مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
پرفکت مانی چیست

پرفکت مانی چیست؟ / همه چیز درباره سیستم پرداخت Perfect Money

پرفکت مانی (Perfect Money) یک سیستم پرداخت بین المللی است که قابلیت پرداخت‌های اینترنتی و نقل و انتقال ارز در سراسر جهان را برای شما فراهم می‌کند.

سیستم پرداخت پرفکت مانی (Perfect Money) چیست؟

 

در این روزها اکثرا بر این باور هستند که این عصر، عصر اینترنت است. خیلی از معاملات بزرگ نیز به وسیله اینترنت انجام می شود و بسیاری از افراد با استفاده از سیستم های پرداخت اینترنتی جابه جایی پول را انجام می دهند.

 

پرفکت مانی چیست؟

پرفکت مانی (Perfect Money) یک سیستم پرداخت بین المللی است که قابلیت پرداخت‌های اینترنتی و نقل و انتقال ارز در سراسر جهان را برای شما فراهم می‌کند.

پرفکت‌ مانی (با آدرس سایت perfectmoney.is) یک سیستم پرداخت الکترونیکی است که برای پرداخت‌های غیرنقدی بر روی اینترنت ساخته شده است. این شبکه در سال ۲۰۰۷ ایجاد شده است.

از نظر قانونی “پرفکت‌ مانی” بخشی از کمپانی Startup Research & Investments به اختصار SR & I است که در کشور پاناما ثبت شده، اما مقر کمپانی آن در کشور سوییس و شهر زوریخ است. پرفکت‌مانی مجوز انتشار پول الکترونیک را داراست.

این سرویس، فرصت‌های خاصی را در اختیار کاربران اینترنت و صاحبان کسب‌ و کارهای اینترنتی قرار می‌دهد. تمامی کاربران پرفکت‌ مانی می‌توانند به راحتی سرمایه‌هایشان را در کوتاه‌ترین زمان و با نرخ‌های معقول به دیگر ارزهای الکترونیکی تبدیل کنند.

کاربران ایرانی به دلیل تحریم آمریکا امکان استفاده از خدمات پرداخت شرکت‌های بزرگی مثل پی‌پل، مسترکارت، ویزا و… را ندارند. یکی از ویژگی‌های اساسی سیستم پرفکت مانی در مقایسه با غول‌های صنعت پرداخت تحریم نبودن آن برای کاربران ایرانی است که این دلیلی مهم برای محبوبیت این سیستم پرداخت در ایران به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: رابطه شرکت ویزا و رمز ارزها با به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال

شما به راحتی قادر خواهید بود،بعد از افتتاح حساب پرفکت مانی که به صورت رایگان و غیر حضوری انجام می شود، با استفاده از کارت بانکی و از طریق صرافی‌های آنلاین داخل کشور پرفکت مانی خریداری کنید و از سایت‌های مختلفی که پرفکت مانی را مورد پذیرش قرار داده اند، کالا یا خدمات مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

در سال ۲۰۱۳ اپلیکیشن‌های اندروید و IOS پرفکت‌مانی ساخته شد و بدین ترتیب پرفکت‌ مانی توانست با جذب کاربران موبایل سهم بیشتری از بازار را نصیب خود کند.

پس اگر بخواهیم به صورت خلاصه قابلیت های موجود در Perfect Money را بگوییم، عبارتند از:

  • انتقال ارز به صورت آنلاین
  • دریافت ارز به صورت دلار، یورو و …
  • خرید کالا یا خدمات از سایت‌ها و کسب و کارهای اینترنتی
  • ذخیره امن پول‌ها روی حساب‌های الکترونیکی و دریافت سود ماهانه
  • خرید کردن بیت کوین و …

بیشتر بخوانید: تمام چیزهایی که درباره ارز دیجیتال باید بدانید

اصلی ترین و بیشترین کاربردهای پرفکت مانی چیست؟

سیستم پرداخت پرفکت مانی کاربردهای زیادی دارد و می تواند امکانات خوبی را در اختیار کاربران خود قرار دهد که سبب هر چه راحت تر شدن انجام تراکنش های آنلاین می شود، از جمله این کاربردها عبارتند از:

-با استفاده از این سیستم پرداخت (Perfect Money) توانایی انتقال، دریافت و ذخیره ارزهای مختلف به صورت آنلاین را خواهید داشت.

