مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
پول چینی

گیاه پول چینی و شرایط نگهداری آن

این گیاه تصفیه کننده هوا است و نگهداری آن هم بسیار ساده است. این گیاه اصالتا از چین آمده است و برگ‌هایی صاف و سکه مانند دارد. به خاطر همین مسائل این گیاه به گیاه پول چینی مشهور شده است.

شرایط نگهداری گیاه پول چینی

این گیاه زیبا که با نام پیله آ هم شناخته می شود عضوی از خانواده گزنه به حساب می آید و بیش از ۵۰ سال است که جزو گیاهان محبوب در سراسر دنیا است. این گیاه تصفیه کننده هوا است و نگهداری آن هم بسیار ساده است.

این گیاه اصالتا از چین آمده است و برگ‌هایی صاف و سکه مانند دارد. به خاطر همین مسائل این گیاه به گیاه پول چینی مشهور شده است. هر کدام از این برگ‌های سکه شکل گیاه به صورت جداگانه بر روی یک شاخه قرار دارد و ظاهر خاصی را به گیاه می‌دهد.

پول چینیاین گیاه زیبا تا بیش از ۴۰ سانتی‌متر هم رشد می کند و البته با گذشت زمان، ساقه اصلی آن شروع به پیچیدن می‌کند.

مراقبت از آن بسیار ساده است.

البته بعضی ها اعتقاد دارند که اگر پای گیاه سکه بگذارند برایشان خوش یمن است و پولدار می شوند!

گیاه پول چینی جزو گیاهان سمی به حساب نمی آید.

پول چینی

تکثیر گیاه پول چینی

تکثیر گیاه پول چینی بسیار راحت است و این گیاه از طریق کاشت ساقه بریده شده به راحتی رشد می‌کند. بهتر است برای تکثیر گیاه پول چینی در اوایل بهار این کار انجام گیرد. از ساقه برش بزنید و در آب ریشه دار کنید. وقتی ریشه ها به اندازه ۴ سانتی متر رسید می توانید به گلدان با خاک مرطوب منتقل کنید.

پول چینی

شرایط نگهداری گیاه پول چینی

  • نور: نور غیر مستقیم خورشید و خاک زهکشی شده، تمام چیزی است که این گیاه  از شما می‌خواهد. گیاه به سمت منبع نور خم می‌شود. به همین دلیل باید آن را مرتبا بچرخانید تا نور به میزان یکسانی به ساقه اصلی گیاه برسد تا رشد آن عمودی و بدون خمیدگی باشد. در برخی موارد ممکن است برگ‌های این گیاه قرمز یا بنفش رنگ شود. این مساله مخصوصا در تابستان که آفتاب شدت بیشتری دارد اتفاق می‌افتد. این تغییر رنگ در برگ‌های گیاه به خاطر نور بیش از حد و مستقیم خورشید است که باعث سوختن برگ‌های گیاه و در نتیجه تغییر رنگ آن می‌شود.
  • آبیاری: بین هر وعده آبیاری اجازه دهید تا خاک کمی خشک شود. آن را بیش از حد آبیاری نکنید، هفته ای یکبار در زمستان و دوبار در تابستان کافی است. اگر برگ های پایینی گیاه ( برگ های نزدیک به ریشه) زرد شدند و یا شروع به ریزش کردند، یعنی بیش از حد به گیاه آب داده‌اید.
  • خاک و کوددهی: برای این گیاه از خاک مخصوص گلدان استفاده کنید و از زهکشی مناسب آن مطمئن شوید. اگر ریشه‌ها از زیر گلدان بیرون زدند، یعنی وقت آن است که گیاه را به گلدان بزرگتری منتقل کنید.
پول چینی
پول چینی گیاه

بیشتر بخوانید: 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x