مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 28 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
کاشت 0 تا 100 نهال بادام

بررسی کاشت ۰ تا ۱۰۰ نهال بادام که شما را ثروتمند میکند

بررسی کاشت 0 تا 100 نهال بادام که شما را ثروتمند میکند: انسان‌ها برای انجام هر کاری و رفع شکست ناگهانی و مشکلات در هر اموری باید از اطلاعات کافی و مورد نیاز اطلاع برخوردار باشند. برخی از افراد برای کسب اطلاعات از اشخاصی که در آن کار تجربه دارند درخواست راهنمایی می‌کنند و برخی دیگر با مطالعه کتاب و مجله به اطلاعات مفید دست می‌یابند، مانند مطالعه همین مقاله درج شده.

بررسی کاشت ۰ تا ۱۰۰ نهال بادام که شما را ثروتمند میکند

انسان‌ها برای انجام هر کاری و رفع شکست ناگهانی و مشکلات در هر اموری باید از اطلاعات کافی و مورد نیاز اطلاع برخوردار باشند.

برخی از افراد برای کسب اطلاعات از اشخاصی که در آن کار تجربه دارند درخواست راهنمایی می‌کنند و برخی دیگر با مطالعه کتاب و مجله به اطلاعات مفید دست می‌یابند، مانند مطالعه همین مقاله درج شده.

اما ما برای جمع آوری ریز اطلاعات کافی و دقیق در زمینه نهال و باغداری به شما عزیزان توصیه می‌کنیم از کارشناسان ارشد که به صورت حضوری و آنلاین در نهالستان برتر نهال حضور دارند کمک بگیرید تا به صورت کاملا آگاهانه و دقیق شروع به آغاز باغداری و کشت نهال بادام کنید.

کاشت 0 تا 100 نهال بادام
کاشت ۰ تا ۱۰۰ نهال بادام

مهم‌ترین ویژگی یک نهال مرغوب چیست؟

از ارکان اصلی نهال بادام مرغوب می‌توان به شناسنامه و کارت ضمانت و مجوزهای قانونی نهال اشاره کرد، در صورتی که نهال هیچ کدام از این سه مورد را نداشت به طور صدرصد از خرید آن صرف نظر کنید.

مهم‌ترین ویژگی نهال مرغوب آن است که پایه و پیوند آن به صورت عمودی شکل گرفته باشد، همچنین از نظر ارتفاع باید حداقل ۴۰ الی ۴۵ سانتی‌متر باشد.

از ریشه‌های سالم و مقاوم برخوردار باشد و بر روی ظاهر نهال نباید هیچ گونه خراش، بریدگی و صدمه دیدگی باشد تا بتوان از آن به عنوان یک‌ نهال مرغوب نام برد.

بهترین موقع برای کاشت نهال بادام؟

بهترین فصل برای کاشت نهال بادام ( https://paliznahal.ir/product-category/almond/ ) فصل پاییز است زیرا بیش‌تر ارقام نهال بادام دارای ریشه‌های سطحی هستند و به همین علت کاشت آن در فصل پاییز به دلیل آب و هوای معتدل و نسبتا سرد مناسب است.

نهال‌های که در فصل پاییز کاشته شده اند به نسبت ارقام نهالی که در فصول دیگر کاشته شده‌اند یک سال زودتر باردهی خود را آغاز می‌کنند و این ویژگی برای باغدار بسیار حائز اهمیت است.

اما اگر در فصل پاییز با مشکلاتی روبرو شدید و نتوانستید که نهال مورد نظر خود را بکارید، توصیه می‌کنیم در روزهای پایانی اسفند ماه نهال بادام را بکارید اما بدانید که فصل پاییز بهترین زمان است.

کاشت 0 تا 100 نهال بادام
کاشت ۰ تا ۱۰۰ نهال بادام

عمق چاه برای کاشت نهال بادام باید به چه اندازه باشد؟

برای کاشت نهال بادام باید چاله‌های با عمق ۳۰ الی ۵۰ سانتی متری حفر کنید، قطره چاله باید مابین ۸۰ الی ۹۰ سانتی متر باشد تا ریشه‌های نهال در تنگنا قرار نگیرند.

پس از حفر چاله خاک آن را در یک مکان مناسب نگهداری کنید تا پس از جای دادن نهال دوباره همان خاک را جهت پر کردن چاله استفاده کنید، توجه کنید فاصله‌ی حفره چاله‌ها باید طبق اصول باشد تا پس از رشد درخت برای محافظت از آن با مشکل مواجه نشوید‌.

برای اینکه در حفره گودال با مشکلی مواجه نشوید در آینده، حتما از یک باغدار قدیمی و یا کارشناس ارشد درخواست کمک کنید تا طبق استاندارد کار را ادامه دهید و از ایجاد هرگونه مشکل در آینده جلوگیری شود‌.

