مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
نوزاد

نوزاد مادر و پدر (دریچه ای به دنیای پزشکی نوزادان)

نوزاد مادر و پدر

به شیرخوار متولد شده از روز اول تا روز ۲۸ تولد “نوزاد ” می‌گویند. بنابراین به کار بردن این کلمه زیبا برای کودکان و شیرخواران بالاتر از ۲۸ روزگی، مثلاً گفتن “نوزاد ۴ ماهه” و… غلط است و در این موارد به جای نوزاد از کلمه “شیرخوار” یا “کودک” استفاده می‌شود.

دوره نوزادی از مهم ترین ادوار زندگی فرد است و سلامت نوزاد و یا بیماری او در این دوره می‌تواند نقش جدی در سلامت آینده او داشته باشد.

baby

مادران باتوجه به نداشتن تجربه عملی، علیرغم علم و آگاهی های کسب شده، در این دوره با مشکلات فراوانی برای اداره ی نوزادشان مواجه هستند؛ و گاه بدون تکیه گاه مطمئن مانند همسر و پدر و مادربزرگ ها و سایر اعضا فامیل و حتی همسایه و نیز پزشک نوزادشان (که نقش مهمی در آرامش بخشی و ایجاد اطمینان در خانواده دارند) و … دچار اضطراب، خستگی، یاس و افسردگی می‌گردند. بنابراین همه باید این دوره را جدی بگیرند و مادران نیز برای این دوره با آرامش، علم و تجربه کسب نمایند.

 

در مطالب بعدی تلاش می‌کنیم شما عزیزان را در این مسیر همراهی کرده تا هرچند کوچک، نقشی در آرامش مادران و پدران عزیز داشته باشیم.

شاید مطالعه این مقالات برای شما که صاحب نوزادی شده‌اید، مطالب مفیدی در برداشته باشد. شاید هم با مطالعه بخش هایی از آن دچار اضطراب و نگرانی شوید؛ اما آرامش و آگاهی توأم با هم می‌تواند تاریکی ها را برطرف نموده و راه شما را روشن نماید. ندانستن بزرگ ترین نگرانی است و دانایان مطمئن تر زندگی خواهند کرد.

مطالب بعدی از زبان یک نوزاد نوشته شده است تا حال و هوای خاصی داشته باشد و حس نوزادی، خواننده را به دنیای آن‌ها ببرد.

 

برگرفته از کتاب نوزادان مادر پدر (دریچه‌ای به دنیای پزشکی نوزادان)

دکتر سید محمد سعید ناصری (متخصص نوزادان و کودکان)

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x