-کاربران با استفاده از سیستم Perfect Money توانایی خرید کالاهای مختلف از سایت هایی که پذیرنده این ارز هستند را خواهند داشت.

-یکی از قابلیت های خوب و کاربردی امکان تبدیل ارز پرفکت مانی به ارز سایر سیستم های مالی است.

-امکان خرید Perfect Money توسط سیستم پی پال (paypal) وجود دارد.

-پرفکت مانی به عنوان یک سیستم پرداخت آنلاین در زمینه های مختلف مانند هایپ ها، برخی فروشگاه های آنلاین، سیستم های هرمی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

-در این سیستم از برنامه بازاریابی تشویقی هم استفاده می شود.

-امکان خرید ارزهای دیجیتال و تبدیل آن ها به سایر ارزها در Perfect Money وجود دارد.

-کیف پول پرفکت مانی در سه حالت وب سایت و اپلیکیشن گوشی IOS و اندروید موجود است.

Perfect Money
پرفکت مانی چیست؟

 

افتتاح حساب پرفکت مانی

برای افتتاح حساب در این سرویس فقط کافیست که به وب‌سایت رسمی آن به آدرس PerfectMoney.is مراجعه کرده و فرم ثبت نام آن را پر کنید.

لازم به ذکر است که ثبت نام و افتتاح حساب در این سیستم کاملا رایگان بوده و نیاز به هیچگونه پرداخت وجه ندارد.

وب سایت Perfect Money از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند و کاربران ایرانی به راحتی می توانند از داخل سایت زبان آن را تغییر دهند.

توجه داشته باشید که حتما در زمان تکمیل فرم ثبت نام، اطلاعات درست و واقعی خود را وارد نمایید تا در مراحل وریفای کردن اکانت خود با مشکل مواجه نشوید.

پس از اینکه مراحل ثبت نام شما با موفقیت انجام شد، برای ایمیلی که در فرم ثبت نام وارد کرده اید یک کد عضویت (member id) ارسال می‌شود که باید از آن کد برای ورود به حساب خود در وبسایت پرفکت مانی استفاده کنید.

حساب های مختلف موجود در سیستم

بعد از ثبت نام و ساخت حساب کاربری در سایت perfectmoney لازم است تا نوع حساب کاربری خود را مشخص کنید، سه نوع حساب برای کاربران در پرفکت مانی موجود است که هر کدام از آن ها مزایا و ویژگی هایی دارند و کاربران مجاز به انتخاب هر یک از آن ها هستند.

  • Normal: تمامی کاربران جدید سیستم این نوع حساب را به دست می‌آورند. این حساب دارای محدودیت خاصی نیست ولی در هر تراکنش باید ۱.۵ درصد کارمزد بپردازید.
  • Premium: به این وضعیت پس از یک سال و پس از اینکه گردش حساب به میزان مشخصی رسید دست می‌یابید. با داشتن این نوع حساب، کاربران به قابلیت‌های خاصی دسترسی پیدا می‌کنند. کاربران دارای حساب پریمیوم کارمزد ۰.۵ درصدی برای تراکنش‌ها پرداخت می‌کنند.
  • Partner: این اکانت تنها با تایید پرفکت‌مانی در اختیار اشخاصی قرار می‌گیرد که قصد بهینه سازی وبسایت‌شان را برای انجام نقل و انتقالات B2B دارند.

چطور پرفکت مانی بخریم و حساب خود را شارژ کنیم؟

روش‌های زیادی برای شارژ حساب وجود دارد اما بهترین و آسان‌ترین روش برای کاربران ایرانی مراجعه به سایت‌های فروشنده پرفکت مانی است.

شما می‌توانید به راحتی با استفاده از ریال و کارت بانکی خود به صورت آنلاین از وب‌سایت‌های ایرانی پرفکت مانی خریداری نمایید.

پرفکت مانی هم به صورت یورو و هم به صورت دلاری موجود است اما وب‌سایت‌های ایرانی غالبا دلار پرفکت مانی می‌فروشند.