فاصله قانونی بین نهال باید به چه مقدار باشد؟

در باغاتی که آبیاری به صورت دیمی و آبی انجام می‌گیرد باید حداقل ۴ متر بین درختان فاصله باشد. نه تنها برای آبیاری بلکه برای رسیدگی بهتر به نهال و درختان باید حتما یک فاصله‌ی قانونی بین درختان شکل بگیرد تا مزاحمتی برای باغدار و رسیدگی به درختان ایجاد نشود.

وجود ۴ متر فاصله برای درختان هم مشکلی برای شاخه‌ها و حتی در زیر برای ریشه‌ها ایجاد نمی‌کند و شاخه و ریشه‌ها در یک محدوده‌ی مناسب و آزاد به رشد و تغذیه خود ادامه می‌دهند.

نحوه‌ی آبیاری نهال بادام به چه صورت است.

یکی از مراحل مهم و کارساز در باغداری آبیاری است، با آن که درخت بادام به آب کمی نیاز دارد اما باید همان آب کم را هم به مقدار متناسب و در چند مرحله‌ی دقیق انجام شود تا نهال نه از شدت آبیاری زیاد خراب شود و نه از کمبود آب خشک شود.

آبیاری نهال بادام سه مرحله دارد، پس از جای گیری نهال در خاک اطراف نهال را با استفاده از خاک پر کنید و سعی کنید روی آن ضربه بزنید تا خاک فرونشست و سفت شود.

پس از آن باید ۱۰ لیتر آب را برای نهال استفاده کنید، پس از آن که خاک فرونشست باید مرحله و دوم انجام شود و پس از آن باید یک مدت زمان شش زوره وقفه ایجاد شود و سپس مرحله سوم آبیاری را از سر بگیرید، و به این صورت آبیاری اولیه نهال انجام می‌شود.

چگونه باید هرس نهال بادام را انجام داد؟

پس از آبیاری دیگر نکته مهم و اصلی کاشت نهال هرس نهال بادام است، در هرس اولیه باید ۱۵ سانتی متر اولیه نهال که بالای پیوند است را هرس کنید تا به رشد اصلی و صحیح خود ادامه دهد. پس از جاگیر شدن نهال در خاک و گذشت یک سال باید از ارتفاع دو متری نهال هرس یا سربرداری انجام شود و حتما به سانتی‌متر و متر و زمان‌های گفته شده بسیار دقت کنید.

اگر برای هرس اولیه نهال بادام نگران هستید و نمی‌توانید به خوبی و بدون ترس هرس نهال را انجام دهید توصیه می‌کنیم از کارشناسان ارشد در زمینه باغداری و یا باغداران قدیمی شهر خود کمک بگیرید.

نگهداری نهال بادام چگونه باید انجام شود؟

برای اینکه بتوانید از نهال بادام به خوبی محافظت کنید توصیه می‌کنیم این بخش را با دقت مطالعه کنید. برای پیشگیری از سوختن نهال بادام الخصوص تنه آن بهتر است با استفاده از یک محلول که مخصوص حفاظت از تنه نهال بادام است، قسمت پیوندی را تا ابتدای تنه نهال بپوشانید‌.

برای اینکه نهال بادام شما در برابر طوفان و بادهای تند مقاوم باشد و به راحتی نشکند باید ۳۰ سانتی متر پایین تر از سطح دامنه کاشت آن را انجام دهید تا همانند یک پناهگاه برای نهال باشد.

یکی دیگر از راهکارهای که می‌توان برای جلوگیری از شکستن تنه و شاخه‌های نهال بر اثر باد و طوفان استفاده کنید، قیم است، پس از خریداری آن باید در نزدیکی نهال آن را به طور ایمن در خاک فرو کنید و سپس به نهال با استفاده از یک طناب ببندید.

کاشت 0 تا 100 نهال بادام
کاشت ۰ تا ۱۰۰ نهال بادام

کلام آخر:

برای احداث یک باغ نیاز است که تمام نکات کاشت نهال را رعایت کرد، بعد از کاشت نیز نیاز است که به صورت اصولی باغ بادام نگهداری و مراقبت شود تا نتیجه خوبی را به دست آورد، برخی از نکات مهم و حائز اهمیت را در این مقاله بیان نموده‌ایم، پرداختن به تمام نکات مهم باغداری از حوصله این مقاله بیش‌تر بوده بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای مطالعه بیش‌تر در ضمینه باغداری به سایت بزرگ پالیز نهال مراجعه کنید و مقالات تخصصی این سایت را مطالعه کنید.

تماس با پالیز نهال:

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸

انتهای رپرتاژ آگهی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x