مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
کتاب آن دختر یهودی

معرفی کتاب «آن دختر یهودی» نوشته خوله حمدی

کتاب «آن دختر یهودی» یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های عربی معاصر است و تاکنون ۴۷ نوبت تجدید چاپ شده است. ترجمه فارسی این رمان را اسما خواجه زاده انجام داده است.

معرفی کتاب «آن دختر یهودی»

 

درباره نویسنده

خوله حمدی نویسنده کتاب «آن دختر یهودی» اهل تونس و متولد ۱۹۸۴ میلادی است. وی استاد دانشگاه فناوری اطلاعات است و مدرک مهندسی صنایع و فوق‌لیسانس خود را از مدرسه «المناجم» در شهر سنت‌اتین فرانسه و دکترای تحقیقات عملیات (یکی از رشته‌های ریاضیات تطبیقی) خود را از دانشگاه فناوری تروای فرانسه گرفته است.

 

درباره کتاب «آن دختر یهودی»

داستان این رمان روایتی عاشقانه در دلدادگی یک دختر یهودی و پسری مسلمان است که فرجامی تراژیک دارد.

کتاب «آن دختر یهودی» یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های عربی معاصر است و تاکنون ۴۷ نوبت تجدید چاپ شده است. ترجمه فارسی این رمان را اسما خواجه زاده انجام داده است.

رمان «آن دختر یهودی» به داستان زندگی انسان‌هایی می‌پردازد که با ادیان مختلف در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. جزییات دینی و سیاسی فراوان و بسیاری از ابعاد ذهنی صاحبان این ادیان پیش روی خواننده قرار می‌گیرد تا او با اشتیاق و امید شناخت بیشتری از جریان حوادث پیدا کنند.

در دل یک محله یهودی نشین در جنوب تونس دختر مسلمان یتیمی در خانواده ای یهودی بزرگ شده و زندگی می کند. در دل شهر قدیمی قانا در جنوب لبنان نیز هیاهویی دور از انتظار در زندگی ندی، دختر یهودی به وجود می آید. پدر این دختر مسلمان است و به دنبال حادثه ای او با جوانی مسلمان از رزمندگان مقاومت نامزد می شود.

کتاب به جنبه هاب مختلفی از زندگی مسلمان و یهودیان می پردازد و چون در قالب رمانی عاشقانه مطرح شده، بسیار جذاب و شیرین است.

 

بخش هایی از کتاب «آن دختر یهودی»

می‌خواست به اتاق سارا برود که صدای پچ پچ آهسته‌ای را از سمت دیگر خانه و اتاق ریما شنید. با احتیاط نزدیکش شد. نوری که از زیر در به بیرون درز می‌کرد نشان می‌داد تا این وقت شب نخوابیده! دستگیره را چرخاند و آرام در را باز کرد. دختر را که دید سرجایش میخکوب شد. ریما روی سجاده نشسته و کتابی به دست گرفته و آهسته و با فروتنی آن را می‌خواند؛ قرآن…

 

امیدواریم از خواندن کتاب «آن دختر یهودی» لذت ببرید و برای خواندن معرفی کتاب های دیگر به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x