مجله اینترنتی تحلیلک

چهارشنبه/ 5 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
گیاهان مناسب دکوراسیون

گیاهان مناسب دکوراسیون برای طراحی داخلی آپارتمان و منزل

استفاده از گیاهان آپارتمانی LS

گیاهان مناسب برای طراحان دکوراسیون منزل و آپارتمان

استفاده از گیاهان آپارتمانی علاوه بر ایجاد جذابیت برای خانه، به آرامش روح و روان و حس سرزندگی و سرسبزی ما کمک می کند. در این مطلب با تحلیلک همراه باشید، تا بدانیم طراحان داخلی کدام گیاهان آپارتمانی را بیشتر برای دکوراسیون استفاده می کنند و گیاهان مناسب برای دکوراسیون از دید آن ها چه ویژگی هایی دارند.

درختچه زیتون جزو گیاهان مناسب برای دکوراسیون

گیاهان دکوراسیون
گیاهان مناسب دکوراسیون

 

درخت زیتون مسلماً یکی از گیاهان مورد علاقه طراحان است و کمک می‌کند تا یک فضای مدیترانه ای را وارد خانه خود کنید. درخت زیتون قرار گرفتن در معرض نور جنوب و آب و هوای گرم را می‌پسندد. در ماه های گرم تابستان می توانید آنها را از فضای داخلی به فضای خارج تغییر دهید. تنه نرم خاکستری و سبز و برگ های بیضی روشن به آن ظاهری ظریف می بخشد و برای افرادی که دوستدار زیبایی مینیمالیستی هستند بسیار مناسب است.

کاکتوس ها

گیاهان دکوراسیون

گیاهان مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل

برای این دسته از موجودات سبز نیازی به تجربه و مهارت فراوان در نگهداری از گیاهان نیست. کاکتوس ها به دلیل نگهداری آسان، مراقبت کم و همچنین قدرت تصفیه کننده هوا شناخته شده اند. این دسته از گیاهان برای مبتدیان و کسانی که امیدوارند با سبزتر کردن فضا هوا را تمیز کنند، بسیار ایده آل است. کاکتوس هایی مرتفع با فرم عجیب و ساکولنت های خاردار بیشتر مورد توجه طراحان داخلی هستند تا یک فضای خاص را ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما

گیاه فیکوس الاستیکا

گیاهان دکوراسیون

اگر در خانه خود نور متوسطی دارید و از طرفداران تزیینات مدرن هستید، گیاه فیکوس الاستیکا انتخاب بسیار خوبی است. این گیاه با داشتن ارتفاع بلند، برگ های سبز و پهن براق و شکل منحصر به فرد خود زیبایی چشمگیری به فضا می‌دهد. برای داشتن یک فیکوس زیبا آن را آبیاری کنید تا جایی که خاک مرطوب بماند و هر از چند گاهی برگ ها را پاک کنید تا در تمام طول سال تازه به نظر برسد.

نخل کنتیا

 

گیاهان مناسب دکوراسیون
گیاهان مناسب دکوراسیون داخلی آپارتمان

گیاهان مناسب دکوراسیون داخلی آپارتمان

بر خلاف باور عموم نخل کنتیا در محیط داخلی بهتر رشد می کند و در نور متوسط ​​تا کم نیز به رشد خود ادامه می‌دهد. طراحان این نخل را به دلیل برگ های کشیده و باریک و ارتفاع بلند آن دوست دارند چرا که با فرم نخل مانند خود چهره ای خیره کننده به اتاق می دهد.

گیاه فیکوس لیراتا

گیاهان مناسب دکوراسیون داخلی آپارتمان
گیاهان مناسب دکوراسیون داخلی آپارتمان

فیکوس لیراتا برگ های براق و به شکل ویولن دارد که آن را بسیار محبوب کرده است. پهن بودن برگ ها و رنگ دلنشینشان و ارتفاع بلند این گیاه تعادل را در هر اتاقی ایجاد می کند. فیکوس گیاهی بسیار مدرن است و نگهداری نسبتا آسانی دارد و اگر به درستی از آنها مراقبت کنید یک زیبایی خیره کننده به فضای خود اضافه کرده اید.

گیاه سانسوریا

سانسوریا 1
گیاهان مناسب دکوراسیون داخلی آپارتمان

گیاهان مناسب دکوراسیون داخلی آپارتمان

گیاه سانسوریا که به زبان مادر شوهر نیز شناخته می شود، چیزی فراتر از شکل جالب و برگ های طرح دار و کشیده است. این گیاه مقاوم دارای خصوصیات تصفیه کننده هوا است و در شب تولید اکسیژن می‌کند. نگهداری از سانسوریا آسان است و اجازه دهید در بین دو آبیاری خاک خشک شود و در ماه های سرد گیاه را بیش از حد آبیاری نکنید.

گیاه پرنده بهشتی

گیاهان دکوراسیون

پرنده بهشتی به دلیل داشتن برگ های بزرگ و ارتفاع زیاد معمولاً با درختجه موز اشتباه گرفته می شود. اما این درختچه زیبا یک گیاه گرمسیری با گل هایی  شبیه به یک پرنده در حال پرواز است. پرنده بهشتی ​​رنگ روشن و سبز بینظیری به فضای شما می بخشد. حتماً هفته ای یک یا دو بار به طور منظم به آن نور مستقیم خورشید و آب بدهید تا یک پرنده بهشتی بی نقص داشته باشید. توجه داشته باشید که این گیاه دوستدار فضای باز است و نگهداری از آن در منزل کمی دشوار است.

گیاه برگ انجیری مناسب برای دکوراسیون منازل

برگ انجیری 6

برگ انجیری نیز یکی دیگر از گیاهان مورد علاقه طراحان برای ساختن فضایی با ظاهر زیبا و خاص است. برگ های شکافدار، پهن و همیشه سبز این گیاه فضا را بسیار دلنشین می‎‌کند و نگهداری آسانی دارد.

زامیفولیا گیاه مناسب برای دکوراسیون

گیاهان مناسب دکوراسیون

زامیفولیا در میان تمام گیاهان دارای فرمی خاص با شاخه هایی جدا و برگ های همیشه سبز است که به طور افقی رشد می‌کنند و در یک گلدان کشیده به همراه پایه برای کنج یک فضا بسیار مناسب است. زامیفولیا به مراقبت کمی نیاز دارد و به دلیل نیاز به نور کم، از گیاهان مورد علاقه طراحان برای فضاهای کم نور محسوب می‌شود.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x