شنبه/ 14 مهر / 1403
Search
Close this search box.
لازانیا رولی

تیر 1403

تک بیتی های عاشقانه مولانا

تک بیتی عاشقانه مولانا

و چه زیباست به زبان شاعران خوش سخنی چون حضرت مولانا عشق را شنیدن. آنان که عشق را به بهترین شکل ممکن فهمیده و به زیباترین شکل ممکن برای ما سروده اند.

طرز تهیه و پخت آش رشته خوشمزه و عالی

آش رشته جزو آش های اصیل ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. این آش خوشمزه جایگاه ویژه ای در سفره ایرانی داشته و به عنوان آش نذری و آش افطار و…. پخت می شود.

بی خوابی و چاقی

ارتباط بین بی خوابی و چاقی

بی خوابی مزمن علاوه بر مشکلات مربوط به خواب شبانه با پیامدهای در عملکرد روزانه و تاثیرات منفی بر کیفیت زندگی همراه است.

ارزهای دیجیتال تتر

چگونه در بازار ارزهای دیجیتال تتر خریداری کنیم؟

تتر (USDT) یکی از برجسته‌ترین استیبل‌کوین‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال است که با پشتوانه دلار آمریکا، توانسته است جایگاه ویژه‌ای بین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران پیدا کند. تتر به عنوان یک ابزار مالی پایدار، نوسانات قیمتی کم‌تری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال دارد و همین امر آن را به گزینه‌ای جذاب برای افرادی که به دنبال امنیت و پایداری در سرمایه‌گذاری‌های خود هستند تبدیل کرده است.

زندگینامه امام حسین علیه السلام سومین امام شیعیان

حسین بن علی بن ابی طالب علیهم السلام ملقب به سید الشهداء، فرزند دوم امام علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها و امام سوم شیعیان است. آن حضرت پس از شهادت برادرش امام حسن علیه السلام در سال ۵۰ هجری قمری به امامت رسید.

آیین عزاداری امام حسین علیه السلام در تبریز و شهرهای آذربایجان شرقی

استان آذربایجان‌شرقی با مرکزیت شهر تبریز از جمله شهرهایی است که در ایام ماه محرم، سرتاسر وجودش را غم و حزن فرا گرفته و تمام گوشه و کنارش حال و هوای غم گرفته و مردمان این شهر با عزاداری و توجه ویژه به ماهیت محرم عشق و ارادت خود را نثار کسی می‌کنند که حدود هزار و ۴۰۰ سال پیش در چنین روزهایی راه و رسم آزادگی و آزادمردی را به بشریت آموخت.

یزد و آیین برگزاری مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام

در ماه محرم و در مراسم سالار شهیدان، شهر یزد حال و هوای ویژه ای پیدا می کند. این شهر که به دارالعباده نیز معروف است با شور و حال حسینی در ماه محرم و عزاداری های ویژه به حسینیه ایران نیز شهرت یافته است.

در این مطلب با برخی از آداب و رسوم مردم شهر یزد در عزاداری محرم آشنا می شویم.