مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
شروع یک استارتاپ

استارتاپ _ نکات تکمیلی جهت شروع یک استارتاپ برتر

نکات تکمیلی شروع یک استارتاپ – ایده‌های نو در کنار سایر ابزار لازم

برای شروع یک استارتاپ داشتن ایده طلایی شرط اصلی می باشد، ولی کافی نیست. خیلی از فاکتورها باید در کنار هم قرار بگیرد تا استارتاپ به موفقیت دست یابد. برای موفقیت جادو لازم نیست!! ولی یک استارتاپ موفق حتماً ویژگی‌ های قابل تأملی دارد.

مسیر سخت و مداومت در کار

مسیری که پیش روی بنیان گذاران است تقریباً غیرقابل پیش‌ بینی می باشد. پس باید آماده پذیرفتن شرایط سخت، تهدید از سوی رقبا، شکست های احتمالی و…. بود. بنابراین شروع یک کسب‌ و کار جدید به منزله پا نهادن در یک دنیای ناشناخته است و چون ابزار اصلی استارتاپ ها تکنولوژی و دانش های نو است، دنیای پیرامون نیز پیچیدگی های خود را دارد، حتی برای بهتر شدن و سبقت گرفتن از رقبا گاهی باید جلوتر از تکنولوژی حرکت کرد.

ایده طلائی + مشتری واقعی

زمانی که اقدام به شروع یک استارتاپ می کنید باید افرادی باشند که به سرویس ارائه شده از سوی شما نیاز واقعی داشته باشند. در حقیقت برای شروع نباید با تخیلات جلو رفت. بلکه باید مدلی ارائه داد که با جهان واقعی تطابق داشته باشد تا حداقل افرادی باشند که در صورت نبود سرویس دهی از سمت شرکت شما، با مشکل روبرو شوند. در ابتدای راه واقع بین باشید!!!

در مقابل اگر شما به دنبال سرویس دهی در زمینه ای باشید که مشتریان زیادی دارد، احتمالاً رقبای زیادی نیز خواهید داشت. اینجاست که احتمال موفقیت شما کمتر می شود زیرا قطعاً استارتاپ هایی جز شما در رفع نیاز افراد به وجود آمده و یا خواهند آمد. پس باید آمادگی رقابت های بزرگ را داشت.

بنابراین ایده‌ای را دنبال کنید که توانایی مورد نیاز را داشته و افراد متخصص ارزش سرمایه گذاری روی آن طرح را تأیید کرده باشند. همچنین ایده شما باید به خواسته مصرف کننده توجه لازم و کافی را داشته باشد. اگر محصول ارائه شده از سوی شما چنین ویژگی هایی را در بر داشته باشد، می‌توانید روی وفادار شدن مشتری های خود حساب کنید.

افق های پیش روی استارتاپ

هرچند جهت شروع یک استارتاپ نیازمند اهداف کوتاه مدت می باشید تا گام به گام پیشرفت کنید، اما مهم تر از آن در نظر گرفتن افق های چند ساله است، که مسیر پیشبرد استارتاپ شما را روشن می سازد. در نظر گرفتن اهداف بلند مدت، نه تنها ایده های جدیدی را نمایان ساخته و منجر به نظم بخشیدن به هدف گذاری های کوتاه مدت می شود، بلکه حس امیدواری و پیروزی (که از فاکتورهای مهم جلوگیری از شکست است) را در تیم بوجود می آورد.

در چشم‌ انداز چند ساله برای استارتاپ خود به جذب چند بازار اصلی و جدید و حتی بازارهای جهانی، ایجاد شغل برای افراد زیاد، جذب سرمایه بیشتر، پرورش ایده اصلی شرکت با طرز تفکر های جدید و … نیز توجه داشته باشید.

مدیریت قوی

هسته اصلی استارتاپ در ایجاد موفقیت بسیار مهم است. افرادی که نقش مدیریت را بر عهده دارند باید بتوانند در کمترین زمان مهم‌ترین تصمیم را بگیرند و مهارت حل مسائل به وجود آمده را داشته باشند. این امر تنها به مشکلات و مسائل قابل حدس ختم نمی شود و حتی باید آمادگی مواجه شدن با چالش های غیر قابل پیش بینی را در نظر گرفت. (مشکلاتی که ممکن است واقعا برای خودتان پیش بیاید نه مشکلات غیر واقعی!) چنین افرادی باید در شرایط بدون ثبات اقتصادی، مثل جامعه امروز هم توانایی پیشرفت را داشته باشند.

برای این کار به خلاقیت خارق العاده ای نیاز نیست. بلکه باید بیشتر کنجکاو و فعال بود. از آنجا که ماهیت هر استارتاپ بر ریسک پذیری بنا شده باید این عدم اطمینان را با مدیریت قوی شناسایی و درصدد رفع آن‌ها برآید.

از سوی دیگر آشنایی با نظرات و دیدگاه های موفق درزمینه استارتاپ، باعث خلق ایده های نو و بهتر و دستیابی به راه های مختلف برای رسیدن به هدف اصلی می‌گردد. بنابراین مدیران باید تفکر فردی نگری را کنار گذاشته و به جمعی نگری روی آورند. البته این موضوع نباید مانع از تصمیم گیری های مدیریتی گشته و نقش مدیریت در این زمینه را کمرنگ کند.

تکنولوژی

ظهور تکنولوژی انقلاب بزرگی در استارتاپ ها ایجاد کرده است. بنابراین نباید از این موضوع غافل شد. در دنیای امروز عدم بهره گیری از تکنولوژی در هر فعالیت اقتصادی، خصوصاً استارتاپ ها غیرممکن به نظر می رسد. از یک سو نیاز مشتریان و از سوی دیگر رقابت های تنگاتنگ مدیران، هر استارتاپ را وادار به استفاده از تکنولوژی کرده است.

همچنین تکنولوژی می تواند تأثیر بسیار مهمی در ایده طلائی استارتاپ شما داشته باشد. بهره گیری از شبکه های اجتماعی و نظرخواهی از مشتریان، تغییر و تحول سازنده در استارتاپ ها به وجود آورده و سرمایه گذاران را به سمت استارتاپ های فعال در این زمینه جذب می کند.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x