساسیت افراطی به نور، صدا و بو در کودکانی که میگرن دارند، شایع است. بیماری حرکت هم در این کودکان شایع است.

 

دکتر سید محمد سعید ناصری

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x