مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

معرفی کتاب «هوش مالی یک میلیاردر» نوشته رابرت کیوساکی

در این کتاب روش‌هایی را به شما معرفی کنیم که با حذف هرگونه ضرر و زیان به میزان سود و سرمایه بالایی دست پیدا کنید.

کتاب «هوش مالی یک میلیاردر» نوشته رابرت کیوساکی

درباره نویسنده کتاب هوش مالی یک میلیاردر

رابرت کیوساکی اقتصاددان، سرمایه‌گذار و نویسنده در ۸ آوریل سال ۱۹۴۷ در هاوایی متولد شد. او ملیتی ژاپنی-آمریکایی دارد و در خانواده‌ای تحصیل کرده و مرفه بزرگ شد.

کیوساکی پس از اتمام  دوره دبیرستان برای ادامه تحصیل به نیویورک رفت و در سال ۱۹۶۹ در مقطع کارشناسی فارغ‌ التحصیل شد.

رابرت کیوساکی پس از پایان دوره دانشگاه برای مدتی به ارتش پیوست. او در سال ۱۹۷۷ و پس از پایان جنگ آمریکا و ویتنام تصمیم گرفت از ارتش جدا شود و کسب و کار خود را راه اندازد.

تولید کیف پول مردانه اولین تجربه‌ی رابرت کیوساکی در این زمینه بود. اگر چه در ابتدا فروش چشم‌گیری نداشت اما پس از چندی، شرکت او به شهرت رسید و سود چند میلیون دلاری را عاید رابرت کیوساکی کرد، اما در نهایت این شرکت ورشکسته شد.

Robert Kiyosaki 9

او پس از تجربه‌ی اولین شکست خود تصمیم گرفت شانس خود را تجارت خرده فروشی امتحان کند.

او در دومین شرکت خود به تجارت پوشاک مشغول بود. اما تلاش‌های او باز نتیجه‌ای در بر نداشت و او برای بار دوم ورشکست شد.

کیوساکی پس از تجربه‌ی دو شکست تصمیم گرفت کسب و کار خود را در یک حوزه‌ی جدید راه اندازی کند و شرکتی در ارتباط با مفاهیم تجارت، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی را بنیان نهاد و تجربیات خود را در قالب سمینار به دیگران آموخت.

سومین ایده‌ی او برای راه اندازی کسب و کار شخصی‌اش بسیار موفق عمل کرد و شرکت او درآمد قابل توجهی از فروش سمینارها به دست آورد.

سال ۱۹۹۶ برای کیوساکی سال مهمی به شمار می‌آید. او در سال ۱۹۹۶ تنها زمانی که ۴۷ سال داشت خود را بازنشسته کرد.

علاوه بر آن کیوساکی در همان سال کتاب موفق «پدر پولدار، پدر فقیر» را منتشر نمود.

درباره کتاب

رابرت کیوساکی در مقدمه کتاب هوش مالی یک میلیاردر می نویسد:

آیا پول شما را ثروتمند می‌کند؟ پاسخ این سؤال «خیر» است. پول به تنهایی نمی‌تواند شما را ثروتمند کند. همه ما می‌دانیم افرادی که هر روز خیلی سخت کار می‌کنند، پول بیشتری به دست می‌آورند، اما هرگز ثروتمند نمی‌شوند. حتی بسیاری از آن‌ها بیشتر از قبل بدهکار می‌شوند و مشکلات مالی بیشتری پیدا می‌کنند.

همه ما داستان‌هایی درباره برنده شدن در مسابقات قرعه‌کشی را شنیده‌ایم که افراد کاملاً تصادفی ثروتمند می‌شوند. برخی دیگر هم با خریدن خانه یا خریداری اماکن گوناگون در مدت‌ زمان کوتاهی سود می‌کنند و ثروتمند می‌شوند. در مقابل نیز شنیده‌ایم که افراد با خرید اوراق بهادار و یا خرید سکه‌های طلا ضرر می‌کنند و همه سود و سرمایه خود را به یک‌باره از دست می‌دهند.

حرف ما هیچ‌کدام از چیزهایی که در بالا گفتیم نیست.

ما می‌خواهیم روش‌هایی را به شما معرفی کنیم که با حذف هر گونه ضرر و زیان به میزان سود و سرمایه بالایی دست پیدا کنید. من خودم از جمله کسانی بودم که در دوران نوجوانی به خرید و فروش طلا و سرمایه‌گذارای در آن علاقه‌مند بودم. به طوری که قبل از اینکه در زمینه خرید و فروش املاک و مستغلات شروع به کار کنم، اقدام به خرید و فروش طلا می‌کردم.

 

برشی از کتاب «هوش مالی یک میلیاردر»

هنگامی که پنج سال داشتم، به شکل اورژانسی تحت عمل جراحی قرار گرفتم. با ابتلا به بیماری آبله‌مرغان و پخش شدن عفونت در بدن، گوش‌هایم دچار مشکل شدند. به دلیل ابتلا به بیماری‌های مختلف در یک زمان دچار مشکلات فراوانی شده بودم. هنوز به یاد می‌آورم که در کنار پنجرهٔ اتاق بیمارستان به برادر کوچک‌تر و دو خواهرم دست تکان می‌دادم. آن‌ها روی چمن‌های حیاط بیمارستان نشسته بودند و به من لبخند می‌زدند. مادرم را ندیدم. از پدرم شنیدم که او به خاطر بیماری قلبی‌اش در خانه بستری شده است.

در همان سال برادر کوچکم نیز به خاطر پرت شدن از سکوی بلندی در گاراژ و وارد شدن ضربه‌ای به سرش در بیمارستان بستری شد. چندی بعد هم خواهرم به خاطر درد در زانوهایش تحت عمل جراحی قرار گرفت. خواهر کوچک‌ترم هم به خاطر مشکلات پوستی مجبور بود که در هفته چندین بار به پزشک مراجعه کند.

آن سال، سال بسیار سختی بود و پدرم را به شدت آزار داد. او مجبور بود که ما را یکی پس از دیگری به بیمارستان ببرد تا سلامتی خود را دوباره به دست آوریم. با وجود خرج و مخارج‌های بالای درمانی پدرم خوش‌شانس بود که ما همگی خوب شدیم و سالم و تندرست به خانه برگشتیم. پدرم در آن سال تنها کسی بود که در خانواده‌مان اصلاً مریض نشد، اما قرض و بدهی‌های زیادی بالا آورده بود و نمی‌دانست که چگونه باید تمام آن‌ها را سر موعد مشخص بپردازد.

در آن سال پدرم دانشجوی دانشگاه هاوایی بود. او خیلی درس می‌خواند و توانسته بود در عرض دو سال تمامی درس‌های دانشگاهی خود را با نمرات بالا بگذراند. او امیدوار بود که هرچه زودتر بتواند استاد دانشگاه شود و با تدریس در آنجا میزان حقوق دریافتی خود را افزایش دهد.

 

 

امیدواریم از مطالعه کتاب هوش مالی یک میلیاردر لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x