مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

چهل حدیث کتاب نفس المهموم در باب عزاداری بر امام حسین علیه السلام / حدیث بیست و چهارم

کتاب نفس المهموم از معتبرترین کتاب ها در زمینه وقایع کربلا نوشته شیخ عباس قمی است و ترجمه ای توسط علامه شعرانی تحت عنوان دمع السجوم انجام شده است.

کتاب نفس المهموم یکی از معتبرترین کتاب ها در زمینه وقایع کربلا و زندگینامه امام حسین علیه السلام نوشته شیخ عباس قمی است. ترجمه این کتاب توسط علامه میرزا ابوالحسن شعرانی تحت عنوان دمع السجوم انجام شده است.

در فصل دوم باب اول این کتاب جلیل القدر چهل حدیث در ثواب گریستن بر مصیبت امام حسین علیه السلام، ثواب لعن قاتلان ایشان و اخباری که در مورد شهادت آن حضرت وارد شده است، بیان شده که این احادیث را خدمتتان تقدیم می داریم. امید که مورد قبول آستان حضرتشان افتد…

حدیث بیست و چهارم

حدیث بیست و چهارم چهل حدیث
کتاب نفس المهموم

 

به اسناد متّصل از صدوق باسناده از ابى الجارود از ابى عبدالله علیه السّلام که گفت: «پیغمبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم در خانۀ امّ سلمه بود او را گفت: کسى بر من داخل نشود پس حسین علیه السّلام آمد و من نتوانستم او را نگهدارم تا داخل شد بر حضرت پیغمبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم، و امّ سلمه نیز دنبال او وارد شد ناگاه دید حسین علیه السّلام بر سینۀ او نشسته و پیغمبر مى‌گرید و در دست او چیزى است که مى‌گرداند؛ آنگاه فرمود: اى ام سلمه اینک جبرئیل است مرا خبر مى‌دهد که این فرزند کشته گردد و این تربت از مقتل اوست آن را نزد خود نگاهدار وقتى خون شد بدان که حبیب من کشته شده است.

امّ سلمه گفت: اى رسول خدا از خدا بخواه این شرّ را از او دفع کند. گفت از خداى خواستم اما به من وحى فرمود که: او را درجه‌اى است به سبب شهادت که هیچ یک از آفریدگان به آن نمى‌رسد و او را شیعه‌اى است که شفاعت مى‌کنند و شفاعت آنها پذیرفته مى‌شود و مهدى از فرزندان حسین است؛ پس خوشا کسى که از دوستان حسین علیه السّلام و شیعۀ اوست ایشانند و اللّه فائزین در روز قیامت».

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x