مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

معرفی کتاب «نحسی ستاره های بخت ما» نوشته جان گرین

کتاب نحسی ستاره های بخت ما ششمین اثر از جان گرین نویسنده معروف و خوش نام داستان های عاشقانه است. نحسی ستاره های بخت ما، از همان هفته ی اول انتشارش در ژانویه‌ی ۲۰۱۲، به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز تبدیل شد.

معرفی کتاب «نحسی ستاره های بخت ما» نوشته جان گرین

 

درباره نویسنده

جان گرین نویسنده کتاب نحسی ستاره های بخت ما متولد ۲۴ آگوست ۱۹۷۷ است. جان گرین علاوه بر نویسندگی در حوزه های ویراستاری، وبلاگ نویسی، تهیه کنندگی و بازیگری مشغول است. او در سال ۲۰۰۶ برای اولین رمانش «در جستجوی آلاسکا»، برنده جایزه‌ی ادبی پرینتز شد.

57509581

کتاب های دیگر این نویسنده: بخت پریشان، شهرهای کاغذی، در جست و جوی آلاسکا، وفور کاترین ها، لاک پشت رو لاک پشت

جان گرین در لیست ۱۰۰ چهره تاثیرگذار جهان در سال ۲۰۱۴  از سوی مجله معتبر تایم نیز معرفی شده است.

 

درباره کتاب «نحسی ستاره های بخت ما»

کتاب «نحسی ستاره های بخت ما» ششمین اثر از جان گرین نویسنده معروف و خوش نام داستان های عاشقانه است. این کتاب، از همان هفته اول انتشارش در ژانویه‌ی ۲۰۱۲، به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز تبدیل شد.

این رمان داستانی سراسر عاشقانه است که شما را مجذوب رمان می کند و این حس تا انتهای کتاب همراه شماست.

جان گرین در این کتاب داستان عشق بین هیزل گریس و آگوستوس واترز را بیان می‌کند. داستان عشق زوجی که در نبرد با سرطان با یکدیگر آشنا می‌شوند.

داستان این کتاب از زبان بیمارانی که از سرطان رنج می برند نوشته شده است.

هیزل، شانزده سال دارد و مدتی است که از سرطان خود خبر دارد و رنج می برد. بنابر توصیه والدین خود جهت جلوگیری از منزوی شدن و گوشه گیری، در جمعی که در آن کودکان سرطانی شرکت دارند حضور پیدا می کند.

در طی مدتی که هیزل در جمع کودکان مبتلا به سرطان حضور دارد با پسر جوانی به نام  آگوستوس آشنا می‌شود که به خاطر سرطان استخوان یکی از پاهایش را از دست داده است.

این آشنایی سرآغاز یک رابطه دوستانه و عاشقانه عمیق بین آن دو می شود که با توجه به اینکه هر دو بیمارند و امید به زندگی در آن ها به حداقل رسیده است دچار اتفاق‌های غیر منتظره ای می شوند و…

این رمان به ۴۷ زبان ترجمه شده است و بیش از ۱۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است.

در سال ۲۰۱۴، «جاش بون» کارگردان آمریکایی، همراه «مایکل وبر» فیلمنامه‌ای بر اساس رمان «نحسی ستاره های بخت ما» نوشتند. این فیلم با فروش جهانی ۱۸.۳ میلیون دلار برای هفته‌ها در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌‌های سال ۲۰۱۴ قرار گرفت.

 

برشی از کتاب «نحسی ستاره های بخت ما»

تکه کاغذ تا شده‌ام را باز کردم: «اسم من هزل گریس است. آگوستوس واترز عشق بزرگ زندگی‌ من بود که طالعمان روی ستارگان بختمان نوشته شده بود. عشق ما یک افسانه‌ی عاشقانه بود و من حتی نمی‌توانم بدون اشک ریختن، در مورد آن صحبت کنم. گاس می‌داند. من داستان عشقمان را برایتان تعریف نمی‌کنم چون مثل تمام داستان‌های عاشقانه‌ی واقعی، این داستان هم باید با ما بمیرد. نمی‌توانم از عشقمان به شما بگویم بنابراین از ریاضی برایتان می‌گویم. من ریاضیدان نیستم اما می‌دانم که بین عدد صفر و یک، بی نهایت عدد وجود دارد. عدد ۰.۱ عدد ۰.۱۲ و ۰.۱۱۲ و بی نهایت عدد دیگر. البته که بین صفر و دو، بی نهایت بزرگ‌تری هست یا بیشتر از آن، بین صفر و یک میلیون. نویسنده‌ای که قبلا دوستش داشتیم این را به ما یاد داد. روزهایی هست، روزهای زیادی که از اندازه‎ی مجموعه‌ی بی نهایت خودم متنفر می‌شوم. دلم اعداد بیشتری می‌خواست. اما گاس، عشق زندگی من، هرچه بگویم باز هم برای قدردانی به خاطر این بی نهایت کوچکمان کافی نیست. من آن را با دنیا عوض نخواهم کرد. تو، بین اعداد این روزها، به من همیشه‌ای را هدیه دادی و من از تو ممنونم.»

 

امیدواریم از معرفی کتاب «نحسی ستاره های بخت ما» لذت برده باشید و این کتاب جذاب را مطالعه کنید و برای دیدن سایر معرفی کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x