مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 8 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
دستگاه دی وی آر داهوا

نقد و بررسی دستگاه دی وی آر داهوا؛ مقایسه مدل‌های مختلف

دستگاه‌های دی وی آر داهوا به‌عنوان پرفروش‌ترین ضبط کننده‌های ویدیویی موجود در بازار، با تنوع بالا به ایران وارد می‌شوند. در ادامه با بررسی و مقایسه مدل‌های مختلف، می‌توانید دستگاه مناسبی برای دوربین‌های مداربسته خود انتخاب کنید.

ممکن است شما با عبارت دی وی آر داهوا هنگام طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌های دوربین مداربسته مواجه شده باشید. این دستگاه‌ها ازجمله مهم‌ترین بخش‌های سخت‌افزاری سیستم‌های امنیتی هستند که به ثبت و ضبط تصاویر و فیلم‌ها می‌پردازند؛ اما دستگاه dvr برند داهوا دقیقا چه کاربردی دارد و انواع آن کدام‌اند؟ این دستگاه از چه پورت‌هایی پشتیبانی می‌کند و کدام مدل آن بهترین است؟ در این مقاله به‌تمامی سوالات مطرح شده پاسخ خواهیم داد.

دستگاه دی وی آر داهوا چیست؟

dvr داهوا یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌های سیستم‌ دوربین‌های مداربسته است که تصاویر و فیلم‌های ثبت شده دوربین‌های دیجیتال را ضبط می‌کند. این تصاویر به‌کمک کابل کواکسیال (Coaxial cable) از دوربین به دستگاه دی وی آر منتقل می‌شوند. این دستگاه‌ها تصاویر و فیلم‌های آنالوگ ثبت شده را به فرمت دیجیتال تبدیل و آن‌ها را در هارددیسک‌های خود ذخیره می‌کنند.

دستگاه دی وی آر داهوا

دستگاه‌های دی وی ار داهوا از چند دوربین مداربسته پشتیبانی می‌کنند؟

دی وی ار داهوا از پرفروش‌ترین محصولات این برند به‌شمار می‌آید و محبوبیت خود را مدیون کیفیت بالای ضبط، امکانات و قابلیت‌های هوشمند خود است. این دستگاه‌ها قابلیت پشتیبانی از تعداد مشخصی دوربین مداربسته را دارند. از این نظر، می‌توان آن‌ها را به ۴ گروه مختلف دسته‌بندی کرد:

  • DVR 04CH یا دی وی آر ۴کاناله که می‌تواند از ۴ دوربین مداربسته به‌طور هم‌زمان پشتیبانی کند. استفاده از این دوربین در مکان‌هایی با متراژ پایین مانند مغازه‌های لباس‌فروشی کاربرد زیادی دارد.
  • DVR 08CH یا دی وی آر ۸کاناله که می‌تواند از سیستم‌هایی با ۸ دوربین مداربسته پشتیبانی کند.
  • DVR 16CH یا دی وی آر ۱۶کاناله که می‌تواند از ۱۶ دوربین مداربسته به‌طور هم‌زمان پشتیبانی کند.
  • DVR 32CH یا دی وی آر ۳۲کاناله که می‌تواند تصاویر ۳۲ دوربین را به ‌طور هم‌زمان ضبط و از آن‌ها پشتیبانی کند. از این دستگاه‌ها در کارخانه‌ها و اماکنی با متراژ بالا استفاده می‌شود.

این دستگاه‌ها براساس موارد دیگری همچون کیفیت ضبط تصاویر، تعداد هاردها، فرمت فشرده‌سازی و… نیز دسته‌بندی می‌شوند. بهتر است برای انتخاب بهترین دی وی ار داهوا کاربرد، گستردگی فضای در دسترس، تعداد دوربین‌های نصب شده و انتظار مدنظر خود را به‌طور کامل مشخص کنید تا بتوانید انتخابی مطمئن را در این زمینه انجام دهید.

امکانات و قابلیت‌های هوشمند دی وی ار داهوا چیست؟

قابلیت‌های دستگاه‌های دی وی آر برند داهوا بسته به مدل و انواع مختلف متفاوت است. از جمله قابلیت‌های این دستگاه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Line Crossing (عبور از خط فرضی)

این قابلیت یکی از فناوری‌های جدید و کاربردی دستگاه‌های دی وی آر است که به کاربران امکان مشخص‌کردن خطی فرضی در تصاویر و فیلم‌های ضبط شده را می‌دهد. در واقع، این خط محدودیت تردد ایجاد می‌کند و اگر جسم یا فردی از آن عبور کند، دی وی آر داهوا شروع به هشداردادن می‌کند.

Motion Detection (قابلیت تشخیص حرکت)

قابلیت تشخیص حرکت یکی از اقتصادی‌ترین و کاربردی‌ترین امکانات دستگاه دی وی آر برند داهوا است که امکان ذخیره‌سازی بهینه تصاویر و فیلم‌ها را فراهم می‌آورد. قابلیت تشخیص حرکت این امکان را می‌دهد که دستگاه تنها تصاویر و فیلم‌هایی را ذخیره کند که در آن‌ها حرکت اشیا یا فردی تشخیص‌ داده‌ شود. به‌همین دلیل است که با فعال‌کردن قابلیت Motion Detection هارد دستگاه دی وی آر دیرتر پر شده و هزینه زیادی بابت خرید هارد دیسک جدید نمی‌پردازید.

