مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
آبشار دودوزن

آبشار دودوزن از جاذبه های گردشگری گیلان و شهرستان شفت

آبشار دودوزن در ۲۴ کیلومتری شهرستان شفت استان گیلان و در منطقه ای کوهستانی قرار دارد. ارتفاع آبشار دودوزن حدود 54 متر است. برای دسترسی به این آبشار باید از پله های سنگی عبور کنید. 

مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی و ارائه آدرس آبشار دودوزن در استان گیلان و شهرستان شفت اختصاص دارد.

آبشار دودوزن

آبشار دودوزن در استان گیلان

آبشار دودوزن در ۲۴ کیلومتری شهرستان شفت استان گیلان و در منطقه ای کوهستانی قرار دارد. ارتفاع آبشار حدود ۵۴ متر است. برای دسترسی به این آبشار باید از پله های سنگی عبور کنید. این آبشار در منطقه کوهستانی و ییلاقی سیاهمزکی قرار دارد.

بر اساس تحقیقات زمین شناسی، این آبشار حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال قدمت دارد.

یکی از مواردی که زیبایی این آبشار را دوچندان کرده و افراد زیادی را به اینجا می کشاند وجود یک پل چوبی است که امکان عبور از عرض رودخانه دودوزن را فراهم می‌کند. البته در زمان هایی که بارندگی شدید باشد، احتمال بالا آمدن آب رودخانه وجود دارد. بهترین زمان برای سفر و بازدید از این جاذبه گردشگری گیلان، فصل بهار و تابستان است.

آدرس آبشار دودوزن

آبشار دودوزن

آدرس آبشار دودوزن: این آبشار در منطقه خرم کش شهرستان شفت قرار دارد. برای رسیدن به این نقطه باید به سوی شهرستان شفت بروید. از مرکز این شهر عبور کرده و با پشت سر گذاشتن بلوار کشاورز و ورود به جاده نصیر محله به سیاهمزکی، در مسیر آبشار قرار می گیرید. دو کیلومتری روستای توسه، روستای خرم کش قابل مشاهده است. کمی جلوتر تابلوی آبشار دودوزن مشخص است.

از دیگر جاذبه های گردشگری نزدیک به این آبشار می توان قلعه رودخان در فومن را نام برد. به دلیل نزدیکی فومن و شفت بسیاری از گردشگران برنامه ریزی می کنند که به هر دو منطقه سفر کنند و از زیبایی های آن ها لذت ببرند. همچنین در راه برگشت از آبشار دودوزن، آبشار دیگری با نام سیاه کش درّه وجود دارد که البته از آبشار دودوزن کوچک تر و کوتاه تر است، ولی پراکندگی بیشتری نسبت به آن دارد.

آبشار دودوزن خرمکش شفت

همانطور که ذکر شد، به دلیل کوهستانی بودن منطقه بهترین فصل بازدید از این آبشار فصل بهار و مخصوصا تابستان است. در این مکان امکانات رفاهی در حد معمول (بوفه، دستشویی، نمازخانه و…) وجود دارد، ولی اگر قصد سفر به این نقطه را داشتید، لوازم ضروری را حتما با خود همراه داشته باشید.

امیدواریم از این منطقه دیدن کنید، لذت ببرید و خوشحال می شویم تجربه های خود را زیر این پست با ما در میان بگذارید.

مجله اینترنتی تحلیلک 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x