مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 8 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
برگ بیدی

گل برگ بیدی و آشنایی با روش نگهداری این گیاه

تکثیر برگ بیدی کار واقعا ساده ای است و بهتر است که در فصل بهار انجام شود. برای این کار کافی است یک تکه 3 سانتی‌متری از ساقه جدا کنید و آن را در گلدان با خاک تازه بکارید.

همراهان مجله اینترنتی تحلیلک؛ در این مطلب با گل برگ بیدی / شرایط نگهداری این گیاه و دیگر مطالب مربوط به این گیاه زیبا آشنا می شویم.

گل برگ بیدی / Fluminensis Quadricolor

جالب است بدانید گل برگ بیدی به گیاه یک اینچی هم معروف است زیرا در صورت مساعد بودن همه شرایط هفته ای یک اینچ رشد می کند! این گیاه برای گلدان های آویزی بسیار مناسب است. این گیاه به میزان خیلی کم برای انسان و حیوان سمی به حساب می آید.

گل های این گیاه معمولا بنفش، سفید و صورتی هستند و می توانند در تمام طول سال گل بدهند و از گیاهان تصفیه کننده هوا به شمار می آید.

برگ بیدی
گل برگ بیدی صورتی

اصولا این گیاه جزو گیاهان مقاوم به حساب می آید؛ مثلا گل برگ بیدی می تواند در بی آبی هم دوام بیاورد و به میزان رطوبت هوا هم زیاد حساس نیست. البته به نور و میزان آن حساسیت خاصی دارد که در ادامه درباره آن توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم

شرایط نگهداری برگ بیدی

  • آبیاری: این گیاه هم مثل بقیه نباید غرقاب شود و در صورت آبیاری صحیح و مرطوب بودن خاک، حتما رشد خوبی خواهد داشت. در فصل تابستان هفته‌ای یک بار گیاه را آبیاری کنید و با رسیدن زمستان، این میزان را به تقریبا ماهی یکبار کاهش دهید.
  • نور: بهترین حالت نور برای برگ بیدی نور زیاد غیرمستقیم است. اما در کل، برگ بیدی با مقدار کمی نور مستقیم خورشید و مقدار زیادی نور غیرمستقیم هم رشد می‌کند.
  • دما و رطوبت: دمای مناسب برای همه انواع مختلف این گیاه، دمای بین ۱۸ تا ۲۳ درجه سانتی گراد است. (البته این گیاه در دماهای بالاتر هم می تواند رشد خوبی داشته باشد)
  • خاک: بهترین حالت برای خاک گیاه، ترکیب کردن کمی شن و ماسه با خاک گلدان معمولی است.
  • کوددهی: این گیاه خیلی به کوددهی نیاز ندارد اما برای تقویت بیشتر گیاه، می‌توانید هر دو ماه یکبار از کود محلول در آب استفاده کنید.

برگ بیدی

تکثیر و قلمه زدن برگ بیدی

تکثیر این گیاه زیبا کار واقعا ساده ای است و بهتر است که در فصل بهار انجام شود. برای این کار کافی است یک تکه ۳ سانتی‌متری از ساقه جدا کنید و آن را در گلدان با خاک تازه بکارید. این قسمت جدا شده باید دارای حداقل یک برگ هم باشد. آبیاری مداوم به تنهایی ریشه را تشویق کرده و در عرض چند هفته یک گیاه جدید به شما تحویل می‌دهد!

شپشک و کنه تار عنکبوتی بیشترین آفاتی هستند که این گیاه به آنها مبتلا می‌شود. آنها معمولا با یک شستشوی ساده با آب از بین می‌روند.

دمای پایین یا کود بیش از حد می‌تواند سبب رنگ پریدگی برگ ها شود. تابش نور مستقیم خورشید هم ممکن است سوختگی برگ ها را به دنبال داشته باشد.

برگ بیدی

بیشتر بخوانید: مشکلات گیاهان آپارتمانی و روش نگهداری

منبع: گلستان

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x