مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

نقد و بررسی فیلم

آنالیز و بررسی رنگ فیلم گتسبی بزرگ (Great Gatsby)

فیلم گتسبی بزرگ ساخته باز لورمن برگرفته از رمانی با همین نام نوشته اف. اسکات فیتزجرالد محصول سال ۲۰۱۳ است. بازیگرانی چون لئوناردو دیکاپریو، کری مولیگان و جوئل اجرتون در این فیلم نقش آفرینی می کنند. این فیلم پر رنگ و نمادین بسیار مورد توجه مخاطبین قرار گرفت و توانست جایزه های متعددی را کسب کند.

آنالیز و بررسی رنگ فیلم مکس دیوانه جاده خشم (Mad Max: Fury Road)

فیلم مکس دیوانه جاده خشم (Mad Max: Fury Road) یک فیلم آخرالزمانی و اکشن به تهیه کنندگی و کارگردانی جرج میلر است. در این فیلم بازیگرانی چون تام هاردی، شارلیز ترون، هیو کیز-برن و نیکلاس هولت نقش افرینی می کنند. در فیلم مکس دیوانه از رنگ هایی غنی و گاه شدید برای بهتر منتقل کردن حس خشن بودن و آخرالزمانی به بیننده استفاده شده است. از رنگ های نارنجی و در مقابل مکمل آن آبی به خوبی و درست در جای خود استفاده شده است.

تحلیل رنگ انیمیشن عروس مرده

تحلیل رنگ انیمیشن عروس مرده ۲۰۰۵ (Corpse Bride)

عروس مرده فیلمی پویانمایی به کارگردانی تیم برتون و مایک جانسون و محصول سال ۲۰۰۵ شرکت برادران وارنر آمریکا است. فیلم روایتی میان دنیای زندگان و مردگان است. در تحلیل رنگ انیمیشن عروس مرده از رنگ آبی بیشترین استفاده شده است. رنگ آبی به سردی و ترس فضا می افزاید.

تجزیه و تحلیل رنگ ها در ۶ فیلم خاص از دوران مختلف

رنگ همیشه در ساخت فیلم نقش بسزایی داشته است. از روش های نقاشی دست ساز الیزابت تویلیر، تا درجه بندی مدرن رنگ دیجیتال با استفاده از نرم افزارهای رایانه، رنگ به عنوان یک عنصر ساختاری همیشه در هسته اصلی فیلم سازی به عنوان یک شکل هنری بوده است.

آنالیز رنگ فیلم جوکر

تجزیه و تحلیل رنگ فیلم جوکر ۲۰۱۹

جوکر شرور و طنزآمیز، مهمترین قهرمان، ضد قهرمان است و آنچه او را بسیار هیجان انگیز و قانع کننده می کند فقدان کامل او در پشت پرده است!

تحلیل رنگ فیلم شبکه اجتماعی ۲۰۱۰ (The Social Network)

فیلم شبکه اجتماعی فیلمی درام به کارگردانی دیوید فینچر محصول سال ۲۰۱۰ ایالات متحده آمریکا ست. در تحلیل رنگ فیلم شبکه اجتماعی از رنگ قهوه ای استفاده شده، قهوه ای رنگی بسیار کسل کننده است، اما این تیرگی می‌تواند چیزهای زیادی به فیلم سازان ارائه دهد.

آنالیز و بررسی رنگ فیلم پدرخوانده (The GodFather)

فیلم پدرخوانده ساخته فرانسیس کاپولا با بازی بازیگرانی چون مارلون براندو و آل پاچینو فیلمی مبتکرانه و خلاقانه است که به درستی توانسته از رنگ ها در ساخت موفق فیلم استفاده کند و فیلم پدرخوانده را به یک فیلم بسیار خوب و جذاب از نظر منتقدین و مخاطبین تبدیل کند.

آنالیز و بررسی رنگ فیلم شهر گناه (Sin City)

فیلم شهر گناه به کارگردانی رابرت رودریگز، فرانک میلر و کوئنتین تارانتینو (کارگردان مهمان) یک فیلم کمیک عالی با بازی بازیگرانی چون بروس ویلیس، میکی رورک، کلایو اوون و جسیکا البا است.

بررسی و آنالیز رنگ فیلم اینسپشن (inception)

فیلم اینسپشن (تلقین) فیلمی ساخته کریستوفر نولان است. این فیلم خاص توانسته معنای جا به جایی در زمان را تغییر دهد و با تنوع رنگی خود احساسات بازیگران را به خوبی بیننده منتقل کند. این فیلم در سال ۲۰۱۰ توانست در رتبه ۱۰ فیلم برتر قرار بگیرد و جوایز متعددی را کسب کند.