مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
کارخانه هوندا

هوندا، مردی که کارخانه‌هایش دو بار کاملا ویران شدند…

هوندا، مردی که کارخانه‌هایش دو بار کاملا ویران شدند…

صنایع موتور هوندا، یک شرکت بزرگ ژاپنی است و به دلیل تولید موتورسیکلت و خودرو شناخته شده است. هوندا پنجمین تولیدکننده خودرو در جهان و دومین تولیدکننده خودرو در ژاپن است.

سویچیرو هوندا در سال ۱۹۰۶ در شهر کوچک ژاپنی کومیو متولد شد. او در کودکی به پدرش که یک تعمیرکار دوچرخه بود، کمک می‌کرد.

او ۷ سال درتوکیو را صرف یادگیری تعمیر خودرو کرد. علاقه‌ هوندا به خودرو او را به سوی خودروهای مسابقه سوق داد و هوندا توانست در سال ۱۹۳۶، رکورد سرعت جدیدی خلق کند.

متاسفانه هوندا دچار یک سانحه‌ شد و تعدادی از استخوان‌هایش از جمله مچ هر دو دستش شکسته شد بعد از آن او تصمیم گرفت تمام انرژی خود را صرف تولید کند.
او در سال ۱۹۳۷ سراغ تولید رینگ پیستون رفت و شرکتی تاسیس کرد. اما در آن هم موفق نشد در زمان جنگ جهانی دوم، هوندا به شرکت‌های دیگر در تولید انبوه پروانه هواپیماها کمک می‌کرد اما بدبیاری او تمامی نداشت؛ در سال ۱۹۴۴، ایالات‌متحده کارخانه او را بمباران کرد و سال بعد هم زلزله‌ای باعث تخریب کامل تاسیسات شد، طوری که مجبور شد بقایای وسایل را به تویوتا بفروشد.

او انستیتوی تحقیقات فناوری هوندا را تاسیس کرد، بعد از جنگ جهانی، در شرایط اقتصادی وخیم، مردم به وسایل نقلیه بسیار ارزان نیاز داشتند، شرکت هوندا در این زمان با ایده موتوردار کردن دوچرخه توانست، سرمایه اولیه برای موفقیت‌های بعدی را کسب کند.

سرانجام شرکت هوندا در سال ۱۹۴۹ اولین موتورسیکلت کامل خود را وارد بازار کرد. اما این شرکت باید تا سال ۱۹۶۳ صبر می‌کرد تا نخستین خودروی خود را وارد بازار کند که در واقع وانت T360 بود. شرکت هوندا در سال ۲۰۱۱، بیش از یک میلیون و ۱۴۷ هزار خودرو فروخت…

 

مجله اینترنتی تحلیلک

 

منبع:میلیاردر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x