مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
تصویر شاخص رنگ

چهره رنگ (بخش چهارم – رنگ های ملایم و درخشان)

شناخت رفتارها، شخصیت ها و توانایی های رنگ بسیار پیچیده ولی قانونمند است. تنوع رنگ ها سر به میلیون ها می زند، اما اگر قادر باشید این تنوع را دسته بندی کنید، آن گاه این  مجموعه بی شمار رام تر و قابل دسترس تر می شود.

در ادامه مطلب چهره رنگ با قسمت چهارم آن (رنگ های ملایم و درخشان) همراه تحلیلک باشید.

رنگ های ملایم

بین رنگ تیره و رنگ روشن که هر دو غیرواقعی، مالیخولیایی و کاملا مصنوعی به نظر می رسند، حدی از رنگ وجود دارد که کاربرد بسیار وسیع و متنوعی دارد، که در واقع فراوان ترین اندازه رنگ در طبیعت اطراف ما است.

این گونه رنگ ها مثل یک گفتگوی آرام، دوستانه و در عین حال عمیق، به تفهیم و توافق کمک می‌کند. چنین رنگ هایی بیش از همه در طراحی داخلی ساختمان ها کاربرد دارند.

شیری، فیلی، آبی ملایم، صورتی و یا نارنجی کم رنگ به همان اندازه که در پوسترها و تابلوهای دیواری کمتر به کار می رود، برای تزیین داخل گچ بری سقف حداکثر استفاده از آن ها می شود. این رنگ ها عرصه آزادی برای خودنمایی اشیایی پدید می آورد که در زمینه های دیگر گم می شوند.

 

رنگ های ملایم
رنگ های ملایم

رنگ های درخشان

در حقیقت همان ترکیب دو یا چند رنگ اصلی است که مثل ردیف چهارم چرخه رنگ هیچ سفید و سیاه در ساخت آن به کار نرفته است. نارنجی، قرمز، زرد، آبی و یا سبز خالص از این دسته رنگ ها است. اگر شما بتوانید این گونه رنگ ها را کنار هم طوری به کار ببرید و نور کافی در بین آن ها بچرخانید، حداکثر درخشندگی را در کار خود خلق کرده اید. تصاویر رنگی تبلیغاتی، بدنه اتوبوس ها، رنگ های موجود در یک دسته بادکنک و یا بینی قرمز دلقک، از فرط درخشندگی نگاه را به خود می کشد. فراموش نکنید که ظرافت کار در ایجاد هماهنگی بین غلظت و نرمی در مجموعه رنگ هاست.

رنگ های درخشان
رنگ های درخشان

 

بیشتر بخوانید

 

در ادامه همنشینی رنگ ها، خواهید خواند که چگونه با ترکیب کردن رنگ ها به ترکیب بندی فوق العاده ای می توان دست یافت.

با تحلیلک همراه باشید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x