مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
شیر مادر

چرا گاهی نوزادان سینه مادر را پس می‌زنند؟ (بخش سوم)

دلایل پس زدن سینه مادر توسط نوزادان

بوی بدن مادر

دیشب که مامان مرا بغل کرد و می‌خواست شیر بدهد، بوی عجیبی به مشامم رسید و هرچه سعی کردم نتوانستم به شیر خوردن ادامه دهم. بوی ادکلن یا بوی بدنش، نمی‌دانم. ولی هرچه بود بوی مامانم نبود. کاشکی مامانم دوش آب گرم بگیرد تا این بو از بین برود. من که بیخودی داد و قال سر نمی‌دهم!

شیر ترش مزه

نمی‌دانم چرا مادرم هر وقت ورزش می‌کند شیرش مزه‌ی خاصی پیدا می‌کند. شاید اسید لاکتیک خونش که بالا می‌رود شیرش هم اسیدی می‌شود. شیر ترش را هیچ کس تحمل نمی‌کند. مامانم بعد از خستگی کار و ورزش سنگین یادش باشد که شیرش هم ممکن است تغیر مزه دهد؛ اما من حاضرم شیرم ترش مزه شود ولی مامانم دست از ورزش برندارد. ورزش ضامن سلامتی و زیبایی مامانم است.

انسداد بینی

راستش وقتی بینی ام گرفته است مکیدن سینه‌ی مامانم خیلی سخت می‌شود. من که کاری نمی‌توانم بکنم! اما بزرگ ترها بهتر است بینی ام را به آرامی تخلیه کنند.

گرمای زیاد

وقتی مامان و مادربزرگ بدون توجه به گرمای محیط حسابی مرا می‌پوشانند که راه نفسی برایم باقی نمی‌ماند، آن‌قدر حالم بد می‌شود که حال و حوصله شیر خوردن را ندارم. در تابستان و زمستان فرقی نمی‌کند، شال و کلاه برقرار است و من گرمازده می‌شوم. مامان دوستم او را جلو بخاری خوابانیده بود که سردش نشود و دوستم نزدیک بود بمیرد! مامان من سه لایه لباس و پتو و کلاه در گرمای ۴۰ درجه تابستان برایم پوشیده بود که داشتم خفه می‌شدم. وقتی پزشک لباس هایم را کم کرد، آهی کشیدم و سرحال شدم و او را دعا کردم که مانع از ایجاد تب کم آبی (تب دهیدریشن) در من شد. واقعاً با این حال می‌شود راحت شیر خورد؟! شما بگویید!

14 1

واکسن

بعد از واکسیناسیون کمی بد حال می‌شوم و میلم به شیر کم می‌شود. این غیرطبیعی نیست و مامانم نباید فوری به فکر شیر خشک دادن به من بیفتد.

ادامه دارد… .

 

کتاب نوزادان

دکتر سید محمد سعید ناصری

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x