مجله اینترنتی تحلیلک

چهارشنبه/ 5 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

چهل حدیث کتاب نفس المهموم در باب عزاداری بر امام حسین علیه السلام / حدیث بیست و ششم

کتاب نفس المهموم از معتبرترین کتاب ها در زمینه وقایع کربلا نوشته شیخ عباس قمی است و ترجمه ای توسط علامه شعرانی تحت عنوان دمع السجوم انجام شده است.

کتاب نفس المهموم یکی از معتبرترین کتاب ها در زمینه وقایع کربلا و زندگینامه امام حسین علیه السلام نوشته شیخ عباس قمی است. ترجمه این کتاب توسط علامه میرزا ابوالحسن شعرانی تحت عنوان دمع السجوم انجام شده است.

در فصل دوم باب اول این کتاب جلیل القدر چهل حدیث در ثواب گریستن بر مصیبت امام حسین علیه السلام، ثواب لعن قاتلان ایشان و اخباری که در مورد شهادت آن حضرت وارد شده است، بیان شده که این احادیث را خدمتتان تقدیم می داریم. امید که مورد قبول آستان حضرتشان افتد…

حدیث بیست و ششم

حدیث بیست و ششم چهل حدیث
کتاب نفس المهموم

 

ابو جعفر طوسى به اسنادش از زینب بنت جحش زوجه پیغمبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم گفت: «روزى پیغمبر خدا نزد من خفته بود پس حسین علیه السّلام بیامد و من او را مشغول مى‌کردم که مبادا پیغمبر را بیدار کند ناگاه غافل شدم و او داخل خانه شد و من در پى او رفتم وى را یافتم بر شکم نبى صلّى اللّه علیه و آله و سلّم نشسته و زبینه بر ناف آن حضرت گذاشته بول مى‌کند خواستم او را برگیرم پیغمبر خدا صلّى اللّه علیه و آله و سلّم فرمود: اى زینب او را رها کن تا فارغ شود چون فارغ شد پیغمبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم وضو ساخت و به نماز برخاست و چون سجده کرد حسین علیه السّلام بر پشت او نشست پیغمبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم آن قدر درنگ کرد تا حسین علیه السّلام فرود آمد و چون ایستاد حسین علیه السّلام بازگشت و پیغمبر او را برداشت تا از نماز فارغ شد پس پیغمبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم دستها بگشود و مى‌گفت: اى جبرئیل! به من بنماى به من بنماى. گفتم: یا رسول اللّه امروز تو را دیدم کارى کردى که پیش از این ندیده بودم؟! گفت: آرى جبرئیل نزد من آمد و مرا به حسین علیه السّلام تعزیت گفت و خبر داد که امّت من او را مى‌کشند و خاکى سرخ بیاورد»

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x