مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
نوزاد

پرسش های متداول مادران درباره‌ی نوزادان (بخش پایانی)

نوزاد طبیعی پرخون است و نوزاد کم‌خون در معرض خطر قرار دارد؛ بنابراین دست کاری و تیغ زدن نوزاد به بهانه پرخونی کاری غیرعلمی و حتی خطرناک است.

نوزادان پسر را در چه سنی می‌توان ختنه کرد؟

در این باره نظرات متفاوتی وجود دارد ولی در نظر داشته باشید، بهتر است نوزاد را در دوره نوزادی که زمان حساسی است ختنه نکرد و بعد از آن شیرخوار را توسط فردی مجرب به یک روش مناسب (جراحی یا حلقه) ختنه کنید. برخی هم معتقدند شیرخوار در هفت روز اول ختنه شود.

مراقبت های بعد از ختنه در شیرخواران نباید نادیده گرفته شود؛ زیرا می‌تواند منجر به چسبندگی پوست آلت تناسلی و یا تنگی پیشابراه (Mea) شود که بعدها مشکلاتی برای نوزاد ایجاد می‌کند.

ختنه، جراحی جدی است و نباید توسط افراد بدون صلاحیت انجام شود.

 

سوراخ کردن لاله‌ی گوش در دختران را چه وقت انجام دهیم؟

این کار هیچ ضرورت و فوریتی ندارد و به نظر من کودک شما برای این کار خودش باید تصمیم بگیرد و چه خوب است اجازه دهیم که نوزاد شما با آگاهی و علاقه این کار را درخواست کند و یا حتی در صورتی که نخواست آن را انجام ندهد.

سوراخ کردن گوش هیچ فایده‌ای ندارد. در این مورد حق انتخاب با دختر زیبای شماست.

شاید بهتر باشد سوراخ کردن گوش را به بعد از ۱۰ سالگی به تأخیر اندازیم. لاله گوش در این سن سخت و غیرقابل سوراخ شدن نخواهد شد. در ضمن به انتخاب و اختیار کودک هم احترام گذاشته‌اید.

 

خونریزی از واژن نوزاد سه روزه مادران را نگران می‌کند، آیا این اتفاق خطرناک است؟

خونریزی از واژن نوزادان در چند روزگی به دلیل کاهش سطح هورمون هایی که از مادر دریافت شده است می‌باشد و اتفاق معمولی و عادی است و خودبه‌خود رفع خواهد شد. نگران نباشد.

 

بعضی ها فرزندان خود را به دلیل پرخونی یا زردی حجامت می‌کنند آیا این کار لازم است؟

نوزاد طبیعی پرخون است و نوزاد کم‌خون در معرض خطر قرار دارد؛ بنابراین دست کاری و تیغ زدن نوزاد به بهانه پرخونی کاری غیرعلمی و حتی خطرناک است. چند قطره خونریزی با حجامت پشت گوش، زردی را درمان نمی‌کند و اطمینان خاطر غیرواقعی به والدین نوزاد می‌دهد.

نوزادان، این فرشتگان خدا را بیهوده در معرض آسیب افراد بی‌صلاحیت قرار ندهید.

پایان

 

دکتر سید محمد سعید ناصری

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x