برای خرید از سایت‌های صرافی ایرانی نیاز است که با ارسال تصویر مدرک شناسایی خود (مثل کارت ملی) احراز هویت انجام دهید. برای خرید باید شماره حساب پرفکت مانی خود را به صرافی بدهید تا برای شما واریز را انجام دهد.

شماره حساب پرفکت مانی

پس از ساختن حساب وارد پنل کاربری خود شوید تا بتوانید به حساب‌های خود دسترسی پیدا کنید. شماره حساب شما در همان صفحه اول پنل کاربری به وضوح مشخص است که باید آن را کپی کرده و به صرافی بدهید.

شما زمانی که وارد پنل کاربری خودتان می شوید، در قسمت My Accounts می توانید شماره حساب های خودتان را ببینید و آن را به هر کسی که لازم است اعلام نمایید. شما هم شماره حساب طلا دارید و هم شماره حساب دلار و هم شماره حساب بیت کوین و هم شماره حساب یورو که هر کدامشان با علامت مخصوص و واضحی مشخص شده است.

جزییات بیشتر درباره پرفکت‌مانی

کاربر در پرفکت‌مانی می‌تواند بیش از ۶ اکانت اضافی (کیف پول) برای منابع مختلف پول در اکانت خود ایجاد کند.

کاربر می‌تواند با نام کاربری و رمز عبور متفاوت زیر اکانت‌های دیگری بسازد. یک زیر اکانت از نظر عملکردی محدودیت‌هایی دارد؛ بدین صورت که شما از طریق آن تنها می‌توانید پول الکترونیکی را انتقال دهید و دریافت کنید، اما می‌توان آن را از طریق اکانت اصلی و بدون پرداخت کارمزد مجددا شارژ کرد.

شما می‌توانید ووچر پرفکت‌مانی (e-Voucher) خودتان را بسازید و پس از فعالسازی امکان انتقال مبالغ را داشته باشید. داده‌های ووچر پرفکت‌مانی را می‌توان به هر شیوه مرسومی انتقال داد.

چگونه Perfect Money بفروشم؟

شاید این سوال را به گونه دیگری هم بخواهید بپرسید که مثلا چگونه پرفکت مانی خود را به ریال تبدیل کنم؟ برای فروش فقط کافیست به وب‌سایت‌های ایرانی معتبر مراجعه کنید. پس از ثبت نام در این وب‌سایت‌ها می‌توانید پرفکت مانی‌های خود را برای آن‌ها ارسال کرده و در قبال آن ریال در کارت بانکی خود دریافت کنید.

نحوه فروش به این صورت است که سایت صرافی شما را به درگاه پرفکت مانی خود ارجاع می‌دهد و شما با زدن یک دکمه مبلغ را برای آن‌ها می‌فرستید و بعد از چند ساعت در کارت بانکی خود ریال دریافت می‌کنید.

خرید بیت کوین با پرفکت مانی

علاوه بر امکان خرید کالا و خدمات مختلف با پرفکت مانی می‌توان از آن برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هم استفاده کرد.

با خرید پرفکت مانی و ارسال آن به صرافی‌ها و سایت‌های فروشنده ارز دیجیتال که آن را می‌پذیرند، می‌توانید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را خریداری کنید.

محبوب‌ترین صرافی‌ها و وب‌سایت‌هایی که از این سیستم برای خرید بیت کوین پشتیبانی می‌کنند عبارتند از:

  • لوکال بیت کوینز (LocalBitcoins)
  • یوبیت (Yobit)
  • P۲PChange
  • Pm۲btc.me
  • magneticexchange.com

وب‌سایت‌های بالا در منابع انگلیسی زبان به عنوان بهترین سایت‌های فروشنده بیت کوین معرفی شده‌اند اما امکان فعالیت کاربران ایرانی در آن‌ها مشخص نیست. حتما از تحریم نبودن آن‌ها برای ایرانی‌ها اطمینان حاصل کنید.

نکته: خرید بیت کوین با پرفکت مانی شاید هزینه تمام شده شما را در مقایسه با روش‌های دیگر افزایش دهد؛ بنابراین قبل از خرید بیت کوین با این روش، هزینه تمام شده را محاسبه کنید تا از ضرر جلوگیری شود.

 

 

امیدواریم مطلب پرفکت مانی چیست؟ / همه چیز درباره سیستم پرداخت Perfect Money برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x