قابلیت Perimeter protection

سری هوشمند دی وی آر‌های داهوا با بهره از قابلیت حفاظت پیرامونی، باعث به حداقل رساندن آلارم‌های کاذب از حرکت حیوانات، شاخ و برگ درختان و … می‌شوند. در واقع فقط با حرکت انسان و وسایل نقلیه هشدار با دقت بالا دریافت می‌کنید.

پورت‌های ورودی و خروجی دی وی آر داهوا را بشناسید

دستگاه دی وی آر داهوا

از مهم‌ترین کلیدها و پورت‌های ورودی و خروجی این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • USB: به‌کمک این پورت می‌توانید موس یا فلش را به دستگاه متصل کنید.
  • Lan پورت شبکه: از این پورت برای اتصال به دوربین‌های IP یا شبکه داخلی استفاده می‌کنند.
  • HDMI و VGA: از پورت‌های نام‌برده‌شده برای اتصال دستگاه به نمایشگرها استفاده می‌شود.
  • Video Input: این پورت در واقع، پورت ورودی تصویر است و کابل تصویر دوربین مداربسته به آن متصل می‌شود. این پورت‌ها تعداد کانال‌ها یا تعداد دوربین‌های متصل شده را تعیین می‌کنند.
  • Video Out: پورت خروجی تصویر است و کابل کواکسیال به آن متصل می‌شود.
  • Audio In: نام دیگر آن پورت ورودی صدا بوده و به‌منظور ضبط صدا در دستگاه تعبیه شده است.
  • Audio Out: پورت خروجی صدا است و به اسپیکر‌ها امکان پخش صداهای ضبط شده را می‌دهد.

بسته به مدل دستگاه دی وی آر داهوا پورت‌های دیگری از جمله پورت کنترل PTZ، پورت آلارم دستگاه، کلید روشن و خاموش و پورت اتصال کابل برق نیز در سیستم سخت‌افزاری دستگاه تعبیه می‌شوند.

بهترین دی وی ار داهوا را بشناسید

همان‌طورکه در بخش‌های قبلی مقاله نیز اشاره شد، دستگاه داهوا بسته به تعداد کانال‌ها، کیفیت ضبط تصاویر و… به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شود؛ در ادامه این مقاله به معرفی بهترین دستگاه‌های دی وی آر این برند خواهیم پرداخت. به‌علاوه می‌توانید مشخصات و قیمت سایر مدل‌های دی وی آر داهوا  را مقایسه کرده و محصول مناسبی انتخاب کنید.

دستگاه DVR داهوا مدل XVR5104HS-4KL-I3

این دستگاه می‌تواند به‌صورت هم‌زمان از ۴ دوربین مداربسته پشتیبانی کند و بالاترین کیفیت تصویر ضبط شده توسط آن ۴K است. دستگاه دی وی آر مدل XVR5104HS-4KL-I3 دارای یک هارد با ظرفیت ۱۶ترابایت بوده و امکان فعال‌سازی قابلیت تشخیص چهره روی یکی از کانال‌های دستگاه امکان‌پذیر است.

دستگاه DVR داهوا مدل DH-XVR5108HS-4KL-I3

این دستگاه دی وی آر داهوا ۸کاناله می‌تواند تصاویر با کیفیت ۴K نیز به ثبت برساند. از مهم‌ترین قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت تشخیص چهره در ۲ کانال؛
  • فعال‌سازی قابلیت SMD Plus روی تمامی کانال‌های دستگاه؛
  • فعال‌سازی قابلیت حفاظت محیطی روی تمامی کانال‌های دستگاه.

این مدل دی وی آر دارای یک هارد با ظرفیت ۱۶ترابایت است.

دستگاه دی وی آر داهوا

دستگاه DVR داهوا مدل XVR5216AN-4KL-I3

این دستگاه دارای ۱۶ پورت ورودی بوده و امکان پشتیبانی هم‌زمان از ۱۶ دوربین مداربسته را دارد. دستگاه دی وی آر برند داهوا مدل XVR5216AN-4KL-I3 دارای ۲ هارد با ظرفیت ۱۶ترابایت بوده و امکانات آن همانند نوع قبلی معرفی شده است؛ اما با این تفاوت که قابلیت حفاظت محیطی در این مدل روی ۸ کانال اعمال می‌شود.

دستگاه DVR داهوا مدل DH-XVR4232AN-I

دی وی آر داهوا مدل DH-XVR4232AN-I یک دستگاه ۳۲ کاناله بوده و می‌تواند تصاویر را با کیفیت ۱۰۸۰N به ثبت برساند. باند ورودی آن ۱۲۸مگابایت‌ بر‌ ثانیه بوده و دارای دو هارد با ظرفیت ۱۶ ترابایت است. امکان فعال‌سازی قابلیت SMD Plus روی ۱۶ کانال آن وجود دارد.

مزایای استفاده از دی وی آر داهوا چه هستند؟

این دستگاه‌ها مهم‌ترین بخش‌ سخت‌افزاری سیستم‌های امنیتی و دوربین‌های مداربسته به‌شمار می‌آیند و امکان ضبط و ذخیره تصاویر، مدیریت و کنترل دوربین ها و … را به کاربر می‌دهند. بعضی از دستگاه‌های dvr داهوا می‌توانند به‌صورت ۲۴/۷ روزانه به ضبط تصاویر و فیلم‌ها، با کیفیت بالا بپردازند و با جدید‌ترین استاندار‌های صنعتی منطبق شوند. قیمت دی وی آر داهوا نیز با توجه به کارایی و کیفیت ارائه شده مدل‌های مختلف بسیار مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است. امیدواریم با نگارش این مقاله به‌تمامی سوالات شما پاسخ داده باشیم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x