مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
حدیث بیست و هشتم چهل حدیث

چهل حدیث کتاب نفس المهموم در باب عزاداری بر امام حسین علیه السلام /حدیث بیست و هشتم

کتاب نفس المهموم از معتبرترین کتاب ها در زمینه وقایع کربلا نوشته شیخ عباس قمی است و ترجمه ای توسط علامه شعرانی تحت عنوان دمع السجوم انجام شده است.

کتاب نفس المهموم یکی از معتبرترین کتاب ها در زمینه وقایع کربلا و زندگینامه امام حسین علیه السلام نوشته شیخ عباس قمی است. ترجمه این کتاب توسط علامه میرزا ابوالحسن شعرانی تحت عنوان دمع السجوم انجام شده است.

در فصل دوم باب اول این کتاب جلیل القدر چهل حدیث در ثواب گریستن بر مصیبت امام حسین علیه السلام، ثواب لعن قاتلان ایشان و اخباری که در مورد شهادت آن حضرت وارد شده است، بیان شده که این احادیث را خدمتتان تقدیم می داریم. امید که مورد قبول آستان حضرتشان افتد…

حدیث بیست و هشتم

حدیث بیست و هشتم چهل حدیث
کتاب نفس المهموم

 

به سند متّصل از ابى عبدالله مفید (قدس سره) در ارشاد گفت: «روایت کرد اوزاعىّ از عبدالله بن شدّاد از امّ الفضل بنت الحارث که وى بر رسول خدا داخل شد و گفت: یا رسول اللّه دوش خوابى منکر دیدم! رسول صلّى اللّه علیه و آله و سلّم فرمود: چیست؟ گفت: آن خوابى سخت ناخوش است.

فرمود: چیست؟ گفت: دیدم گویى پاره‌اى از گوشت تن تو بریده و در دامن من نهاده شد.

رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله و سلّم فرمود: خیر است که دیدى فاطمه علیها السّلام فرزندى آورد و او در دامن تربیت تو باشد. پس فاطمه علیها السّلام حسین علیه السّلام را آورد امّ الفضل گفت: او در دامن من بود چنان که رسول خدا فرمود پس روزى او را نزد رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله و سلّم بردم آنگاه نظرم به دیدۀ او افتاد دیدم اشک مى‌ریزد. گفتم: پدر و مادرم فداى تو یا رسول اللّه تو را چه مى‌شود؟ فرمود: جبرئیل نزد من آمد و خبر داد که امت من فرزند مرا مى‌کشند و مشتى از تربت او براى من آورد سرخ رنگ»

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x