جمعه/ 27 مهر / 1403
Search
Close this search box.

آذر 16, 1399

معرفی موزه جانورشناسی دانشگاه تهران / کرج

به نظر اکثر کارشناسان حوزه جانورشناسی، می توان این موزه را یکی از منحصر به فردترین موزه‌ها در سطح کشور یا حتی خاورمیانه دانست. گونه‌هایی مانند پستانداران، خزندگان، آّبزیان و گونه‌های زیان آور یا مفید حشرات در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

معرفی موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران

موسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران در زمان پهلوی تاسیس شد. این موزه که یکی از موزه های وابسته دانشگاه تهران است در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۴۲۰۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

اختلالات خلقی

اختلالات خلقی

اختلال در وضعیت روانی حاکم بر فرد را اختلال خلقی می‌نامند که مشخصه آن اختلال یا آشفتگی در خلق یا حالت عاطفی فرد است. منظور از خلق حال و هوای احساسی یا هیجانی نافذ یا پایداری است که بر رفتار و درک فرد از جهان تاثیر می گذارد.

بورس چیست و تاریخچه ورود بورس در ایران

بورس چیست و تاریخچه ورود بورس در ایران

احتمال دارد برای شما این سوال پیش آمده باشد که بورس چیست؟
باید بگوییم فکر ایجاد بازار بورس زمانی شکل گرفت که عده ای از بازرگانان اروپایی از فعالیت های تجاری خود ضرر کردند بنابراین به دنبال راه حلی بودند که بتوان به وسیله آن جلوی این ضرر را گرفت و یا به حداقل رساند.
در ایران هم در سال ۱۳۴۵ قانون تشکیل بورس به تصویب رسید و از ۱۵ بهمن ماه سال ۱۳۴۶ به طور رسمی آغاز به کار کرد.

معرفی موزه مقدم تهران خانه ای زیبا از دوران قاجار

موزه مقدم دانشگاه تهران و درحقیقت خانه مقدم از جمله خانه های مجلل دوران قاجار ـ متعلق به یکی از درباریان آن زمان به نام محمد تقی خان احتساب الملک ـ بوده است. احتساب الملک دارای دو پسر به نام های حسن و محسن بود که جهت ادامه تحصیل به اروپا رفتند. حسن در فعالیت های ادبی، سیاسی و اجتماعی حضور فعالی داشت و در جوانی فوت کرد. از او نمایشنامه بسیار معروف «جعفرخان از فرنگ آمده» به جا مانده است. برادر کوچکتر (محسن) پس از اتمام تحصیلات خود در رشته های نقاشی، تاریخ هنر و باستان شناسی  در سال ۱۳۱۵ ه.ش به وطن بازگشت و به همراه همسر فرانسوی خود «سُلما» در خانه پدری ـ محل کنونی موزه مقدم ـ ساکن گردیدند.

جندی شاپور اولین دانشگاه ایران

تاریخچه جندی شاپور اولین دانشگاه ایران

معرفی اولین دانشگاه ایران به مناسبت روز دانشجو …دانشگاه جندی شاپور به عنوان اولین دانشگاه تاریخ ایران و از نخستین دانشگاه‌های عملی جهان در شمال خوزستان قرار دارد.